{:en}Crescent Enterprises Hosts Columbia Business School Students{:}{:ar}الهلال للمشاريع تستضيف وفداً من طلاب كلية كولومبيا للأعمال{:}

{:en}Sharjah, United Arab Emirates: Crescent Enterprises welcomed 30 MBA students from New York-based, Columbia University Business School (CBS), as part of an educational trip designed to increase the students’ understanding of the local business landscape. The programme, which took place at the Sharjah Chamber of Commerce, is the first since the onset of the pandemic.

The students were given an opportunity to hear from and interact with senior leadership from Crescent Enterprises. Representatives delivered presentations on the company’s rise from a regional entity to a global diversified conglomerate, and its diversification strategies from ports, and logistics to venture capital and incubation. Leadership also emphasised Crescent Enterprises’ commitment to advancing global best practices in sustainability and corporate governance. Students had the opportunity to discuss a range of topics, across business and culture, with senior leadership as well as recent graduate hires across the organisation.

Crescent Enterprises Hosts Columbia Business School Students

The programme is an integral part of the CBS MBA course on ‘Global Immersion: Economic Growth in the UAE,’ which dives into the macroeconomic trends, opportunities and risks faced by businesses and policymakers in the UAE.  The course allows students to engage with leading companies and government entities across the region to acquire knowledge of business practices and gain a greater insight into the local economy.  Since 2015, Crescent Enterprises has collaborated with the School to welcome over 150 students, in an effort to encourage diverse talent, bridge divides, and strengthen economic, academic, and socio-cultural exchange.

Pierre Yared, Professor of International Business and Vice Dean for Executive Education at Columbia Business School, said, “We are pleased to reconvene our programme with Crescent Enterprises, with our first visit to the UAE since 2019.  The visit has, yet again, proven to be invaluable for our students, providing them with an opportunity to learn first-hand about the business landscape within the region, as well as about the robust diversification strategies that played a role in the growth of this global company.”

Neeraj Agrawal, Executive Director at Crescent Enterprises, remarked, “We are delighted to, once again, welcome the CBS students to the UAE. It is refreshing to engage with the MBA students and share knowledge and expertise on the cultural values that underpin our business in the UAE. We look forward to continuing our collaboration with CBS and wish the students, the business leaders of tomorrow, every success.” 

About Crescent Enterprises

Crescent Enterprises is a multinational company headquartered in the United Arab Emirates. It operates under four platforms: CE-Operates, CE-Invests, CE-Ventures, and CE-Creates, which span diverse sectors including ports and logistics, power and engineering, food and beverage, business aviation, and across verticals such as private equity, venture capital, and business incubation. Crescent Enterprises employs over 1,800 people in 15 countries.

With a long-term investment and operating philosophy that embraces corporate governance, inclusive growth, and responsible business practices, Crescent Enterprises is a regional leader in growing diversified global businesses that are sustainable, scalable, and profitable.

https://www.crescententerprises.com/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

الشارقة، الامارات العربية المتحدة

استضافت الهلال للمشاريع 30 طالباً وطالبة من كلية كولومبيا للأعمال بنيويورك، وذلك ضمن زيارة تعليمية هدفها تعزيز فهم الطلاب لبيئة الأعمال المحلية في دولة الإمارات العربية المتحدة. وتعد هذه الزيارة التي عقدت في غرفة تجارة وصناعة الشارقة أول لقاء بين الجانبين منذ بداية جائحة كورونا، استئنافاً للبرنامج المشترك بين الشركة والكلية.

وأتاح الاجتماع للطلاب فرصة التفاعل مع القيادة العليا في شركة الهلال للمشاريع. وقدم ممثلون عن الشركة لمحة عن مسيرة نموها، من مؤسسة إقليمية إلى ائتلاف عالمي متنوع، وعرضوا استراتيجيات التنويع المعتمدة عبر القطاعات المختلفة في المجموعة، من الموانئ والخدمات اللوجستية، إلى رأس المال الاستثماري المؤسسي واحتضان الأعمال. وأكد المسؤولون التنفيذيون في الشركة على التزامها بالنهوض بأفضل الممارسات العالمية في الاستدامة والحوكمة المؤسسية. وتمكن الطلاب المشاركون من مناقشة مواضيع متنوعة في مجال الثقافة وريادة الأعمال مع مسؤولين من القيادة العليا والخريجين الموظفين حديثاً في الشركة.

Crescent Enterprises Hosts Columbia Business School Students

ويعد هذا البرنامج جزءاً من دورة “التفاعل العالمي: نمو الاقتصاد في الإمارات” ضمن ماجستير إدارة الأعمال في كلية كولومبيا للأعمال، إذ تتضمن هذه الدورة أبرز المسارات الاقتصادية العامة في دولة الإمارات والفرص والمخاطر التي تواجهها الأعمال وواضعي السياسات في الدولة. وتقدم هذه الدورة الفرصة للطلاب للتفاعل مع الشركات الرائدة والهيئات الحكومية في المنطقة للتعرف على أفضل ممارسات الأعمال واكتساب معلومات مفصلة عن الاقتصاد المحلي.

وتتعاون الهلال للمشاريع منذ 2015 مع كلية كولومبيا للأعمال في تنفيذ هذا البرنامج، واستضافت إلى الآن أكثر من 150 طالباً سعياً منها إلى تحفيز المواهب المتنوعة وتنميتها، وسد الفجوات، وتعزيز العلاقات والتبادل الاقتصادي والأكاديمي والاجتماعي والثقافي.

وقال بيير يارِد، بروفيسور الأعمال الدولية ونائب عميد التعليم التنفيذي في كلية كولومبيا للأعمال: “نحن سعداء باستئناف برنامجنا المشترك مع الهلال للمشاريع في هذه الزيارة الأولى إلى الإمارات منذ 2019، التي أظهرت مرة أخرى قيمة هذا البرنامج لطلابنا وأهمية الفرص التي يقدمها لهم للتعرف بصورة مباشرة على بيئة الأعمال في المنطقة واكتشاف استراتيجيات التنويع الفعالة التي أسهمت في نمو هذه الشركة العالمية.”

من ناحيته، قال نيراج أغرافال، المدير التنفيذي في الهلال للمشاريع: “يسرنا أن نرحب مرة أخرى بطلاب كلية كولومبيا للأعمال في دولة الإمارات، وقد استمتعنا كثيراً بالتفاعل مع طلاب ماجستير إدارة الأعمال ومشاركتهم خبراتنا وتعريفهم بالقيم الثقافية التي تقوم عليها أعمالنا في الدولة. ونتطلع إلى مواصلة تعاوننا مع كلية كولومبيا للأعمال، ونتمنى للطلاب – قادة أعمال المستقبل – كل النجاح والتوفيق.”

عن الهلال للمشاريع

الهلال للمشاريع شركة عالمية مقرها الإمارات العربية المتحدة وتعمل ضمن أربع منصات هي: الهلال للمشاريع التطويرية، والهلال للمشاريع الاستثمارية، والهلال للمشاريع الناشئة، والهلال للمشاريع الابتكارية، وتمتد أنشطتها عبر قطاعات متنوعة تضم الموانئ والخدمات واللوجستية، والطاقة والهندسة، والأغذية والمشروبات، وطيران الأعمال، إضافة إلى مجالات أخرى منها الأسهم الخاصة ورأس المال المؤسسي واحتضان الأعمال. ويعمل لدى الهلال للمشاريع أكثر من 1,800 موظف وموظفة في 15 دولة.

تتبنى الهلال للمشاريع إطار عمل استثماري وتشغيلي طويل الأمد يقوم على الحوكمة المؤسسية والنمو الشامل والممارسات المهنية المسؤولة، وهي شركة رائدة على مستوى المنطقة في تنمية أعمال عالمية متنوعة ومستدامة تتميز بقدرتها على النمو والتوسع وتحقيق الربح.

https://www.crescententerprises.com/

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 4 total views,  3 views today