{:en}Largest independent global video livestreaming app Uplive receives top innovation award from Rotana Media Group{:}{:ar}Uplive أكبر تطبيق مستقل في العالم للبث التفاعلي المباشر يحصل على أعلى جوائز الابتكار من روتانا ميديا جروب{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates –: The largest independent global video livestreaming platform Uplive has received a brand appreciation award from leading Middle East-based media group Rotana for its innovative approach to social entertainment.
The Rotana award is in honor of Uplive’s industry-leading innovation and a strong commitment to culturally-appropriate content that is showcased on the livestreaming platform. As the leading media house in the Middle East, Rotana recognizes and awards brands and campaigns that go beyond their marketing objectives to deliver exceptional and ethical consumer experiences.
The sought-after recognition comes in the wake of the platform’s unveiling of its first-ever Television Commercial for the Middle East region, which aired on Rotana. The region-wide campaign, which also included the introduction of GCC-centric features for the growing GCC market, signaled Uplive’s leadership and trendsetting status in the global live social industry.
Speaking after receiving the iconic award, Andy Tian, co-founder and CEO, Asia Innovations Group (AIG), said that the recognition by Rotana was a clear indication that Uplive is consistently making a positive impact in the social entertainment industry not just regionally but globally as well.

Largest independent global video livestreaming app Uplive receives top innovation award from Rotana Media Group
“We are delighted to receive this recognition by Middle East’s leading media group Rotana – a gesture that will serve as an inspiration to the team behind Uplive. Our commitment to being the go-to livestreaming platform for GCC-based live streamers is driven by innovation and our research-based customer-centric approach to content creation. From the onset, we made a deliberate decision to be the home of culturally-appropriate content – a strategy that is now being recognized by our media partners and emulated throughout the industry,” said Andy.

Growing popularity
Uplive, which was also recently ranked the fastest growing live streaming app in the world with over 520 million registered users located in over 150 regions by global third-party analytical platforms App Annie and Sensor Tower, has been at the forefront of encouraging its regional livestreamers to create Arabic content as part of its strategy to boost localized content consumption and talent enrichment.
Driving its global growth, the ad-free live video platform has also experienced remarkable growth in the Middle East attracting plenty of GCC-based livestreamers. This, according to Andy, is largely driven by the ballooning appetite for Arabic content.
Apart from showcasing fresh content, Uplive is also supporting the local gig economy by enabling local content creators to make meaningful income from the comfort of their homes using their mobile phones. The platform not only enables local creatives to earn from their creations through gifts they receive via the app but also offers them an opportunity to launch new careers in the digital entertainment industry.

Homegrown content, features
Uplive, which is fully customized for the MENA region, also offers localized content, which makes it more interactive and inclusive with over 140 languages and real-time speech-to-text translation. This feature now helps local livestreamers to create unique content to enhance the livestreaming experience for local users.
The platform also offers its users a seamless user interface that strictly follows local customs. This includes safe voice chat rooms where users can socialize without appearing on the screen. Other key features include virtual gifting, video and voice social, which allows up to nine users to stream together in a single window, an interactive game center, one-on-one video battles, and real-time translation.
ENDS
About Asia Innovations Group
Asia Innovations Group (AIG) is a leading live social company with 520 million registered users located in over 150 regions worldwide. It has built a comprehensive and diverse portfolio as it seeks to achieve its mission of enriching people’s lives worldwide through innovative and enjoyable live social products, which foster meaningful human connections. In addition to Uplive, which allows video social hosts to broadcast to the world, AIG owns CuteU and Lamour, the top dating app in global emerging markets. It includes operations in eighteen offices around the globe that integrate local live social knowledge to foster individual market development and penetration. Focusing on major emerging markets, AIG leverages its track record of innovation, cutting-edge technology, a scalable global infrastructure, and global insights with local expertise to deliver user and shareholder value based on the most exciting growth opportunities in the live social marketplace.
*Source: AETOSWire{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، حصلت أكبر منصة مستقلة في العالم للبث التفاعلي المباشر عن طريق الفيديو Uplive على جائزة التطبيق الاجتماعي للبث المباشر الأكثر ابتكارًا من شركة روتانا ميديا جروب الرائدة في الشرق الأوسط.
وتأتي جائزة التقدير من شركة روتانا لمنصة Uplive بفضل الابتكار الرائع الذي قامت به المنصة والتزامها الشديد بالمحتوى الذي يحترم كل الثقافات والذي يُعرض من خلال منصة البث المباشر Uplive، وبما أن روتانا هي شركة إعلامية رائدة في الشرق الأوسط، تقدم الشركة الجوائز والتقديرات للعلامات التجارية والحملات التي تتخطى أهداف التسويق لتقديم تجارب استثنائية للعملاء تتسم باحترام كافة الأخلاقيات.

Largest independent global video livestreaming app Uplive receives top innovation award from Rotana Media Group
ويأتي هذا التقدير مع إزاحة Uplive الستار عن أول إعلان تليفزيوني لها في منطقة الشرق الأوسط والذي يتم بثه عبر قنوات روتانا. وتؤكد تلك الحملة الإعلامية المقامة في مختلف أنحاء المنطقة، والتي تتضمن تقديم سمات خاصة تتمحور حول متطلبات العملاء في منطقة الخليج للعملاء المتزايدين في هذه الدول، على ريادة منصة Uplive في مجال البث المباشر حول العالم.

علّق آندي تيان، المؤسس المشارك والرئيس التنفيذي لشركة AIG، في حديثه بعد استلام الجائزة، أن التقدير من شركة روتانا يعتبر مؤشر واضح أن Uplive تصنع تأثيراً إيجابياً باستمرار في مجال التسلية الاجتماعية ليس على المستوى الإقليمي فقط، بل على المستوى العالمي كذلك.
وقال آندي تيان، “يسعدنا الحصول على هذا التقدير من روتانا ميديا جروب، الشركة الإعلامية الرائدة في الشرق الأوسط، مما يعتبر بمثابة مصدر إلهام لفريق Uplive. إن التزامنا أن نكون المنصة المفضلة لقطاع كبير من العملاء في منطقة الخليج للبث التفاعلي المباشر يدفعه ابتكاراتنا والنهج القائم على البحث الذي يرتكز على العملاء في صنع المحتوى، فمنذ بداية عمنا، اتخذنا قراراً أن نكون المكان الأكبر الذي يضم محتوى مناسب لمختلف الثقافات، وهي استراتيجية بدأ يدرك أهميتها زملائنا في المجال الإعلامي.”

تزايد الشعبية
صُنفت منصة Uplive الرائدة مؤخراً ضمن أكثر تطبيقات البث التفاعلي المباشر حول العالم بتواجد أكثر من 520 مليون مستخدم مسجل في المنصة من أكثر من 150 دولة، وذلك من خلال منصات تحليل مستقلة وهي AppAnnie و Sensor Tower. كما تعتبر المنصة في مقدمة التطبيقات في المنطقة التي تشجع المستخدمين على صناعة المحتوى باللغة العربية كجزء من استراتيجيتها لتعزيز وزيادة المحتوى المحلي وإثراء المواهب على مستوى المنطقة.

وتتزايد شعبية منصة الفيديوهات الخالية من الإعلانات حول العالم، كما تنمو في منطقة الخليج حيث شهدت المنصة مشاركة من عدد كبير من صانعي المحتوى عن طريق البث التفاعلي المباشر في المنطقة، حيث قال أندي أن هذه الشعبية تأتي بسبب الإقبال الكبير على المحتوى باللغة العربية.
وبعيداً عن تقديم المحتوى الجديد، تدعم Uplive كذلك الاقتصاد المحلي من خلال تمكين صانعي المحتوى المحليين في الحصول على دخل بينما يعملون على انتاج المحتوى من منازلهم باستخدام الهواتف الجوالة. ولا تساعد المنصة صانعي المحتوى المحليين في الحصول على دخل من خلال هدايا يحصلون عليها من خلال التطبيق فحسب، بل أيضاً تمنحهم الفرصة للحصول على عمل مميز في مجال التسلية الرقمية.

مميزات المحتوى المحلي
تقدم Uplive والتي صُممت على نحو كامل لتناسب متطلبات العملاء في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، المحتوى المحلي، مما يجعلها أكثر تفاعلاً وشمولاً مع توافر محتوى بأكثر من 140 لغة وترجمة فورية لكل المحتوى المُقدم، وتُمكن تلك الميزة صناع المحتوى من إثراء ما يقدمونه من بث حي للمستخدمين على المستوى المحلي.
وتقدم المنصة كذلك واجهة استخدام سهلة ومميزة للمستخدمين والتي تتبع العادات والتقاليد المحلية بصرامة. ويتضمن هذا غرف دردشة صوتية آمنة يستطيع من خلالها المستخدمون انشاء صداقات بدون الظهور على الشاشة، هذا بالإضافة إلى العديد من السمات الأخرى مثل الهدايا الافتراضية والبث الصوتي والمرئي الذي يشمل حتى تسعة مستخدمين في نفس النافذة، ومركز ألعاب تفاعلي، ومنافسات فردية لاعب ضد لاعب عن طريق الفيديو وترجمة فورية لكل أنواع المحتوى.
عن شركة AIG
مجموعة ابتكارات آسيا (AIG)، هي شركة رائدة في مجال البث المباشر والترفيه الاجتماعي، تضم 350 مليون مستخدم في أكثر من 150 منطقة حول العالم. لقد قامت ببناء تطبيقات شاملة ومتنوعة، تسعى من خلالها إلى تحقيق مهمتها المتمثلة في إثراء حياة الناس في جميع أنحاء العالم من خلال منتجات مبتكرة وممتعة للترفيه الاجتماعي وللبث الحي، والتي تعزز التواصل الإنساني الهادف. بالإضافة إلىUplive ، التي تسمح لمضيفي الفيديو على مواقع التواصل الاجتماعي بالبث إلى العالم، و Lamour ، أفضل تطبيق مواعدة في الأسواق الناشئة العالمية ، تمتلك AIG تطبيقSupreFans ، وهو تطبيق بث مباشر اجتماعي يركز على تفاعل المعجبين. تتواجد عمليات AIG، في 12 مكتبًا حول العالم، تدمج من خلالها المعرفة الاجتماعية المحلية لكل منطقة لتعزيز تنمية السوق وتوفير احتياجاتها. بالتركيز على الأسواق الناشئة الرئيسية، تحوز AIG على سجل حافل بالابتكار والتكنولوجيا المتطورة والبنية التحتية العالمية القابلة للتطوير والرؤى العالمية ذات الخبرة المحلية، لتقديم قيمة للمستخدمين والمساهمين بناءً على فرص النمو الأكثر نشاط في سوق تطبيقات البث المباشر والتفاعل الاجتماعي.
* المصدر: “ايتوس واير”{:}