{:en}The Coretec Group Applauds Passage of U.S. Federal Spending Bill and Impact on Electric Vehicles{:}{:ar}ذا كورتيك جروب تشيد بإقرار مشروع قانون الإنفاق الفدرالي الأمريكي وتأثيره على المركبات الكهربائية{:}

{:en}ANN ARBOR, Mich.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– The Coretec Group, Inc., (OTCQB: CRTG), developers of engineered silicon, a lithium-ion battery with a silicon-anode, and 3D volumetric displays, applauds the passage of the U.S. 2022 federal spending bill.

The Coretec Group is pleased to see the inclusion of programs to expand on energy efficiency, improve transportation infrastructure, and advance the science necessary to achieve goals in the transition to clean energy and transportation. In particular, the bill provides funding for research and development to improve battery technology for electric vehicles.

The Coretec Group Applauds Passage of U.S. Federal Spending Bill and Impact on Electric Vehicles

In particular, The Coretec Group believes its progress in developing a lithium-ion battery with a unique silicon-based anode will improve battery cycling stability, extending battery lifespans and the capability to hold more energy. The 10x increase in charge capacity in silicon compared with the traditional graphite anode has been the main driver for silicon-anode development. The inherent greater energy density available in silicon and silicon-composite anodes will improve battery performance in applications such as electric vehicles, mobile devices and space exploration. The Coretec Group is using cyclohexasilane (CHS) and similar molecules to uniquely tailor the kinds of silicon materials in such an anode.

“This bill makes available funding for battery development,” said CEO Matthew Kappers. “We see opportunities for The Coretec Group to participate in several of the programs highlighted in the Department of Energy’s portion of the bill, including advancing the science necessary for advancements in electric vehicles as well as energy storage in general.”

About The Coretec Group

The Coretec Group, Inc. is developing a portfolio of engineered silicon to improve energy-focused verticals, including electric vehicle and consumer batteries, solid-state lighting (LEDs), and semiconductors, as well as 3D volumetric displays and printable electronics. The Coretec Group serves the global technology markets in energy, electronics, semiconductor, solar, health, environment, and security.

For more information, please visit thecoretecgroup.com. Follow The Coretec Group on Twitter and LinkedIn.

Forward-Looking Statements:

The statements in this press release that relate to The Coretec Group’s expectations with regard to the future impact on the Company’s results from operations are forward-looking statements and may involve risks and uncertainties, some of which are beyond our control. Such risks and uncertainties are described in greater detail in our filings with the U.S. Securities and Exchange Commission. Since the information in this press release may contain statements that involve risk and uncertainties and are subject to change at any time, the Company’s actual results may differ materially from expected results. We make no commitment to disclose any subsequent revisions to forward-looking statements. This release does not constitute an offer to sell or a solicitation of offers to buy any securities of any entity.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220315006093/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

آن أربر، ميشيغان-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): أشادت شركة “ذا كورتيك جروب” (المدرجة في بورصة “أو تي سي كيو بي” تحت الرمز OTCQB: CRTG)، وهي الشركة المطوّرة لمادة السيليكون المصمّم هندسياً وشاشات العرض الحجمية ثلاثية الأبعاد، بإقرار مشروع قانون الإنفاق الفدرالي الأمريكي لعام 2022.

هذا ويسرّ شركة “ذا كورتيك جروب” أن ترى إدراج برامج تهدف إلى تعزيز كفاءة الطاقة، وتحسين البنية التحتية الخاصة بالنقل، وتطوير العلوم المطلوبة لتحقيق الأهداف على صعيد التحوّل إلى استخدام الطاقة ووسائل النقل النظيفة. ويوفر مشروع القانون بشكل خاص التمويل اللازم للبحوث والتطوير بغية تحسين تكنولوجيا البطاريات الخاصة بالمركبات الكهربائية.

وتعتقد “ذا كورتيك جروب” على وجه الخصوص بأن التقدم الذي أحرزته في تطوير بطارية أيون الليثيوم مع تقنية الأنود الفريدة من نوعها والقائمة على السيليكون سوف يسهم بتحسين استقرار دورات البطاريات، ما يساعد بالتالي على إطالة عمر البطاريات وقدرتها على الاحتفاظ بالمزيد من الطاقة. وكانت الزيادة في سعة الشحن في السيليكون بمقدار 10 أضعاف بالمقارنة مع أنودات الغرافيت التقليدية بمثابة قوة الدفع الرئيسية لتطوير أنود السيليكون. وستسهم الكثافة الأكبر للطاقة الكامنة في الأنودات القائمة على السيليكون ومركب السيليكون في تحسين أداء البطارية في التطبيقات مثل المركبات الكهربائية والأجهزة الجوالة وعمليات استكشاف الفضاء. تستخدم “ذا كورتيك جروب” مركّب “السيكلو هيكزاسيلين” (“سي إتش إس”) وجزيئات مماثلة لتصميم أنواع مواد السيليكون بشكل فريد في مثل هذه الأنودات.

The Coretec Group Applauds Passage of U.S. Federal Spending Bill and Impact on Electric Vehicles

وقال ماثيو كابرز، الرئيس التنفيذي للشركة، في هذا السياق: “يسمح مشروع القانون هذا بتوفير التمويل اللازم لتطوير البطاريات. ونحن نرى فرصاً أمام ’ذا كورتيك‘ للمشاركة في الكثير من البرامج التي تمّ تسليط الضوء عليها في جزء من مشروع القانون التابع لوزارة الطاقة، بما في ذلك تطوير العلوم اللازمة لتحقيق التقدم في مجال المركبات الكهربائية، فضلاً عن تخزين الطاقة عموماً”.   

لمحة عن “ذا كورتيك جروب”

تقوم شركة “ذا كورتيك جروب” بتطوير حافظة من السيليكون الخاضع للهندسة من أجل تحسين القطاعات المرتكزة على الطاقة، بما في ذلك المركبات الكهربائيّة والبطاريّات الاستهلاكيّة، وإنارة الحالة الصلبة (“ثنائي باعث للضوء”)، وأشباه الموصلات، بالإضافة إلى شاشات عرض حجميّة ثلاثية الأبعاد وأجهزة إلكترونيّة قابلة للطباعة. وتقدّم “ذا كورتيك جروب” خدماتها إلى أسواق التكنولوجيا العالميّة في مجال الطاقة، والإلكترونيّات، وأشباه الموصلات، والطاقة الشمسيّة، والصحة، والبيئة، والأمن.

يمكنكم الاطلاع على المزيد من المعلومات عبر زيارة الرابط الإلكتروني التالي: thecoretecgroup.com . كما يمكنكم متابعة أخبار “ذا كورتيك جروب” عبر “تويتر” و“لينكد إن”.

بيانات تطلعيّة:

إنّ البيانات الواردة في هذا البيان الصحفي والمرتبطة بتوقعات شركة “ذا كورتيك جروب” حول التأثير المستقبلي على نتائج الشركة الناجمة عن العمليّات هي بيانات تطلعيّة، وقد تشمل مخاطر وشكوك، يُعتبر بعضها خارج نطاق سيطرتنا. وترد هذه المخاطر والشكوك بمزيد من التفصيل ضمن تقاريرنا المودعة لدى هيئة الأوراق المالية والبورصات الأمريكية. بما أنّ المعلومات الواردة في هذا البيان الصحفي قد تشمل بيانات تنطوي على مخاطر وشكوك، وتخضع للتغيير في أيّ وقت، قد تختلف النتائج الفعليّة للشركة مادياً عن النتائج المتوقعة. ولا نلتزم بالكشف عن أيّ مراجعات لاحقة للبيانات التطلعيّة. ولا يشكّل هذا البيان الصحفي عرض بيع أو التماس عروض لشراء أيّ أوراق ماليّة لأيّ كيان.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير”businesswire.com) ) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220315006093/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.  

* المصدر: “ايتوس واير” 

{:}

 1 total views,  1 views today