{:en}21K School Aims to Become the Largest Online School in South Asia By 2023{:}{:ar}مدرسة 21 كي تسعى إلى أن تصبح أكبر مدرسة عبر الانترنت في جنوب آسيا بحلول عام 2023{:}

{:en}MUMBAI, India–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– 21K School—India’s first online-only school—is well on its way to becoming the largest online-only K12 school in South Asia. It will be registering over 15,000 students for the upcoming academic year by July 2022, and by 2023 the school plans to have over 30,000 students. Presently, 21K School has students from over 35 countries who have been the strong promoters helping the community grow.

21K School Aims to Become the Largest Online School in South Asia By 2023

21K School is a leading online-only school that offers accessible, world-class education to children between the age of 3 to 18 years, residing in any geographical location and time zone. With over 200 highly trained and best-in-class teachers, 21K School has an enviable teaching quality which is rated at an industry beating 96% approval. While students enrolling at 21K School can choose to study from three curriculums—Indian, American, and British—its disruptive education model is helping create a new category with personalised, affordable, and flexible schooling for them. The online-only school has recently partnered with Cambridge UK to offer career pathway programs from schooling to admission in universities across the UK for higher education. The team has taken their deep understanding of technology and pedagogy to create a school of the future.

21K School helps students significantly cut down their commute time to and from school, thus giving them more time at hand to pursue language studies, performing arts, sports, etc. Furthermore, students from 21K School have gone on to publish books, develop games, compete in state and national level sporting events, and yet have never had to miss a day of school. Santosh Kumar, CEO & Co-founder, 21K School, said, “21K School continuously aims to provide world-class education from nursery to Grade 12, with an ease of access to everyone, anywhere, anytime. Outside our regular target audience, we have seen a high level of inbound interest from parents who have to frequently move cities due to jobs, or parents from Tier 2 & 3 cities who yearn for high quality education or those in metros but cannot afford the sky-rocketing price of schooling. With online schooling making a breakthrough in the education ecosystem, 21K School focuses on broadening its reach to help students fulfil their quest for holistic education and be ready for future.”

About 21K School:

Founded in 2020, 21k School is the first online-only school in India. Co-founded by Santosh Kumar, Joshi Kumar, Dinesh Kumar and Yeshwanth Raj Parasmal, the school’s objective is to make world-class education accessible to all children irrespective of their geographical location and fluid lives. The school is known for its intellectual rigor, application-based learning, flexible options, trained faculty, and an environment of collective learning in a community that grows together instead of competing with each other. The school has 3,500 plus happy students going to 30,000 over the next 18 months – across 35 countries and is well poised for global expansion.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220329005489/en/

 

*Source: AETOSWire{:}{:ar}تسير مدرسة “21 كي” – أول مدرسة متوافرة عبر الانترنت فحسب في الهند – بخطوات متعاقبة على المسار الصحيح لتغدو أكبر مدرسة من نوعها في جنوب آسيا. وستقبل المدرسة أكثر من 15 ألف طالب للعام الدراسيّ المُقبل بحلول يوليو 2022. وبحلول عام 2023، تخطط المدرسة قبول أكثر من 30 طالب. وتضمّ مدرسة “21 كي” حالياً طلّاباً من أكثر 35 دولة كانوا المروّجين الأقوياء الذين ساعدوا مجتمعها على النموّ.

21K School Aims to Become the Largest Online School in South Asia By 2023

وتعدّ مدرسة “21 كي” رائدة في مجال التعليم عبر الانترنت فحسب، وتوفّر تعليماً عالميّ المستوى يمكن الوصول إليه للأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 3 و18 عاماً، والذين يقيمون في أي بقعة جغرافية ومنطقة زمنية. وتتمتع المدرسة، مع وجود أكثر من 200 معلّم متدرّب تدريباً عالياً والأفضل ضمن فئته، بجودة تدريس عير مسبوقة حققت إشادة بنسبة 96 في المائة في القطاع. وبينما يمكن للطلاب المسجلين في مدرسة “21 كي” اختيار الدراسة من خلال ثلاثة مناهج هي الهندية والأمريكية والبريطانية، يساعد نموذج التعليم المبتكر في إنشاء فئة جديدة تتضمّن تعليماً مخصصاً ومرناً وبتكلفة ميسورة. وأبرمت المدرسة المتوافرة عبر الانترنت فحسب مؤخراً شراكة مع “كامبريدج المملكة المتحدة” لتوفير برامج المسار الوظيفي من المدرسة للقبول في الجامعات في جميع أنحاء المملكة المتحدة للتعليم العالي. واستغلّ الفريق فهمه العميق للتكنولوجيا وعلم أصول التدريس لإنشاء مدرسة المستقبل.

 

وتساعد مدرسة “21 كي” الطلاب بشكل كبير في تقليص الوقت الذي يمضونه للتنقل من وإلى المدرسة، ما يمنحهم مزيداً من الوقت لمتابعة دراسات اللغة وفنون الأداء والرياضة وسواها. وواصل طلاّب مدرسة “21 كي” نشر العديد من الكتب وتطوير الألعاب والمنافسة في الفعاليات الرياضية على مستوى الولايات والمستوى الوطني، دون أن يضطرّوا إلى تفويت يوم دراسي واحد. وفي هذا السياق، قال سانتوش كومار، الرئيس التنفيذي والمؤسس المشارك لمدرسة “21 كي”: “تهدف مدرسة ’21 كي‘ باستمرار إلى توفير تعليم على عالمي المستوى من الحضانة إلى الصف الثاني عشر، مع سهولة الوصول إلى الجميع في أي مكان وفي أي وقت. ولقد لمسنا من خارج جمهورنا المستهدف المعتاد، مستوى عالٍ من الاهتمام خاصةً من الآباء الذين يضطرون إلى الانتقال بشكل متكرر إلى المدن بسبب الوظائف أو أولياء الأمور من مدن المستوى 2 و3 الذين يتوقون إلى تعليم عالي الجودة أو أولئك الموجودين في المناطق المركزية ولكنهم لا يستطيعون تحمل تكاليف أسعار التعليم الباهظة. ومع تحقيق التعليم عبر الإنترنت طفرة في المنظومة التعليمية، تركز مدرسة “21 كي” على توسيع مدى وصولها لمساعدة الطلاب على تحقيق سعيهم للحصول على تعليم شامل والاستعداد للمستقبل”.

 

لمحة عن مدرسة “21 كي”

تعدّ مدرسة “21 كي”، التي تأسست في العام 2020، أوّل مدرسة متوافرة عبر الانترنت فحسب في الهند. وتهدف المدرسة، التي شارك في تأسيسها كلّ من سانتوش كومار وجوشي كومار ودينيش كومار ويشوانت راج بارسمال، إلى إتاحة التعليم عالمي المستوى لجميع الأطفال بغض النظر عن موقعهم الجغرافي وحياتهم السلسة. وتشتهر المدرسة بالصرامة الفكرية والتعلم القائم على التطبيق والخيارات المرنة وأعضاء هيئة التدريس المدربين وبيئة التعلم الجماعي في مجتمع ينمو فيها الطلاب معاً بدلاً من التنافس مع بعضهم. وتضمّ المدرسة أكثر من 3,500 طالب سعيد، وخلال الـ18 شهراً، سيصبح عدد الطلاب المنتسبين إليها 30 ألفاً- من 35 دولة وهي مستعدّة جيداً للتوسع العالمي.

 

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية من هذا البيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) عبر الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220329005489/en/

 

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

 

* المصدر: “ايتوس واير”{:}