{:en}Theatre of Digital Art (ToDA) invites digital artists from across the globe to exhibit their art at a new futuristic exhibition{:}{:ar}مسرح الفن الرقمي في دبي يوجه دعوة مفتوحة للفنانين الرقميين من حول العالم لتقديم أعمالهم الفنية لفرصة المشاركة في معرض مستقبلي جديد{:}

{:en}

Theatre of Digital Art (ToDA), the UAE’s hub for digital art is pleased to announce an open call to creators in the UAE and across the world to participate in its 2022 Digital Extravaganza exhibition. They will get the opportunity to have their projects displayed for ToDA’s visitors to admire from May 13 to August 31, 2022

International participants are invited to broaden their imagination and create the future they would like to live in through projects that traverse alternate realities and dimensions from the physical to the augmented and virtual to even one’s inner. Their experimental, innovative works will be a part of a global event uniting the best of established and emerging artists in the world under a single roof.

Daria Prodaevich, Art Director at ToDA commented, “Art is one the few things in this world that have the ability to transcend time and space. We are excited to experience the future through the eyes of world-renowned & local artists at the Digital Extravaganza exhibition. With ToDA announcing its first open call, we are fulfilling our mission to highlight the importance of the contemporary digital art community in Dubai, discover and nurture young talents, and bolster the development of the UAE’s art sector. There are no boundaries on art, and we encourage artists from around the globe to think outside the box to display their vision of the future and its infinite possibilities for the world to admire.”{:en}Theatre of Digital Art (ToDA) invites digital artists from across the globe to exhibit their art at a new futuristic exhibition{:}{:ar}مسرح الفن الرقمي في دبي يوجه دعوة مفتوحة للفنانين الرقميين من حول العالم لتقديم أعمالهم الفنية لفرصة المشاركة في معرض مستقبلي جديد{:}

Interested applicants, aged 21 and above can send up to 5 artworks in mp4 format, which will then be put through a rigorous selection process, allowing critics and collectors to admire works of excellent quality. One artwork will then be selected for each shortlisted participant. Application forms must be completed and sent before April 24, 2022, (till 11.59 pm, UTC +4). Shortlisted applications will be informed via email and on the website on May 2, 2022.

Artworks that are chosen during the open call will be minted as Non-Fungible Tokens (NFTs) and participate in the online sub-event. Profits from the sale will be shared between ToDA, the NFT platform and the artist.

Anastasia Garnova & Il Gurn, curators of Digital Extravaganza: “If you want us to describe this exhibition in one word, the word would be sincerity. Because art tells no lies. As a fairy tale or a recurrent dream, it acts with an element of surprise and rather transforms lies into a state (fantasy one may call it) where a new reality is born. Reality is another word the viewer will get acquainted with here at ToDa. In switching between VR, AR, MetaReality, and good-old-video we see a delectable possibility to examine the essence of visual language from different perspectives. We aim to usher you to our plan. We wish to arouse your imagination. And what else do you expect from a digital art exhibition?”

The UAE’s art scene is burgeoning with Abu Dhabi’s proposed Dh22 billion investments in its cultural and creative industries and the recently launched National Strategy for the Cultural and Creative Industries to increase the industry’s economic contribution to at least 5% of the GDP in the next decade. Digital Extravaganza will be one of the most dynamic art exhibitions held in the region, offering the perfect venue for a wonderful and inspiring experience of international art set in a breathtaking setting.

About ToDA

ToDA is the very first & unique Theatre of Digital Art in the UAE which offers its visitors to experience art differently from a gallery visit. Its uniqueness lies in the modern, immersive way of discovering masterpieces of the world’s most notable artists as well as contemporary digital artists. ToDA is a walk-through art space, where you can take memorable pictures during the show. Its breath-taking digital shows combine high-end technologies with contemporary art accompanied by stunning music, visual effects and surround sound.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة – يسرّ مسرح الفن الرقمي في دبي، المنصة الرئيسية البارزة للفنون الرقمية في دولة الإمارات، أن يعلن عن افتتاح باب المشاركة في معرض “2022 ديجيتال إكسترافاغانزا (2022 Digital Extravaganza)، مما يقدم للفنانين من حول العالم فرصة لعرض أعمالهم الفنية لزوار مسرح الفن الرقمي من 13 مايو إلى 31 أغسطس، 2022.

يأتي هذا المعرض الفريد كفرصة للفنانين العالميين لتوسيع آفاق خيالهم وتقديم صورة للمستقبل الذي يرغبون في العيش فيه عبر أعمال تعبر الحقائق والأبعاد البديلة، سواء كانت مادية، معززة، افتراضية، أو حتى الأبعاد الداخلية في صميم النفس، لتكون أعمالهم  التجريبية والمبتكرة جزءاً من حدث عالمي يجمع أبرز الفنانين المخضرمين والفنانين الناشئين في العالم تحت سقف واحد.

وفي هذه المناسبة، علّقت داريا بروديفيتش، المديرة الفنية في مسرح الفن الرقمي، قائلة: “الفن أحد الأشياء القليلة في هذا العالم التي لديها القدرة على تجاوز الزمان والمكان، ونحن متحمسون في معرض “ديجيتال 2022 إكسترافاغانزا لتجربة المستقبل من خلال عيون فنانين عالميين وفنانين محليين. يؤكد إعلان مسرح الفن الرقمي عن أول دعوة مفتوحة له عن التزامنا بمهمتنا لتسليط الضوء على أهمية مجتمع الفن الرقمي المعاصر في دبي، واكتشاف المواهب الشابة ورعايتها، ودعم تطوير قطاع الفن في الإمارات العربية المتحدة. لا توجد أي حدود للفن، ونحن نشجع الفنانين من جميع أنحاء العالم على التفكير خارج إطار المألوف لعرض رؤيتهم للمستقبل وإمكانياته اللانهائية وتقديمها للعالم للتمتع بها وتجربتها.”

على المهتمين بالمشاركة، ممن تتراوح أعمارهم بين 21 عاماً وما فوق، إرسال ما يصل إلى 5 أعمال فنية محفوظة على شكل ملفات mp4. ستخضع جميع الأعمال المشارِكة لعملية اختيار صارمة، مما يسمح للنقاد وهواة جمع الفن إبداء رأيهم بها والتمتع بالأعمال المتميزة. سيتم بعد ذلك إرساء القرار على عمل فني واحد لكل مشارك واختياره للقائمة القصيرة. يجب على المتقدمين إكمال طلبات المشاركة وإرسالها قبل 24 أبريل 2022 (يُقفل باب القبول الساعة 11.59 ليلاً توقيت غرينتش)، وسيتم إبلاغ المشاركين ممن تصل مشاركاتهم إلى القائمة القصيرة عبر البريد الإلكتروني وعلى الموقع الإلكتروني لمسرح الفن الرقمي في 2 مايو 2022.

هذا وسيتم إصدار الأعمال الفنية التي تم اختيارها في هذه الدعوة المفتوحة على شكل رموز NFT، كما سيتم إدراجها للمشاركة في الحدث الفرعي للمعرض أونلاين. وفي النهاية، سيتم تقاسم أرباح البيع بين مسرح الفن الرقمي، منصة NFT، والفنانين.{:en}Theatre of Digital Art (ToDA) invites digital artists from across the globe to exhibit their art at a new futuristic exhibition{:}{:ar}مسرح الفن الرقمي في دبي يوجه دعوة مفتوحة للفنانين الرقميين من حول العالم لتقديم أعمالهم الفنية لفرصة المشاركة في معرض مستقبلي جديد{:}

ومن جهتهما، علّق كل من أناستاسيا غارنوفا و إل غورن، المشرفان على معرض “2022 ديجيتال إكسترافاغانزا”، بالقول، “هناك كلمة واحدة تصف هذا المعرض وهي الصدق، فالفن لا يكذب. سواء كان حكاية خرافية من نسج الخيال أو حلماً متكرراً، يعمل الفن كعنصر مفاجأة ويحوّل الأكاذيب إلى حالة فريدة تولّد بدورها واقعاً جديداً، أو ما يسميه البعض، الخيال. الواقع كلمة أخرى سيتعرف عليها المشاهد هنا في مسرح الفن الرقمي. عند التنقل بين الواقع الافتراضي، الواقع المعزز، والميتافيرس (مجموعة فضاءات افتراضية تمكن الشخص من التفاعل مع أشخاص آخرين من أماكن مادية بعيدة)، وتصوير ومقاطع الفيديو، نرى إمكانية شيقة واحتمالات رائعة للتمعن في جوهر اللغة المرئية وتجربتها من وجهات نظر مختلفة. نهدف من وراء المعرض إلى الترحيب بكم إلى ذلك العالم، ما نخطط له في نهاية المطاف، أليس هذا ما يتوقعه الزائر عند زيارة معرض فن رقمي؟”

يحظى المشهد الفني في دولة الإمارات العربية المتحدة بالرعاية وينعم بالازدهار والنمو بفضل الاستثمارات المختلفة، لا سيما الاستثمارات المقترحة من أبوظبي بقيمة 22 مليار درهم لتعزيز ودعم المجالات الثقافية والإبداعية. تهدف الاستراتيجية الوطنية للصناعات الثقافية والإبداعية التي تم إطلاقها مؤخراً إلى زيادة مساهمة المجال الفني نحو الاقتصاد بما ما لا يقل عن 5٪ من الناتج المحلي الإجمالي في العشر سنوات المقبلة. يعد معرض “ديجيتال إكسترافاغانزا” بأن يكون أحد أكثر المعارض الفنية التي تُقام في المنطقة حيوية وديناميكية، حيث يوفر مساحة مثالية لتجربة رائعة وملهمة للفن والفنانين من كل أنحاء العالم في مساحة آسرة.

عن مسرح الفن الرقمي

مسرح الفن الرقمي (أو ثياتر أوف ديجيتال آرت، تودا)، هو أول مسرح ​​من نوعه للفن الرقمي في الإمارات العربية المتحدة. يقدم المسرح لزواره تجربة الفن بشكل مختلف ومنفرد عن زيارة المعارض الفنية، وذلك في الطريقة الحديثة والغامرة لاكتشاف روائع أشهر الفنانين في العالم الفنانين الرقميين المعاصرين. مسرح الفن الرقمي في دبي مساحة فنية للتجول والتقاط صور لا تنسى أثناء العرض. تجمع عروض المسرح الرقمية المذهلة بين التقنيات المتطورة والفن المعاصر مصحوبة بالتأثيرات الموسيقية والبصرية المذهلة.{:}

 105 total views