{:en}New Study From DriveWealth Reveals Secrets Into the Psychology of Retail Investors From 23 Countries Worldwide{:}{:ar}دراسة جديدة من درايف ويلث تكشف النقاب عن أسرار متعلقة بنفسية المستثمرين الأفراد من 23 دولة حول العالم{:}

{:en}JERSEY CITY, N.J. – DriveWealth, LLC, a pioneer in fractional investing and embedded finance, today released “The New Investor Phenomenon: A Wave of Opportunity,” a guide to understanding the mindset of the global retail investor. Spurred by the onset of COVID-19, the Retail Revolution marked a new era where huge swaths of investors entered the markets and changed what it means to be an “investor.” While their investing behaviors might seem like an anomaly, DriveWealth’s guide reveals insights about the psychology behind their trades–their motivation to participate in the markets, the tools they’re using to trade, and the tools they still need to take on the decade of the digital investor.

New Study From DriveWealth Reveals Secrets Into the Psychology of Retail Investors From 23 Countries Worldwide
Key findings from DriveWealth’s guide include:
• Remote living resulted in remote investing: While capital markets were undergoing a mobile technology revolution during the years leading up to COVID-19, the sudden, total shift to remote living drastically accelerated that transformation and created opportunity for a new generation of investors. 35% of active investors got their start during the pandemic, including those in emerging markets like South Korea (56%), Indonesia (53%), India (51%), and the Philippines (48%).
• New investors skewed young: About half of all Gen-Z investors opened their first account during the time period of March 2020 to August 2021, with 59% of this generation opening their first account in LATAM, 68% in APAC, 63% in the Middle East, 49% in Africa, and 23% in the U.S. Across all regions, the percentage of investors with less than $10,000 who made their first investment during this period was significantly higher than all other wealth tiers.
• Tech-savvy investors turned digital: Technological advances and market forces helped drive this new wave of investors. Across all regions, more than 40% of investors opened their most recent investment account on a mobile app and 31% traded digital assets as their first investment. Regardless of available technology, in 18 of 23 markets surveyed, the most common motivation to start investing was low account minimums.

“This new paradigm of investing is being driven by factors that are breaking down the traditional barriers to investing. Embedded finance platforms are making the markets more accessible than ever before, with mobile technology making it easier for investors of all ages to tap the markets from the comfort of their own homes,” said Bob Cortright, Founder and CEO of DriveWealth. “As we dive deeper into the decade of the digital investor, financial services providers have an incredible opportunity to engage with investors further by equipping them with the tools they need to become owners of their financial futures.”

Study results pointed to significant opportunities for financial providers in the new landscape of investing. 76% of respondents indicated they would prefer to access financial information and education through mobile investing apps, and 87% agreed that the ability to invest very small amounts was a good way to learn about investing.
“Two years into the pandemic, the world has reached a historic inflection point, not only in terms of access to capital markets, but also regarding the opportunity providers have to build even stronger connections with retail investors,” said Harry Temkin, Chief Information Officer of DriveWealth. “The ability for providers to offer fractions of stocks has been one of the most significant evolutions in trading because it’s giving investors the power to enter the markets using small, yet meaningful, amounts. Providers must offer the technology and tools investors need to make the markets even more accessible, or risk becoming irrelevant.”

About DriveWealth

DriveWealth, a pioneer of fractional equities trading and embedded investing, is a visionary technology company which empowers more than 100 partners around the world to engage their customers by placing the markets in the palm of their hand. We believe the future is fractional, transactional and mobile. Every mobile device should be a gateway to accessing investing and savings products, services, advice, and assistance for global citizens of all ages, wealth stages, and levels of financial expertise. DriveWealth’s consultative support and cloud-based, modern technology platform allow partners to seamlessly offer branded investing experiences to drive customer acquisition, loyalty, retention, and revenue growth. For more information, please visit drivewealth.com or connect with us on Twitter @DriveWealth or on LinkedIn.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220420005438/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}جيرسي سيتي، نيوجيرسي – أطلقت اليوم شركة “درايف ويلث” المحدودة، الرائدة في مجال الاستثمار الجزئي والتمويل المدمج، “ظاهرة المستثمر الجديد: موجة من الفرص”، وهو دليل لفهم عقلية المستثمر الفردي. بسبب ظهور جائحة “كوفيد-19″، فتحت ثورة التجزئة مرحلة جديدة حيث دخلت شرائح ضخمة من المستثمرين الأسواق وغيرت ما يعنيه أن تكون “مستثمراً”. على الرغم من أن سلوكياتهم الاستثمارية قد تبدو شاذة، يكشف دليل “درايف ويلث” عن رؤى ثاقبة في الجانب النفسي وراء عملياتهم التجارية: دافعهم للمشاركة في الأسواق، والأدوات التي يستخدمونها للتداول، والأدوات التي لا يزالون بحاجة إليها في عقد المستثمر الرقمي.

New Study From DriveWealth Reveals Secrets Into the Psychology of Retail Investors From 23 Countries Worldwide

تشمل النتائج الرئيسية من دليل “درايف ويلث” ما يلي:

• أفسحت الحياة عن بُعد المجال للاستثمار عن بُعد: بينما كانت أسواق رأس المال تمر بثورة تكنولوجيا الهواتف المحمولة في السنوات التي سبقت جائحة “كوفيد-19″، أدى التحول المفاجئ والشامل إلى العيش عن بُعد إلى تسريع هذا التحول بشكل كبير وخلق فرصة لجيل جديد من المستثمرين. بدأ 35 في المائة من المستثمرين النشطين مسيرتهم أثناء الجائحة، بما في ذلك المستثمرين من الأسواق الناشئة مثل كوريا الجنوبية (56 في المائة) وإندونيسيا (53 في المائة) والهند (51 في المائة) والفلبين (48 في المائة).

• المستثمرون الجدد هم في الغالب من الشباب: افتتح حوالي نصف مستثمري الجيل “زد” (الذي يلي جيل الألفية) حسابهم الأول خلال الفترة بين مارس 2020 وأغسطس 2021، حيث فتح 59 في المائة من هذا الجيل حسابهم الأول في أمريكا اللاتينية، و68 في المائة في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، و 63 في المائة في الشرق الأوسط، و49 في المائة في إفريقيا، و23 في المائة في الولايات المتحدة. وفي جميع المناطق، كانت النسبة المئوية للمستثمرين الذين تبلغ استثماراتهم أقل من 10000 دولار أمريكي والذين قاموا باستثمارهم الأول خلال هذه الفترة أعلى بكثير من جميع مستويات الثروات الأخرى.

• يتحول المستثمرون البارعون في مجال التكنولوجيا إلى المجال الرقمي: ساعدت التطورات التكنولوجية وقوى السوق في تغذية هذه الموجة الجديدة من المستثمرين. في جميع المناطق، فتح أكثر من 40 في المائة من المستثمرين حساباتهم الاستثمارية الأخيرة على تطبيق جوال وتداول 31 في المائة في الأصول الرقمية كأول استثمار لهم. بغض النظر عن التكنولوجيا المتوفرة، كان الدافع الأكثر شيوعاً لبدء الاستثمار هو الحد الأدنى للحسابات المنخفضة القيمة في 18 من أصل 23 سوقاً شملها الاستطلاع.

وقال بوب كورترايت، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة “درايف ويلث” في هذا السياق: “هذا النموذج الاستثماري الجديد تحركه عوامل تعمل على كسر الحواجز التقليدية أمام الاستثمار. تزيد المنصات المالية المتكاملة إمكانية الوصول إلى الأسواق أكثر من أي وقت مضى، وتسهل تكنولوجيا الهاتف المحمول على المستثمرين من جميع الأعمار الوصول إلى الأسواق من راحة منازلهم”. وأضاف: “مع دخولنا بعمق أكبر عقد المستثمر الرقمي، يتمتع مقدمو الخدمات المالية بفرصة رائعة للتفاعل مع المستثمرين بشكل أكبر من خلال تزويدهم بالأدوات التي يحتاجون إليها لتولي ملكية أوراقهم المالية الآجلة”.

هذا وتشير نتائج الدراسة إلى فرص كبيرة لمقدمي الخدمات المالية في المشهد الاستثماري الجديد. فأشار 76 في المائة من المشاركين إلى أنهم يفضلون الوصول إلى التعليم المالي والمعلومات المالية من خلال تطبيقات الاستثمار عبر الهاتف الجوال، واتفق 87 في المائة على أن القدرة على الاستثمار بمبالغ صغيرة جداً كانت طريقة جيدة لتعلم كيفية الاستثمار.

ومن جهته، قال هاري تيمكين، الرئيس التنفيذي لشؤون المعلومات لدى “درايف ويلث”: “بعد مرور عامين على انتشار الوباء، وصل العالم إلى نقطة انعطاف تاريخية، ليس من حيث الوصول إلى أسواق رأس المال فحسب، إنما أيضاً من حيث الفرص التي يملكها مزودو الخدمات لبناء علاقات أقوى مع المستثمرين الأفراد. كانت قدرة مزودي الخدمات على عرض الأسهم الجزئية من أهم التطورات في التداول لأنها تمنح المستثمرين القدرة على دخول الأسواق باستخدام مبالغ صغيرة ولكن ذات قيمة كبيرة. ينبغي على مزودي الخدمات تقديم التكنولوجيا والأدوات التي يحتاجها المستثمرون لجعل الأسواق أكثر سهولة، أو المخاطرة بأن يفقدوا أهميتهم”.

لمحة عن شركة “درايف ويلث”

تعد “درايف ويلث”، الرائدة في تداول الأسهم الجزئية والاستثمار المدمج، شركة تقنية رؤيوية تمكّن أكثر من مائة شريك حول العالم من إشراك عملائهم من خلال وضع الأسواق في متناول أيديهم. نؤمن أن المستقبل مجزأ وتعاملي ومتنقل. ونرى أنه يتعين أن يكون كل جهاز جوال بمثابة بوابة تمكّن الوصول إلى الاستثمار والادخار في المنتجات والخدمات والمشورات وتقديم المساعدة للشعوب العالمية من جميع الأعمار وفي جميع مراحل ثروتهم ومستويات خبرتهم المالية. ويتيح الدعم الاستشاري منقطع النظير الذي تبديه “درايف ويلث” ومنصتها القوية للتكنولوجيا الصناعية والقائمة على السحابة للشركاء تقديم تجارب استثمار تحمل علامات تجارية بسلاسة لزيادة اكتساب العملاء وولائهم والاحتفاظ بهم ونمو إيراداتهم. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: drivewealth.com أو التواصل معنا على “تويتر” على @DriveWealth أو على “لينكد إن”.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير”businesswire.com) ) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220420005438/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

* المصدر: “ايتوس واير”{:}