{:en}Embark on an immersive multi-sensory journey into the future at ToDA’s new Digital Extravaganza exhibition{:}{:ar}معرض ديجيتال إكسترافاغانزا الجديد من مسرح الفن الرقمي دعوة للانطلاق في رحلة حسية غامرة نحو المستقبل{:}

{:en}

Do you wonder what the future looks like? Do you find yourself contemplating the infinite possibilities of space and time?

From 13th May to 31st August 2022, Theatre of Digital Art (ToDA) in Dubai is bringing a new dimension to the city’s culture with its upcoming Digital Extravaganza exhibition. With this new media spectacle, ToDA has called on artists globally to showcase their talents through projects that traverse alternate realities and dimensions.

ToDA, located in Souk Madinat Jumeirah, invites visitors to imagine themselves as travellers on a multisensory narrative journey. It will take them to unknown lands on Planet Earth and other galaxies to be finally immersed in the Metaverse gallery, created especially for the exhibition by the phygital platform Arhead. By switching between Virtual Reality, Augmented Reality, MetaReality, AI and good-old video, participants will witness different perspectives of visual art.

Each visitor is the protagonist in their story. You can ride along in an apocalypse-horse in Jonathan Monaghan’s “Out of the Abyss”, learn about the solarpunk movement from “Eyra” by Synticate, become a genetic engineer in Luna Ikuta’s “Afterlife”, or reflect upon conspiracies in a futuristic world in “Refuge/Refuse” created by Arnaud Laffond. {:en}Embark on an immersive multi-sensory journey into the future at  ToDA’s new Digital Extravaganza exhibition{:}{:ar}معرض ديجيتال إكسترافاغانزا الجديد من مسرح الفن الرقمي  دعوة للانطلاق في رحلة حسية غامرة نحو المستقبل{:}

Additionally, ToDA will also host its first digital model and visualisation of artificial intelligence SYNTI. This 3D holographic figure connected to a language bot will discuss the exhibition and digital art with visitors.

The innovative works of 4 renowned digital artists will be displayed alongside contemporary art of 10 winners shortlisted from almost hundreds of applications, in response to ToDA’s international open call. For those who desire to deep dive into the artworks, these will be minted as NFT’s and also transformed into 3D assets ready for AR and ToDA’s Metaverse space.

Through the eyes of the best established and emerging artists from across the world under a single roof, ToDA opens the door to an unreal virtual space in the real world.

Location: Theatre of Digital Art, Souk Madinat Jumeirah

Date: 13 May 2022 to 31 August 2022

Timings: 11 AM to 11 PM

Prices: 50 AED (for children), 100 AED (for adults)

To book your tickets please visit: https://toda.ae/en/digital-extravaganza

or call +971 4 277 4044

{:}{:ar}هل تتساءل عن المستقبل، كيف سيصبح شكله وكيف سيبدو لنا؟ هل تجد نفسك تفكر في الاحتمالات اللانهائية للمكان والزمان؟

من 13 مايو إلى 31 أغسطس 2022، يقدّم مسرح الفن الرقمي في دبي للزوار بُعداً جديداً لثقافة هذه المدينة المستقبلية الرائعة عبر معرض “ديجيتال إكسترافاغانزا” المُرتقب، حيث وجّه مسرح الفني الرقمي دعوة للفنانين على مستوى العالم لعرض مواهبهم على شكل أعمال فنية تعبُر الحقائق والأبعاد البديلة.

من موقعه المميز في سوق مدينة جميرا، يدعو مسرح الفن الرقمي الزوار إلى تخيل أنفسهم كمسافرين في رحلة سردية تخاطب جميع الحواس وتأخذهم إلى عوالم غير معروفة على كوكب الأرض ومجرات أخرى، قبل أن ينغمسوا أخيراً في معرض ميتافيرس الذي أنشأته منصة “آر هيد” (Arhead) الرقمية خصيصاً للمعرض. عبر الانتقال بين الواقع الافتراضي، الواقع المعزز، واقع “ميتا”، الذكاء الاصطناعي وميزة الفيديو القديم، يعيش المشاركون تجربة فريدة يشاهدون ويعيشون خلالها وجهات نظر مختلفة للفن المرئي.{:en}Embark on an immersive multi-sensory journey into the future at  ToDA’s new Digital Extravaganza exhibition{:}{:ar}معرض ديجيتال إكسترافاغانزا الجديد من مسرح الفن الرقمي  دعوة للانطلاق في رحلة حسية غامرة نحو المستقبل{:}

في معرض ديجيتال إكسترافاغانزا الاستثنائي، يُعتبر كل زائر للمعرض بمثابة بطل يعيش فصول قصته. على سبيل المثال، يمكّن فيلم “خارج الهاوية” للفنان جوناثان موناغان الزائر من امتطاء حصان نهاية العالم، والتعرف على أسرار حركة “سولار-بنك” (Solarpunk) من الفنان سينتيكيت، أو أن يصبح مهندساً وراثياً في عمل الفنانة لونا إيكوتا والذي يحمل اسم “ما بعد الحياة”، أو التفكير في المؤامرات في عالم مستقبلي في العمل الذي يحمل اسم “لجوء/رفض” من إبداع الفنان أرنو لافوند.

بالإضافة إلى ذلك، سيستضيف مسرح الفن الرقمي “SYNTI”، أول نموذج رقمي وتصور للذكاء الاصطناعي. سيناقش هذا الروبوت الهولوغرافي المعرض والفن الرقمي مع الزوار باللغة التي يختارونها.

في معرض ديجيتال إكسترافاغانزا، سيتم عرض الأعمال المبتكرة لأربعة فنانين رقميين مشهورين جنباً إلى جنب مع أعمال عشرة فنانين معاصرين سيتم اختيارها من بين مئات المشاركات الفنية التي شارك بها فنانون من حول العالم استجابة لدعوة مسرح الفن الرقمي العالمية المفتوحة. أما بالنسبة للراغبين في التعمق في الأعمال الفنية، فسيتم سكّ هذه الأعمال على شكل رموز NFT وتحويلها أيضاً إلى قطع ثلاثية الأبعاد جاهزة للواقع المعزز والميتافيرس الخاص بمسرح الفن الرقمي.

من خلال معرض ديجيتال إكسترافاغانزا، يفتح مسرح الفن الرقمي في دبي الباب للزوار للتعرف على مساحة افتراضية غير حقيقية في العالم الحقيقي عبر عيون أفضل الفنانين الراسخين والناشئين من جميع أنحاء العالم تحت سقف واحد.

الموقع: مسرح الفن الرقمي، سوق مدينة جميرا

التاريخ: من 13 مايو 2022 إلى 31 أغسطس 2022

الأوقات:  ابتداءً من الساعة 11 صباحاً وحتى الساعة 11 ليلاً

السعر: 50 درهم إماراتي (تذكرة الأطفال)، 100 درهم إماراتي (تذكرة البالغين)

لحجر تذاكركم، الرجاء زيارة: https://toda.ae/en/digital-extravaganza

أو الاتصال بالرقم +971 4 277{:}

 87 total views,  2 views today