{:en}Selfdrive, UAE’s Largest Car rental tech platform launches its Super app in Qatar & Bahrain{:}{:ar}سيلف درايف، أكبر منصة تقنية في الإمارات العربية المتحدة لتأجير السيارات، تُطلق تطبيقها الجديد المتكامل في قطر والبحرين{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates, Monday, 28th March 2022: Selfdrive – Region’s largest car rental tech platform is expanding its geographical footprint by launching in Qatar and Bahrain after Oman. The move comes following the app’s growing popularity & success that will now cater to the needs of individual customers, business executives, visitors and corporates in Qatar and Bahrain markets, making it the 1st Super app to be launched in the region.

The company aims to acquire 50 – 65% of the digital rental market share in these markets with seamless customer experience and range of product offerings through the App. Selfdrive offers BD 10 or QR 100 flat discount to its customers on their first booking as part of the launch offer.

On demand mobility is rapidly increasing in the region and users aged between 25 and 45 prefer to rent vehicles through Mobile App. Leasing and Lease to own through the dealerships / leasing companies are poised to increase in these markets and consumers can benefit through our App that offers quick and easy access to these products.

Selfdrive, UAE’s Largest Car rental tech platform launches its Super app in Qatar & Bahrain

Selfdrive with its proprietary technology built inhouse, offers customer variety of vehicle selection directly from dealership based on customer requirement with a seamless user experience.

Using the app’s easy and convenient process of ‘Search – Select – Pay’ ethos, Selfdrive customers in the region including Qatar & Bahrain now have access to over 5,000 vehicles available for rentals starting from 1 day to 36 Months delivered to their doorstep. The longest available lease period is up to 36 Months, while Subscription (Micro lease) and LeasePro (lease to own) features are also available. When a customer Subscribes or leases through App, they have a full view of the instalments which helps in finding a car that best fits their financial requirements, with the option to drive a brand new car.

“Our expansion into Bahrain and Qatar is testament to our growing popularity and success, and an indicator of the changing landscape of the automotive rental market in the region and beyond. We plan to add further new markets in the Middle East and are actively looking at other regions globally as business goes from strength to strength. We offer unique access to dealer fleet across the region that a typical car rental would not. The app would provide a service that has eased several pain points that customers experience during the process of renting a vehicle, and as we continue to grow, we keep a sharp focus on providing a seamless experience for our customers,” says Soham Shah, CEO of Selfdrive.

When it comes to user experience, Selfdrive employs powerful Artificial Intelligence (AI) technology to customise the experience of every user depending on their preference of vehicle. This means customers do not have to wade through a list of cars that do not match their interest or requirements, and are immediately directed to the kind of automobiles that fulfil their needs. Brands currently on offer include Nissan, Infiniti, Renault, Chevrolet, Hyundai, Geely, Toyota, Mitsubishi, Kia among others. In fact, the number of brands on the App continues to grow, collaborating with over 20+ automotive brands and their dealerships listed.

Selfdrive, has plans to expand features in the app, with new functionalities on the cards for 2022. Customers would soon be able to trace the entire journey from the time they book the vehicle to the time it’s delivered. In essence, they will have access to a real-time status update of their vehicle at any given moment right from the App.

Selfdrive has experienced stellar growth over the years and following expansion into Bahrain and Qatar, the company is now looking at Saudi and Kuwait markets. Further plans are afoot to venture westward into UK, Europe and the United States by the third and the forth quarter of 2022.

To experience the journey, customers can download the mobile application “Selfdrive – Car Rental” on Android & IOS or website https://selfdrive.bh and https://selfdrive.qa

*Source: AETOSWire{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، – توسّع شركة “سيلف درايف”، أكبر منصة تقنية لتأجير السيارات في المنطقة، حضورها الجغرافي من خلال إطلاق تطبيقها في السوق القطرية والبحرينية غداة إطلاقه في عُمان. وتأتي هذه الخطوة في أعقاب تزايد شعبية التطبيق ونجاحه، في إطار السعي لتلبية احتياجات العملاء الأفراد والمسؤولين التنفيذيين والزوار والشركات في السوق القطرية والبحرينية، ليغدو بذلك أول تطبيق متكامل في المنطقة.

وبفضل تجربة مستخدم سلسة ومجموعة متنوعة من عروض المنتجات المُتاحة على التطبيق، تسعى الشركة إلى الاستحواذ على 50-65 في المائة من حصة سوق الإيجار الرقمي للسيارات في هذه الأسواق. وفي إطار عرض الإطلاق الترويجي للتطبيق، تمنح “سيلف درايف” عملائها خصماً ثابتاً على حجزهم الأول بقيمة 10 دينار بحريني أو 100 ريال قطري.

وتشهد المنطقة إقبالاً متزايداً على خدمات التنقّل عند الطلب، ويفضّل المستخدمون الذين تتراوح أعمارهم بين 25 و45 عاماً استئجار المركبات من خلال تطبيقات الجوّال. ويُتوقّع أن تنمو عمليات التأجير والتأجير للتملك من خلال الوكلاء و/ أو شركات التأجير في هذه الأسواق. وعليه، يمكن للمستهلكين الاستفادة من تطبيقنا الذي يوفر وصولاً سريعاً وسهلاً إلى هذه المنتجات.

وبفضل التكنولوجيا المملوكة من قِبلها والمطوّرة داخلياً، تُوفّر “سيلف درايف” لعملائها مجموعة متنوعة من السيارات المنتقاة مباشرة من الوكلاء استناداً إلى متطلبات العملاء من خلال تجربة مستخدم سلسة.

باستخدام خطوات التطبيق السهلة والمريحة المتمثلة في “البحث والاختيار والدفع”، بات بإمكان عملاء “سيلف درايف” في المنطقة، ومن ضمنها قطر والبحرين، الوصول إلى أكثر من خمسة آلاف مركبة متاحة للتأجير لفترات تتراوح بين يوم واحد و36 شهراً نُوصلها إلى عتبة منازلهم. وعلى الرغم من أنّ أطول فترة متاحة للإيجار هي 36 شهراً، فإننا نوفر أيضاً ميزات الاشتراك (التأجير المُصغّر) والتأجير الاحترافي “ليس برو” (التأجير للتملك). ويعرض التطبيق كامل الأقساط للعملاء خلال مرحلة الاشتراك أو الإيجار، ما يساعد في إيجاد سيارة تناسب متطلباتهم المالية؛ كما يُتاح خيار قيادة سيارة جديدة بالكامل.

وفي هذا السياق، قال سوهام شاه، الرئيس التنفيذي لشركة “سيلف درايف”: “يُعدّ توسعنا في السوق البحرينية والقطرية خير دليل على شعبيتنا المتزايدة ونجاحنا، ومؤشراً على التغيرات التي يشهدها قطاع تأجير السيارات في المنطقة وخارجها. وبالتزامن مع نمو شركتنا، نعتزم التوسع إلى مناطق جديدة في الشرق الأوسط ونبحث بصورة نشطة عن مواقع أخرى لنتوسّع إليها حول العالم. ونوفّر لعملائنا وصولاً إلى أساطيل مركبات الوكلاء في جميع أنحاء المنطقة، وهي خدمة تعجز الشركات العادية لتأجير السيارات عن تقديمها. وسيقدم التطبيق خدمات تحدّ من المنغّصات المتعددة التي يواجهها العملاء عند استئجار المركبات. وفي ظلّ استمرارنا بالنمو، فإننا نلتزم بمواصلة تركيزنا الحادّ على توفير تجربة سلسة لعملائنا”.

وعلى صعيد تجربة المستخدم، تُسَخِّر “سيلف درايف” تقنية ذكاء اصطناعي فعّالة لتخصيص تجربة كل مستخدم وفقاً للمركبات التي يُفضّلها. وبذلك، يُوجَّه العملاء على الفور إلى السيارات التي تلبي احتياجاتهم عوضاً عن البحث في قوائم سيارات لا تتماشى مع اهتماماتهم أو متطلباتهم. وتشمل قائمة العلامات التجارية المعروضة حالياً كلاً من “نيسان” و”إنفينيتي” و”رينو” و”شيفروليه” و”هيونداي” و”جيلي” و”تويوتا” و”ميتسوبيشي” و”كيا” وغيرها. وتواصل أعداد العلامات التجارية المتاحة عبر التطبيق نموّها بالتعاون مع أكثر من 20 علامة تجارية للسيارات ووكلائها المدرجين.

وتعتزم “سيلف درايف” رفد التطبيق بمزايا ووظائف إضافية خلال عام 2022. وسيتمكن العملاء قريباً من تتبع سيارتهم اعتباراً من وقت حجزها حتى تسليمها. ومن حيث المبدأ، سيحصل المستخدمون على تحديث لحالة مركبتهم في الوقت الفعلي من خلال التطبيق في أي وقت.

وشهدت “سيلف درايف” نمواً هائلاً على مرّ الأعوام. وبعد توسعها إلى السوق البحرينية والقطرية، تضع الشركة الأسواق السعودية والكويتية نصب عينها. وتعمل الشركة على تنفيذ عدد من الخطط للتوسع غرباً إلى المملكة المتحدة وأوروبا والولايات المتحدة بحلول الربعين الثالث والأخير من عام 2022.

لتجربة الرحلة، يُمكن للعملاء تنزيل تطبيق الجوّال “Selfdrive – Car Rental” على الأجهزة العاملة بنظامي “أندرويد” و”آي أو إس” أو زيارة موقعنا الإلكتروني في البحرين: https://selfdrive.bh أو قطر: https://selfdrive.qa.

* المصدر: “ايتوس واير”{:}

 13 total views,  3 views today