{:en}Promperú: Peru’s Most Beautiful Attractions as featured in Expo Dubai{:}{:ar}أجمل معالم بيرو كما ظهرت في إكسبو دبي{:}

{:en}DUBAI, United Arab Emirates – The Peru Pavilion won the Gold Award of Self-built pavilions – Category B for Exhibition Design at BIE’s Expo 2020 Dubai Official Participant Awards. To celebrate this achievement, we will take you on an imaginary journey through the country’s most beautiful attractions.

Promperú: Peru’s Most Beautiful Attractions as featured in Expo Dubai

Machupicchu: this magical citadel of Machu Picchu that can be reached only by train or by foot along the Inca Trails. Trains to Machu Picchu depart from Cusco city or Ollantaytambo and take passengers to Machu Picchu Pueblo (formerly Aguas Calientes) from where they take a bus for around 20 mins to reach the archaeological complex on top of the mountain. Both modes of transport offer spectacular scenery as they snake their way among the snow-covered mountains, rivers, and picturesque countryside.

The Nazca lines: declared a World Heritage Site by UNESCO in 1994, the origin of these mysterious designs are said to have been created by the Nazca people somewhere between 500 BC and 500 AD. Their exact purpose has never been discovered. The designs range from simple shapes to detailed depictions of a monkey, a fish, a whale, birds and other animals, as well as trees and flowers. The only true way to appreciate the size and scope of the Nazca Lines is to see them from the air.

Lake Titicaca: the highest navigable lake in the world. According to Andean mythology, the children of the Sun god and founders of the Inca Empire, emerged from its waters. Lake Titicaca contains numerous islands whose inhabitants still continue with the customs and traditions of their ancestors, like the Uros community who live on “floating islands” made of totora reeds.

Northern Peruvian Amazon (Loreto): There are many ways to explore the Peruvian Amazon, but one of the most popular and unique ways is to cruise the Amazon River aboard a small ship or do tree canopy to admire the rainforest above the exuberant vegetation. Boat rides with binoculars in hand is typical of this region. The Victoria Amazonica, a giant water lily is typical in this region. There is much to see during the region’s two seasons, and both offer rich diversity in terms of plants and animal life. This region is also home to the three-toed sloth and the rare and beautiful pink dolphins.

 {:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة – فاز جناح بيرو بالجائزة الذهبية للأجنحة المبنية ذاتيًا – الفئة ب لتصميم المعارض في حفل توزيع جوائز المشاركين الرسميين في معرض إكسبو 2020 دبي التابع للمكتب الدولي للمعارض. للاحتفال بهذا الإنجاز، سنأخذك في رحلة خيالية عبر أجمل مناطق الجذب في البلاد.

Promperú: Peru’s Most Beautiful Attractions as featured in Expo Dubai
ماتشو بيتشو: هذه القلعة السحرية في ماتشو بيتشو التي لا يمكن الوصول إليها إلا بالقطار أو سيرًا على الأقدام على طول مسارات الإنكا. تغادر القطارات المتجهة إلى ماتشو بيتشو من مدينة كوسكو أو أولانتايتامبو وتأخذ الركاب إلى ماتشو بيتشو بويبلو (أغواس كالينتس سابقًا) حيث يستقلون الحافلة لمدة 20 دقيقة تقريبًا للوصول إلى المجمع الأثري على قمة الجبل. توفر كلتا وسيلتي النقل مناظر طبيعية خلابة وهما تشقان طريقهما بين الجبال والأنهار والريف الخلاب المغطاة بالثلوج.
خطوط نازكا: تم إعلانها كموقع للتراث العالمي من قبل اليونسكو في عام 1994، ويقال إن أصل هذه التصميمات الغامضة قد تم إنشاؤه من قبل شعب نازكا في مكان ما بين 500 قبل الميلاد و500 بعد الميلاد. لم يتم اكتشاف الغرض الدقيق منها. تتراوح التصميمات من الأشكال البسيطة إلى الرسوم التفصيلية للقرد والأسماك والحوت والطيور والحيوانات الأخرى، وكذلك الأشجار والزهور. الطريقة الحقيقية الوحيدة لتقدير حجم ونطاق خطوط نازكا هي رؤيتها من الجو.
بحيرة تيتيكاكا: أعلى بحيرة صالحة للملاحة في العالم. وفقًا لأساطير الأنديز، خرج أبناء إله الشمس ومؤسسو إمبراطورية الإنكا من مياهها. تحتوي بحيرة تيتيكاكا على العديد من الجزر التي لا يزال سكانها يتابعون عادات وتقاليد أسلافهم، مثل مجتمع اوروس الذي يعيش في “جزر عائمة” مصنوعة من قصب توتورا.
شمال الأمازون البيروفي (لوريتو): هناك العديد من الطرق لاستكشاف الأمازون البيروفي، ولكن إحدى الطرق الأكثر شهرة وفريدة من نوعها هي الإبحار في نهر الأمازون على متن سفينة صغيرة أو القيام بمظلة من الأشجار للاستمتاع بالغابات المطيرة فوق الغطاء النباتي الغزير. ركوب القوارب مع المناظير في متناول اليد أمر معتاد في هذه المنطقة. فيكتوريا أمازونيكا، زنبق الماء العملاق نموذجي في هذه المنطقة. هناك الكثير مما يمكن رؤيته خلال الموسمين في المنطقة، وكلاهما يوفر تنوعًا غنيًا من حيث النباتات والحياة الحيوانية. هذه المنطقة هي أيضًا موطن لكسلان الأصابع الثلاثة والدلافين الوردية النادرة والجميلة.{:}

 2 total views,  1 views today