{:en}Namibia Delegation arrives in UAE to Highlight key Tourism Attractions{:}{:ar}وفد ناميبيا يصل إلى دولة الإمارات لتسليط الضوء على عوامل الجذب السياحي الرئيسية لدى ناميبيا{:}

{:en}

Officials to strengthen tourism cooperation and establish engaging collaborations

DUBAI, UAE:  As the Tourism and hospitality industry recovers, Namibia is looking to showcase the country’s unique attractions and heritage with a high-level government and tourism delegation visiting the UAE to communicate and engage with partners, media and agents about the travel opportunities offered by Namibia as well as strengthen crucial relationships.

Led by Hon. Pohamba Shifeta, Minister of Environment, Forestry and Tourism and Mr. Digu Naobeb, CEO of Namibia Tourism Board, the delegation reinforces the country’s alluring attractions as a must-see tourist destination nestled along the southwestern coast of the African continent with a large land surface, known for clear blue skies and sunshine, unpolluted air, memorable wildlife encounters and the best destination for star gazing.

A land of remarkable contrasts, with breathtaking views, desert landscapes, woodlands and waterways, the delegation will highlight the best places to visit and the destination’s positive, social, economic and environmental approach for the tourism industry that meets the needs of travellers from different backgrounds.

Hon. Pohamba Shifeta, Minister of Environment, Forestry and Tourism said, “We are delighted to share our new developments for tourism and efforts to help rebuild trust in travel and showcase our country’s appeal to potential visitors around the globe. We are in the UAE to highlight our country’s strengths and offer a short glimpse into our culture and our common interests, as we have a lot to offer in terms of exceptional service and experiences”

Mr. Digu Naobeb, CEO of Namibia Tourism Board, said, “The pandemic put a reset on where people go and what they do, focusing on wellbeing, seeking space and opportunities to reconnect with nature. We offer the perfect fit for the kind of traveller seeking these experiences and we would like to be at the forefront of their mind when they look for new adventures and destinations.”

During the presentation, the delegation, which consisted of Namibia’s finest tourist operators with travel packages on offer, spoke about the country’s opportunities first-hand and highlighted that getting to Namibia is easier than ever with flights via Cape Town and Johannesburg.

{:en}Namibia Delegation arrives in UAE to Highlight key Tourism Attractions{:}{:ar}وفد ناميبيا يصل إلى دولة الإمارات لتسليط الضوء على عوامل الجذب السياحي الرئيسية لدى ناميبيا{:}

A promising destination, the essence of Namibia undeniably lies in its people, their warmth, culture, history and gastronomy. The economy is based on agriculture, fishing, mining and tourism. Similar to the UAE, Namibia has seven cluster regions with infinite opportunities and diversity and remains one of the most beautiful countries worldwide with a kaleidoscope of activities and adventures for tourists.

The Top attractions presented include Fish River Canyon, Etosha National Park, Skeleton Coast, Damaraland & Kaokoland, Namib-Naukluft Park, Swakopmund and Walvis Bay, Kavango and Zambezi, the Kalahari Desert, Sperrgebiet National Park and Spitzkoppe. Namibia hopes to reignite the world of travel with an exceptional range of experiences, diverse culture, cuisine, music and more.

Caption for group pic: Minister Pohamba Shifeta, Minister of Environment, Forestry and Tourism with Namibian delegates, Marco Polo Holidays MD, Kunaal Nanik and Ghadeer from Limelight Media

Pic 2 – Minister Pohamba Shifeta, Minister of Environment, Forestry and Tourism with Kunaal Nanik, Managing Director of Marco Polo Holidays

{:}{:ar}يركِّز المسؤولون خلال الزيارة على تعزيز التعاون السياحي والتأسيس لعلاقات تعاون مشتركة  

دبــي، الإمارات العربية المتحدة: تتطلع دولة ناميبيا؛ مع عودة انتعاش قطاع السياحة والضيافة؛ إلى إبراز عوامل الجذب السياحي والمعالم التراثية الفريدة لدى ناميبيا، وذلك مع زيارة وفد حكومي وسياحي رفيع المستوى لدولة الإمارات العربية المتحدة من أجل التواصل والتفاعل مع الشركاء ووسائل الإعلام والوكلاء بشأن فرص السفر التي تتيحها ناميبيا فضلاً عن تعزيز العلاقات الحيوية بين البلدين.

يرأس الوفد كلاً من معالي / بوهامبا شيفيتا، وزير البيئة والغابات والسياحة، و السيد/ ديغو نوبيب، الرئيس التنفيذي لهيئة السياحة في ناميبيا؛ حيث يركز الوفد خلال الزيارة على إبراز معالم الجذب السياحي الفريدة في البلاد كوجهة سياحية لا بد من زيارتها؛ بما تتمتع به من موقع متميز على طول الساحل الجنوبي الغربي للقارة الأفريقية ممتد على مساحة شاسعة من الأرض، فضلاً عما تشتهر به من سماء زرقاء صافية وشمس مشرقة وهواء نظيف خالي من التلوث، ووجهات لا تنسى للحياة البرية، مع أفضل وجهة لمشاهدة النجوم في سماء الليل الصافية.

تتميز ناميبيا بكونها أرضاً للتنوع والتباينات الملحوظة، بما تحويه من مشاهد خلابة ومناظر طبيعية صحراوية وغابات وممرات مائية؛ حيث يسلط الوفد الضوء على أفضل الأماكن للزيارة في البلاد، وعلى النهج الإيجابي والاجتماعي والاقتصادي والبيئي الذي تتبعه الدولة فيما يتعلق بقطاع السياحة من أجل تلبية احتياجات المسافرين من مختلف الخلفيات.

وفي هذا الشأن؛ صرح معالي/ بوهامبا شيفيتا، وزير البيئة والغابات والسياحة، قائلاً: “يسرنا أن نتشاطر ما لدينا من تطورات جديدة في قطاع السياحة، والجهود المبذولة للمساعدة في إعادة بناء الثقة في السفر، وإبراز جاذبية بلادنا للزوار المحتملين في جميع أنحاء العالم؛ حيث نحضر إلى دولة الإمارات العربية المتحدة لتسليط الضوء على نقاط القوة التي تتميز بها بلدنا وتقديم لمحة موجزة عن ثقافتنا واهتماماتنا ومصالحنا المشتركة، فنحن لدينا الكثير مما نقدمه من خدمات وخبرات استثنائية”.

ومن جانبه، صرح السيد/ ديغو نوبيب، الرئيس التنفيذي لهيئة السياحة في ناميبيا؛ قائلاً: “لقد تسببت الجائحة التي مر بها العالم في إعادة تحديد الوجهات التي يتوجه لها الناس وما يقومون به، مع تركيزهم على عوامل الصحة والسلامة والبحث عن المساحات المفتوحة والحيز الواسع وإلتماس الفرص المتاحة لإعادة الاتصال بالطبيعة، ونحن بدورنا نقدم الخيار الأمثل للمسافرين الباحثين عن هذه التجارب، ونود أن نكون في طليعة اختياراتهم عندما يبحثون عن مغامرات ووجهات جديدة”.

وخلال العرض؛ تحدث الوفد -الذي يضم أفضل الشركات السياحية في ناميبيا التي تقدم عروضاً للسفر- عن الفرص المتاحة في البلاد بشكل مباشر، كما أكد أن الوصول إلى ناميبيا أصبح أسهل من أي وقت مضى من خلال الرحلات الجوية عبر كيب تاون وجوهانسبرغ.

تمثل ناميبيا وجهة واعدة للسفر والسياحة؛ فيما يكمن جوهر ناميبيا في شعبها مع ما يتميز به من دفئ وثقافة وتاريخ وتفرد في فنون الطهي، في حين يقوم الاقتصاد الناميبي على الزراعة والصيد والتعدين والسياحة.  وعلى غرار دولة الإمارات العربية المتحدة؛ توجد في ناميبيا سبع مناطق للتجمعات الاستثمارية تتمتع بفرص وتنوع لا حصر له. هذا ولا تزال ناميبيا واحدة من أجمل البلدان في جميع أنحاء العالم مع تمتعها بمجموعة متنوعة من الأنشطة والمغامرات المتاحة للسياح.

{:en}Namibia Delegation arrives in UAE to Highlight key Tourism Attractions{:}{:ar}وفد ناميبيا يصل إلى دولة الإمارات لتسليط الضوء على عوامل الجذب السياحي الرئيسية لدى ناميبيا{:}

تضم أفضل مناطق الجذب السياحي المقدمة: وادي نهر السمك، ومنتزه إيتوشا الوطني، وساحل الهيكل العظمي، ومنطقة دامارالاند وكاوكولاند، ومنتزه ناميب نوكلوفت، ومدينة سواكوبموند، وخليج والفيس، ومنطقة “محمية كافانغو-زامبيزي”، وصحراء كالاهاري، ومنتزه سبيرجيبيت الوطني، ومنطقة سبيتزكوبي، حيث تأمل ناميبيا في إعادة إحياء عالم السفر بمجموعة استثنائية من التجارب والثقافات المتنوعة والمأكولات والموسيقى وغير ذلك الكثير مما تتفرد به دولة ناميبيا.{:}

 68 total views,  2 views today