{:en}Ookla Announces New Regulatory Summit Program Following Success of Inaugural GCC Gathering{:}{:ar}أوكلا تعلن عن برنامج جديد للقمم التنظيمية في أعقاب النجاح الذي حقّقه الاجتماع الافتتاحي الذي عُقد في الخليج{:}

{:en}SEATTLE – Ookla®, an internationally recognized leader in network testing and intelligence, is launching a new series of regional summits to help regulators target improvements to fixed and mobile broadband quality of service. The summits will center around discussions regarding the crowdsourcing approach and how to best utilize the company’s enterprise solutions, data, and insights. This comes after Ookla hosted regulatory representatives from the GCC states last month in Dubai, UAE. During the 5-day inaugural gathering, senior delegations from telecom regulators came together to discuss how to strengthen the regulatory environment in the region. These gatherings focused on best practice approaches to effectively leverage Ookla’s network intelligence solutions to help define, measure, and achieve their regulatory goals.

{:en}Ookla Announces New Regulatory Summit Program Following Success of Inaugural GCC Gathering{:}{:ar}أوكلا تعلن عن برنامج جديد للقمم التنظيمية في أعقاب النجاح الذي حقّقه الاجتماع الافتتاحي الذي عُقد في الخليج{:}
“Industry leaders, enterprises, and consumers have trusted and relied on Ookla to understand and help improve the state of networks worldwide for almost twenty years,” said Ookla co-founder and CEO Doug Suttles. “We work with many regulators in the GCC region and across the globe to share how our offerings can provide actionable insights as the industry evolves, which is the cornerstone of this new offering.”

Networks and consumer expectations are constantly changing, with telecoms networks and the demands placed on them becoming more complex. Ookla’s unique crowd-plus-controlled testing data, insights, products, and visualizations provide regulators with a complete solution to assist in improving network quality of service around the world. Telecom regulators who attend Ookla’s future summits will also be able to facilitate discourse on related topics, challenges, ideas on elevating the subscriber experience in their respective regions, and how to improve their country’s rank on the Speedtest Global Index.

“Ookla is committed to providing objective, accurate performance data and insights to improve connectivity for all,” said Suttles. “We enjoyed hosting our inaugural gathering in Dubai and are thrilled to provide a platform for regulators to come together through a collaborative exchange of ideas.”

Ookla believes that access to a sufficient and reliable internet connection is a fundamental human right. With the launch of this regulatory summit program, Ookla will work with regulators to analyze mobile and fixed broadband performance in order to drive improvement in network performance globally.{:}{:ar}سياتل – تُطلق “أوكلا”، الشركة المعروفة عالمياً في مجال معلومات الشبكة واختبارها، سلسلةً جديدة من مؤتمرات القمة الإقليمية لمساعدة الجهات التنظيمية على تحسين جودة خدمة النطاق العريض لشبكات الاتصالات الثابتة والجوالة. وستتمحور مؤتمرات القمة حول المناقشات المرتبطة بنهج التعهيد الجماعي لجمع المعلومات وكيفية الاستفادة من حلول الشركة وبياناتها ورؤاها المُعمّقة على أفضل وجه. ويأتي عقد القمة التنظيمية الجديدة هذه في أعقاب استضافة “أوكلا” ممثلي الجهات التنظيمية من دول مجلس التعاون الخليجي الشهر الماضي في دبي بالإمارات العربية المتحدة. وخلال الاجتماع الافتتاحي الذي استمر 5 أيام، اجتمعت وفود رفيعة المستوى من الشركات المنظّمة للاتصالات لمناقشة كيفية تعزيز البيئة التنظيمية في المنطقة. وركزت هذه الاجتماعات على أفضل الممارسات التي يُمكن اعتمادها للاستفادة بشكل فعال من حلول ذكاء الشبكة من “أوكلا” للمساعدة في تحديد أهدافها التنظيمية وقياسها وتحقيقها.3

وقال دوغ ساتلز، الشريك المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة “أوكلا”، في معرض تعليقه على هذا الأمر: “طوال 20 عاماً، وضع كلّ من قادة القطاع والمؤسسات والعملاء ثقتهم في ’أوكلا‘ واعتمدوا عليها من أجل فهم حالة الشبكات العالمية والمساعدة في تحسينها”. وأضاف: ” نعمل مع العديد من الهيئات التنظيمية في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي وفي جميع أنحاء العالم لمشاركة كيف تُقدّم عروضنا رؤى مُعمّقة قابلة للتنفيذ مع التطوّر المستمر القطاع، الأمر الذي يشكّل الركيزة الأساسية لهذا العرض الجديد”.

هذا وتشهد الشبكات وتوقعات المستهلك تغيرّاً مستمراً مدفوعاً بالتعقيدات المتزايدة في كلّ من شبكات الاتصالات والطلبات المفروضة عليها. غير أنّ بيانات الاختبارات، والرؤى المعمّقة، والمنتجات، والتصوّرات الفريدة من “أوكلا” والتي يتم التحكم فيها عن طريق الحشد توفّر حلاً كاملاً يساعد الجهات التنظيمية على تحسين جودة خدمة الشبكة في جميع أنحاء العالم. كما ستتمكّن الشركات المُنظّمة للاتصالات التي ستشارك في مؤتمرات القمة المستقبلية التي تعقدها “أوكلا” من تسهيل مناقشة كلّ من المواضيع ذات الصلة والتحديات والأفكار حول الارتقاء بتجربة المشتركين في مناطقهم، وكيفية تحسين ترتيب بلدانهم في مؤشر “سبيد تيست” العالمي.

وأضاف ساتلز: ” تلتزم ’أوكلا‘ بتوفير بيانات ورؤى مُعمّقة موضوعية ودقيقة حول الأداء لتحسين الاتصال للجميع. لقد استمتعنا باستضافة الاجتماع الافتتاحي في دبي ويُسعدنا توفير منصة تُمكّن الهيئات التنظيمية من الالتقاء من خلال تبادل تعاوني للأفكار”.

وتؤمن شركة “أوكلا” بحقّ كلّ إنسان بالتمتع بإمكانية الوصول إلى اتصال إنترنت كافٍ وموثوق به. ومع إطلاق برنامج القمة التنظيمية هذا، ستعمل “أوكلا” مع الهيئات التنظيمية لتحليل أداء النطاق العريض لشبكات الاتصالات الثابتة والجوالة من أجل دفع التحسينات في أداء الشبكة حول العالم.{:}

 64 total views,  3 views today