{:en}Best’s Market Segment Report: Overall Profits for United Arab Emirates-Listed Insurers Grew in 2021 as Underwriting Earnings Fell{:}{:ar}تقرير شركة إي إم بيست لقطاع الأسواق: الأرباح الإجمالية لشركات التأمين المدرجة في الإمارات العربية المتحدة حققت نمواً في عام 2021 مع انخفاض أرباح الاكتتاب{:}

{:en}LONDON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– The United Arab Emirates’ (UAE) insurance market maintained its impressive momentum in 2021, posting another year of strong premium growth, analysis from AM Best shows.

A new Best’s Market Segment Report, “Overall Profits for United Arab Emirates-Listed Insurers Grew in 2021 as Underwriting Earnings Fell,” examines the preliminary disclosures of the national insurers listed on the Abu Dhabi Securities Exchange (ADX) and the Dubai Financial Market (DFM). The report reveals that while the market has been resilient to ongoing challenging macroeconomic conditions and intense competition, testing market conditions remain and the marginal net profit growth noted for the period was dependent on a recovery in investment earnings.

Best’s Market Segment Report: Overall Profits for United Arab Emirates-Listed Insurers Grew in 2021 as Underwriting Earnings Fell

Shareholders’ equity for the UAE-listed insurers increased 10.4% to reach AED 19.8 billion (up from AED 18.0 billion as at year-end 2020), compared with an increase in shareholders’ equity of just 3.9% in the previous year.

This was despite only marginal growth in net profit, indicating that companies distributed a lower level of dividends in 2021. Overall, companies in the UAE are well-capitalised and have the capacity to accommodate additional underwriting risk.

To access a complimentary copy of this commentary, please visit http://www3.ambest.com/bestweek/purchase.asp?record_code=318038.

AM Best is a global credit rating agency, news publisher and data analytics provider specialising in the insurance industry. Headquartered in the United States, the company does business in over 100 countries with regional offices in London, Amsterdam, Dubai, Hong Kong, Singapore and Mexico City. For more information, visit www.ambest.com.

Copyright © 2022 by A.M. Best Rating Services, Inc. and/or its affiliates. ALL RIGHTS RESERVED.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220306005036/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

لندن-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): حافظ سوق التأمين في الإمارات العربية المتحدة على زخمه المذهل في عام 2021، محققاً عاماً آخر من النمو المطرد والقوي في أقساط التأمين، وفقاً لتحليلات شركة “إيه إم بيست“.

ويبحث تقرير جديد صادر عن شركة “إي إم بيست“، تحت عنوان “الأرباح الإجمالية لشركات التأمين المدرجة في الإمارات العربية المتحدة حققت نمواً في عام 2021 بالتزامن مع انخفاض أرباح الاكتتاب”، في الإفصاحات الأولية لشركات التأمين الوطنية المدرجة في سوق أبو ظبي للأوراق المالية وسوق دبي المالي.

يكشف التقرير أنه على الرغم من مرونة السوق في مواجهة ظروف الاقتصاد الكلي الصعبة وشديدة المنافسة، إلا أن اختبار ظروف السوق لا يزال قائماً ونمو صافي الربح الهامشي الملحوظ في هذه المرحلة يعتمد على الانتعاش في أرباح الاستثمار.

هذا وقد ارتفعت حقوق ملكية المساهمين في شركات التأمين المدرجة في الإمارات العربية المتحدة بنسبة 10.4 في المائة لتصل إلى 19.8 مليار درهم إماراتي (محققة ارتفاعاً من 18.0 مليار درهم إماراتي في أواخر العام 2020)، مقارنة بزيادة حقوق ملكية المساهمين بنسبة 3.9 في المائة فقط في العام المنصرم.

Best’s Market Segment Report: Overall Profits for United Arab Emirates-Listed Insurers Grew in 2021 as Underwriting Earnings Fell

وقد تحقق ذلك بالرغم من النمو الهامشي في صافي الربح، مما يشير إلى أن الشركات قامت بتوزيع مستوى أقل من الأرباح في عام 2021. إلاّ أنّ الشركات في الإمارات العربية المتحدة تتمتع عموماً بمستوى رسملة جيد، ولديها القدرة على استيعاب مخاطر الاكتتاب الإضافية.

للإطلاع على نسخة مجانية من هذا التعليق، يرجى زيارة الرابط لإلكتروني التالي: http://www3.ambest.com/bestweek/purchase.asp?record_code=318038 

تعتبر “إيه إم بيست” وكالة تصنيف ائتماني عالمية، وناشرة للأخبار، ومزوّدة لتحليلات البيانات متخصّصة في قطاع التأمين. تتّخذ “إيه إم بيست” من الولايات المتحدة الأمريكيّة مقرّاً لها، وتعمل الشركة مع أكثر من 100 دولة وتملك مكاتب إقليميّة في كلّ من لندن وأمستردام ودبي وهونج كونج وسنغافورة ومكسيكو سيتي. للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.ambest.com. 

حقوق الطبع والنشر لعام 2022 محفوظة لشركة “إيه. إم. بيست” لخدمات التصنيف و/أو شركاتها التابعة. جميع الحقوق محفوظة.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220306005036/en/

إنّ نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني. 

* المصدر: ايتوس واير

{:}