{:en}JAGGAER Opens Office in Riyadh to Support Saudi 2030 Vision{:}{:ar}جاقار تواكب رؤية السعودية 2030 بافتتاح مكتب جديد لها في المملكة{:}

{:en}

Riyadh, Saudi Arabia

  • JAGGAER has officially opened its new office in Riyadh to support businesses in the country with the challenges surrounding supply chain disruptions, material scarcity and the global talent shortage
  • The company to capitalise on the appetite in Saudi for new IT and technology, with the market estimated to be worth more than US$33 billion in 2021

JAGGAER has today announced the expansion of its regional foot-print with the opening of the company’s new office in Riyadh.As part of JAGGAER’s growth within the Middle East, the new office in the Saudi Arabian capital will have a team responsible for supporting customers and developing new business within the Kingdom. In addition, JAGGAER has also invested significantly in a local data centre allowing the company to host data within the kingdom, a prerequisite in Saudi Arabia and placing the company in a unique position ahead of its competitors.

Hany Mosbeh, General Manager, JAGGAER Arabia, said, “JAGGAER has maintained a permanent presence in the Middle East since 2000 and we recognise digital transformation is at the core of Saudi Arabia’s vision for a smart economy, and this is something we believe we are well placed to support.”JAGGAER Opens Office in Riyadh to Support Saudi 2030 Vision

Through our cutting-edge technology, we provide the perfect solution to align enterprise buyers with dependable sources of supply, greater selection, and lower prices with suppliers via a continuous stream of smart-match recommendations.”

According to research from the International Data Corporation (IDC), overall spending on information and communications technology (ICT) in Saudi Arabia topped USD 32.9 billion in 2021, as emerging technologies continued to play a critical role in the post-pandemic digital economy with the government, finance and communications sectors spending heavily in IT, including mobile devices, storage, hardware, systems, and software.

Furthermore, the Saudi Government’s Vision 2030 programme will increase focus on the digital economy as part of the country’s economic diversification to reduce dependency on oil sales.

Earlier this year, JAGGAER revealed its vision for the future with Autonomous Commerce set to overcome the challenges surrounding supply chain disruptions, material scarcity and the global talent shortage.

With over five million global suppliers on its Enterprise Commerce Network and US$500 billion worth of goods flowing through its network, JAGGAER provides enterprise buyers access to a myriad of sources of supply that are tightly aligned with their specific needs.

The decision to expand into the Saudi market is the next logical step in our regional growth strategy. We recognise there is a growing appetite within the country to adopt the latest technology to ensure seamless purchasing and selling. This marries well with our vision for autonomous commerce, which we recently launched, whereby buying crucial goods or services for your business is as easy as shopping online,” added Hany.

JAGGAER’s Digital Mind solution uses AI and machine learning to deliver these smart-match recommendations, a boon for enterprise buyers looking to reduce supplier risk and suppliers looking to grow their revenues.

We’re excited to be leading the Autonomous Commerce revolution in Saudi Arabia and placing existing and potential Saudi clients in a position to thrive during this transformational shift,” concluded Mosbeh.

JAGGAER currently works with a range of customers in Saudi Arabia, including Gulf Health Council, Riyadh Airports and ACWA Power.

{:}{:ar}

  • افتتحت جاقار رسميًا مكتبها الجديد في العاصمة السعودية الرياض لدعم الأعمال التجارية في البلاد بالتزامن مع التحديات المحيطة باضطرابات سلسلة التوريد وندرة المواد ونقص المواهب العالمية
  • تستفيد الشركة من الإقبال الشديد في المملكة العربية السعودية على تكنولوجيا المعلومات والتكنولوجيا الجديدة، حيث تقدر قيمة السوق بأكثر من 33 مليار دولار أمريكي في عام 2021

الرياض، المملكة العربية السعودية، 29 مارس 2022: أعلنت شركة جاقار اليوم عن توسعها في المنطقة بافتتاح المكتب الجديد للشركة في الرياض.

سيكون للمكتب الجديد في العاصمة السعودية كجزء من توسع جاقار في الشرق الأوسط، فريق مسؤول عن دعم العملاء وتطوير أعمال جديدة داخل المملكة، بالإضافة إلى ذلك، استثمرت جاقار أيضًا بشكل كبير في مركز بيانات محلي يسمح للشركة باستضافة البيانات داخل المملكة، وهو شرط أساسي في المملكة العربية السعودية ووضع الشركة في مكانة فريدة ورائدة عن بقية منافسيها.

وبهذه المناسبة علق هاني مصبح، المدير العام لشركة جاقار العربية قائلاً: “حافظت جاقار على وجود دائم لها في الشرق الأوسط منذ عام 2000 ونحن ندرك أن التحول الرقمي هو جوهر رؤية المملكة العربية السعودية لاقتصاد ذكي، وهذا شيء نعتقد أننا في وضع جيد ومثالي للمساهمة في تحقيقه وتقديم الدعم له”.

وأضاف مصبح قائلاً: ” نقدم الحل الأمثل من خلال تقنيتنا المتطورة لمواءمة المشترين من الشركات مع مصادر توريد يمكن الاعتماد عليها وتقديم المزيد من الخيارات وخفض الأسعار مع الموردين عبر تدفق مستمر من توصيات المطابقة الذكية.”

ووفقًا لبحث من مؤسسة البيانات الدولية (IDC)، فقد تجاوز الإنفاق الإجمالي على تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في المملكة العربية السعودية 32.9 مليار دولار أمريكي في عام 2021، حيث استمرت التقنيات الناشئة في لعب دور حاسم في الاقتصاد الرقمي بعد الجائحة مع الحكومة، كما تنفق قطاعات المالية والاتصالات بشكل كبير على تكنولوجيا المعلومات، بما في ذلك كلاً من: الأجهزة المحمولة والتخزين والأجهزة والأنظمة والبرامج.

وعلاوةً على ذلك، سيزيد برنامج رؤية السعودية 2030 من تسليط الضوء على الاقتصاد الرقمي كجزء من التنويع الاقتصادي للبلاد لتقليل الاعتماد على مبيعات النفط.

وقد كشفت جاقار في وقت سابق من هذا العام عن رؤيتها للمستقبل من خلال إطلاق التجارة الذاتية للتغلب على التحديات المحيطة باضطرابات سلسلة التوريد وندرة المواد ونقص المواهب العالمية.JAGGAER Opens Office in Riyadh to Support Saudi 2030 Vision

توفر شركة جاقار مع وجود أكثر من خمسة ملايين من الموردين العالميين على شبكة التجارة المؤسسية الخاصة بها و500 مليار دولار أمريكي من البضائع التي تتدفق عبر شبكتها، للمشترين من المؤسسات إمكانية الوصول إلى عدد لا يحصى من مصادر التوريد التي تتوافق بشدة مع احتياجاتهم الخاصة.

وأردف مصبح قائلاً: “إن قرار الشركة بالتوسع في السوق السعودية هو الخطوة التالية في استراتيجية النمو الإقليمية لدينا، لأننا ندرك أن هناك شهية متزايدة داخل الدولة لاعتماد أحدث التقنيات لضمان البيع والشراء السلس، وهذا ما يتماشى مع رؤيتنا للتجارة الذاتية التي أطلقناها مؤخرًا، حيث يكون شراء السلع أو الخدمات المهمة لنشاطك التجاري أمرًا سهلاً مثل التسوق عبر الإنترنت”.

ويستخدم حل جاقار ديجيتال مايند تقنيات الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي والتقنيات المتطورة الأخرى لتوفير توصيات المطابقة الذكية، وهي ميزة للمشترين من المؤسسات الذين يتطلعون إلى تقليل مخاطر الموردين والموردين الذين يتطلعون إلى زيادة إيراداتهم.

واختتم مصبح حديثه بالقول: “نحن متحمسون بشدة لقيادة ثورة التجارة الذاتية في المملكة العربية السعودية ووضع العملاء السعوديين الحاليين والمحتملين في وضع يسمح لهم بالازدهار والنمو من خلال هذا التحول”.

تعمل جاقار حاليًا مع مجموعة من العملاء في المملكة العربية السعودية، بما في ذلك كلاً من: مجلس الصحة لدول مجلس التعاون ومطارات الرياض وشركة أكوا باور.{:}