{:en}Mallorca Commercial Real Estate wins the all-exclusive Diamond Award from Nakheel{:}{:ar}مايوركا العقارية تفوز بالجائزة الماسية الحصرية من نخيل{:}

{:en}DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES:

Dubai-based boutique real estate firm Mallorca Commercial Real Estate Advisory has been inducted into the prestigious Diamond Club by the world-leading property developer – Nakheel – for its outstanding contribution and stellar achievements in the regional property market.

Mallorca Commercial Real Estate wins the all-exclusive Diamond Award from Nakheel

The awards are recognized as one of the benchmarks for excellence in the regional property and real estate industry. The highly sought-after The Exclusive Diamond Award was presented to Mallorca Commercial Real Estate Advisory by Naaman Atallah, chief executive officer, Nakheel, and Rasha Hassan, chief commercial officer, Nakheel

The grand awards ceremony held at the newly opened Anantara resort at the World Island witnessed Mallorca founder and chairman, Fakhreddin Minooeifar accepting the award. With more than 20 years of experience as a top property expert, Fakhreddin has established himself as one of the most knowledgeable and respected professionals in the region.

Over Half a Billion Dirhams Land Transaction

In 2021, Mallorca Commercial Real Estate Advisory made headlines after securing one of the biggest land transactions in Dubai history valued in excess of half a billion dirhams. In the context of a generally challenging market situation at the time, the move demonstrated the boutique commercial real estate specialists’ capability and credibility in the industry.

“The Exclusive Diamond Award by Nakheel on the back of sealing Dubai’s most expensive land transaction reaffirms our position as a client-focused and excellence-driven company. We aim to be the international benchmark for the region over the next five years and with a firm finger on the pulse we are now looking forward to Dubai becoming the epicenter of economic progress. We will continue to achieve such milestones in the real estate market while keeping clients’ interests at the center of our strategy,” said Fakhreddin.

20-Year Legacy

Mallorca, which has secured deals worth over US$3 billion in the past decade, was founded in 2002 by the Founder and chairman Fakhreddin, with a vision to fill the void for large volume transactions. Headquartered in Dubai, Mallorca has expanded its operations to Europe in 2019 with a base in Paris, France.

Today Mallorca commercial real estate advisory is established as a formidable player in the regional real estate industry renowned for providing highly personalized service in the acquisition, structuring, operating, and selling of commercial assets.

The firm explores its vast network of local and international property experts to link buyers directly with owners of opportunities not yet listed on the market. Fakhreddin disclosed that Mallorca Commercial real estate advisory currently holds on the books over 70 billion dirhams worth of properties from sellers.

Mallorca has also been recognized by the Dubai Land Department as leading experts in restructuring stalled projects. Mallorca successfully transformed a stopped government housing scheme into a striving 4 million square freehold residential community.

The exclusive Diamond Award is the latest in a series of awards previously received by the firm. In previous years Mallorca was awarded the title of Real Estate Company of the Year by the Luxury Network and Best commercial Real Estate Brokerage Initiative by the Dubai Land Department at the Gulf Real Estate Awards.
*Source: AETOSWire{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، : انضمت شركة مايوركا للاستشارات العقارية، ومقرها دبي، للنادي الماسي المرموق الذي أسسه المطور العقاري العالمي شركة نخيل العقارية، وذلك لإسهامات شركة مايوركا البارزة وانجازاتها الرائعة في سوق العقارات في المنطقة.

Mallorca Commercial Real Estate wins the all-exclusive Diamond Award from Nakheel

وتعتبر تلك الجوائز أحد أهم العلامات التي تدل على التميز في قطاع العقارات والتطوير العقاري في المنطقة. وقد تم تسليم الجائزة الماسية، التي تسعى العديد من الشركات والمؤسسات للفوز بها، إلى شركة مايوركا للاستشارات العقارية من قِبل السيد نعمان عطا الله، الرئيس التنفيذي لشركات نخيل العقارية والسيدة رشا حسن، الرئيس التنفيذي للعمليات التجارية في شركة نخيل العقارية.

وأقيم الحفل الكبير لتوزيع الجوائز في منتجع أنانتارا الذي أفتتح مؤخراً في جزر العالم، وشهدت الاحتفالية تسلّم السيد فخرالدّين مينويي فر، مؤسس ورئيس مجلس إدارة شركة مايوركا للاستشارات العقارية، لهذه الجائزة. ومع خبرته التي تزيد عن 20 عاماً كخبير عقاري مرموق، أثبت فخرالدّين نفسه كواحد من أهم الخبراء في مجال التطوير العقاري في المنطقة.

صفقة شراء أراضي بقيمة تصل إلى أكثر من نصف مليار درهم إماراتي
تصدرت شركة مايوركا للاستشارات العقارية عناوين الأخبار في 2021، وذلك بعد اتمامها لواحدة من أكبر صفقات شراء الأراضي في تاريخ دبي، الصفقة التي تجاوزت قيمتها نصف مليار درهم. وفي ظل ظروف السوق العقارية التي تتسم بالتحديات ذلك الوقت، أظهرت تلك الصفقة قدرات ومصداقية شركة مايوركا للاستشارات العقارية في قطاع العقارات.

وبهذه المناسبة، قال السيد فخرالدّين: “تأتي الجائزة الماسية من شركة نخيل العقارية بعد اتمامنا لأكبر صفقة شراء أرضي تأكيداً على مكانتنا كشركة تركز على العملاء وعلى تلبية كافة احتياجاتهم للوصول لأعلى درجات التميز. نسعى أن نصبح الشركة البارزة في المنطقة خلال الخمسة أعوام القادمة، ومع سعينا لتحقيق هذا الهدف، نتطلع أن تصبح دبي مركزاً للتقدم والنمو الاقتصادي، وسنواصل تحقيق المزيد من الانجازات في السوق العقاري بينما نعطي الأولوية للعملاء في قلب كافة خططنا واستراتيجياتنا.

20 عاماً من الانجازات
تأسست شركة مايوركا، والتي حصلت على صفقات تزيد قيمتها عن 3 مليارات دولار العقد الماضي، في عام 2002 من قِبل المؤسس ورئيس مجلس الإدارة الحالي للشركة، السيد فخرالدّين، بهدف التميز في الصفقات ذات القيمة الكبيرة. ويقع مقر الشركة الرئيسي في دبي، وتوسعت مايوركا للاستشارات العقارية للعمل في أوروبا عام 2019، مع مقر للشركة في باريس بفرنسا.

وتعتبر شركة مايوركا العقارية اليوم أحد أهم الشركات في قطاع العقارات في المنطقة، وتشتهر الشركة بتقديم خدمات فريدة في عمليات الاستحواذ والهيكلة والتشغيل وبيع الأصول التجارية.

وتقوم الشركة بالاستفادة من شبكتها من خبراء العقارات المحليين والدوليين للربط بين المشترين مباشرة مع الملاك الذي يوجد لديهم فرص لم يتم إدراجها في السوق بعد، وأفصح السيد فخرالدّين أنه يوجد لدى شركة مايوركا عقارات تساوي أكثر من 70 مليار درهم من مختلف البائعين.
وأكدت دائرة الأراضي والأملاك في دبي كذلك على أن شركة مايوركا العقارية أحد الشركات الرائدة في مجال إعادة هيكلة المشاريع المتعثرة، حيث نجحت الشركة بتحويل مخطط سكني حكومي كان قد توقف بسبب بعض التعثرات إلى مجتمع سكني رائع للتملك الحر على مساحة 4 ملايين متر مربع.

وتعتبر الجائزة الماسية هي الأحدث في مجموعة الجوائز التي فازت بها شركة مايوركا للاستشارات العقارية، حيث حصلت خلال الأعوام الماضية على: لقب الشركة العقارية الأفضل للعام من مجموعة Luxury Network وجائزة أفضل مبادرة وساطة عقارية من دائرة الأراضي والأملاك في دبي من حفل توزيع جوائز عقارات الخليج.

 {:}