{:en}Sheraton Mall of the Emirates Healthy Menu Offerings from the Backyard Straight to Your Table{:}{:ar}شيراتون مول الإمارات يقدم تشكيلة من الأطباق الصحية باستخدام المنتجات العضوية الطازجة من حديقته الخاصة{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates (5 April 2022): The Sheraton Mall of the Emirates set in motion one of its key initiatives in positioning itself to be one of the most sustainable city hotels through the launching of Urban Organic Farm.

Sheraton Mall of the Emirates Healthy Menu Offerings from the Backyard Straight to Your Table

The organic garden has been placed within the hotel’s premises. The various seeds coming from across the world are nurtured in living soil using homemade compost created from the hotel’s own kitchen waste and cultivated by applying natural farming principles, making the products rich in nutrients and chemical-free.

The sustainability initiative will not only push boundaries for many urban hotels in the city to Go Green, but this will also allow Sheraton Mall of the Emirates to provide its guests with natural yet succulent cuisines. The produce from the organic garden will be transformed by world-class culinary chefs into a healthy menu and bringing it straight to your table.

The General Manager of Sheraton Mall of the Emirates, Gurnoor Bindra said “I am very proud that we’re venturing into this kind of environmental drive. Gardening is a therapeutic activity that I know will provide emotional and mental well-being to our beloved guests and associates alike. Aside from this, we would love to give them satisfaction with our home-grown products from our humble organic backyard and serve it directly to their tables. We aim to foster sustainability in innovative and creative ways.”

For bookings, please call +971 4 377 2005 or call Besh Turkish Kitchen on +971 4 377 2353.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، في 5 ابريل 2022: كجزءٍ من سعيه لترك بصمته الخاصة كأحد أكثر فنادق المدينة استدامةً، أسَّس فندق شيراتون مول الإمارات حديقةً عضويةً مدنيةً على أرض منشأته الفاخرة.

وفي هذه الحديقة المستدامة، يتم زرع طيف واسع من البذور المستوردة من مختلف أنحاء العالم في تربة خصبة وفقًا لمبادئ الزراعة الطبيعية، حيث تتم تغذيتها باستخدام الأسمدة العضوية المكونة من الأطعمة التالفة والمتبقية في مطبخ الفندق. ما يجعل هذه المنتجات الزراعية غنية بالعناصر الغذائية ويضمن خلوها من الكيماويات.

 

وستساهم هذه المبادرة في تشجيع فنادق المدينة على تبني مختلف الممارسات الصحية التي تسهم في المحافظة على البيئة، كما ستمكّن فندق شيراتون مول الإمارات من منح ضيوفه أطباق مميزة تجمع ما بين النكهة الشهية والعناصر المغذية الطبيعية. إذ سيعمل طهاة الفندق العالميون على تحويل منتجات الحديقة العضوية إلى أطباق صحية تقدم مباشرة إلى طاولات الزوار.

 

ومن جانبها، قالت السيدة غورنور بيندرا، المديرة العامة لفندق شيراتون مول الإمارات، معلقةً بهذا الصدد: “أنا فخورة جدًا بتوجهنا نحو هذا النوع من المبادرات البيئية. وأنا على ثقة بأنَّ البستنة بوصفها نشاطٍ علاجي ستساهم في تعزيز الصحة النفسية والعاطفية لضيوفنا الأعزاء وشركائنا على حد سواء. وفضلًا عن ذلك، نودُّ أن نسعدهم بمنتجاتنا العضوية التي تقدم مباشرة إلى طاولاتهم من حديقتنا العضوية التي تقع في فنائنا الخلفي المتواضع. هدفنا هو تعزيز الاستدامة بطرق إبداعيةٍ مبتكرة”.

 

للحجز، يرجى الاتصال على الرقم  +971 4 377 2005 أو التواصل على رقم مطعم “مطبخ بيش التركي” +971 4 377 2353

 

للتواصل الصحفي:

داديراي موتاسا

مدير التسويق للمجموعة

البريد الإلكتروني: Dadirai.Mutasa@marriott.com
رقم الهاتف المتحرك: +97158 932 8321{:}

 2 total views,  2 views today