{:en}On Earth Day, Samsung reaffirms its commitment to recycling across the UAE{:}{:ar}سامسونج تحتفل بيوم الأرض مؤكدة على التزامها بإعادة تدوير الأجهزة الإلكترونية في الإمارات{:}

{:en}

Now expanding to 18 Samsung Authorized Service Centers, the Recycling Program allows customers to recycle their unused and/or old phones

 Dubai, UAE, 22 April 2022: Samsung Gulf Electronics today announced its expansion plans into 18 new Samsung Authorized Service Centers, including three in the UAE; three in Qatar; and six for each of Oman and Kuwait as part of the brand’s Recycling Program and broader ESG initiatives. Samsung is partnering with Enviroserve to reduce the impact on environment by promoting the culture of recycling, inciting customers to bring their unused and/or old phones for recycling instead rather than placing them in landfill sites with hazardous materials.

As part of its ESG initiatives, Samsung continues to expand its recycling program into more locations. On this year’s Earth Day and for the second consecutive year, the brand is announcing new Authorized Service Centers for it recycling program across the region.

“Earth Day reaffirms Samsung’s commitment to sustainability and symbolizes a token to our effort to raise awareness for meaningful impact. I wish to thank our service partners who are engaged and actively participating in Samsung ESG initiatives, also special thanks to Enviroserve, whose expertise in recycling enables our ambitions to come to life,” said Kiran Tewari, Director of Customer Service, Samsung Gulf Electronics.{:en}On Earth Day, Samsung reaffirms its commitment to recycling across the UAE{:}{:ar}سامسونج تحتفل بيوم الأرض مؤكدة على التزامها بإعادة تدوير الأجهزة الإلكترونية في الإمارات{:}

Customers can visit any of Samsung Authorized Service Centers in the UAE, Oman, Kuwait and Qatar and benefit from a recycling service, simply by scanning the QR code available on the collection boxes, filling up customer details and dropping the phone inside the box.

In return, customers will receive a discount voucher as reward for their participation in Samsung’s ambitious ESG program, to be redeemable in an all-new purchase with value up to AED 300, QR 300, OMR 30, KWD 25 respectively.

About Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspires the world and shapes the future with transformative ideas and technologies. The company is redefining the worlds of TVs, smartphones, wearable devices, tablets, digital appliances, network systems, memory, system LSI, foundry, and LED solutions. For the latest news, please visit the Samsung Newsroom at news.samsung.com

{:}{:ar}يوفر برنامج التدوير المتاح في 18 مركزاً جديداً معتمداً للخدمات من سامسونج القدرة على إعادة تدوير الأجهزة القديمة و/أو غير المستخدمة

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 22 أبريل 2022: أعلنت سامسونج جلف للإلكترونيات اليوم عن توسيع برنامج إعادة التدوير ومبادرات حماية البيئة والاستدامة الأوسع، لتشمل 18 مركزاً معتمداً لتوفير خدماتها، ثلاثة منها في الإمارات العربية المتحدة، وثلاثة في قطر وستة في كل من سلطنة عمان والكويت. ويأتي هذا التوجه في إطار  الشراكة المتميزة بين سامسونج وEnviroserve الرائدة في تدوير النفايات الإلكترونية، للحد من الأضرار التي تؤثر على البيئة عبر الترويج لثقافة إعادة التدوير، وتحفيز العملاء على إعادة تدوير هواتفهم غير المستخدمة و/أو القديمة بدلاً من التخلص منها ورميها في مواقع دفن المخلفات، التي قد تحتوي على مواد خطرة.

وتواصل سامسونج توسيع برنامج إعادة التدوير ليشمل المزيد من المواقع، وذلك في إطار مبادرات الاستدامة ESG واسعة النطاق التي تتبناها العلامة، حيث الإعلان الجديد في إطار احتفال العلامة بيوم الأرض للعام الثاني على التوالي في المنطقة.

وقال كيران تيواري، رئيس وحدة خدمة العملاء في سامسونج جلف للإلكترونيات : ” نحتفل في سامسونج بيوم الأرض تأكيداً على التزامنا بمسار الاستدامة، مع التأكيد على جهودنا الهادفة لتعزيز الوعي بالتأثير الإيجابي لهذا النهج على الحياة بشكل متكامل. ويسعدني في هذا الإطار، التوجه بالشكر لمجموعة شركائنا الذين يتعاونون معنا على نحو حيوي في مبادرات الاستدامة التي نطلقها باستمرار، وأخص بالشكر مؤسسة Enviroserve ، التي نتمكن بالتعاون معها من استشراف مستقبل أفضل لتحقيق أهدافنا المستدامة”.

يمكن للمستخدمين زيارة أي مركز من مراكز الخدمة المعتمدة من سامسونج في الإمارات العربية المتحدة وعُمان والكويت وقطر والاستفادة من خدمة إعادة التدوير، عبر مسح رمز الاستجابة السريعة المثبت على صناديق التجميع، وملء استمارة تفاصيل المستخدم ووضع الهاتف في الصندوق المخصص.

في المقابل، سيحصل المستخدمون على قسيمة خصم كمكافأة لمشاركتهم في برنامج سامسونج للاستدامة، حيث يمكن استخدامها عند إجراء عملية شراء جديدة بقيمة تصل إلى 300 درهماً إماراتياً أو 300 ريالاً قطرياً أو  30 ريالاً عمانياً أو  25 ديناراً كويتياً على التوالي.

للمزيد من المعلومات، يمكنكم زيارةhttps://www.samsung.com/ae/support/recycling-program

حول شركة سامسونج للإلكترونيات المحدودة

تعتبر شركة سامسونج رائداً عالمياً ملهماً يساهم في رسم معالم المستقبل من خلال أفكار وتقنيات ثورية مبتكرة. وتعمل الشركة على إعادة صياغة عالم أجهزة التلفاز والهواتف الذكية والأجهزة القابلة للارتداء والأجهزة اللوحية والأجهزة المنزلية الرقمية وأنظمة الشبكات وشرائح الذاكرة، والمسابك، ونظام إل إس إي وحلول الإضاءة إل إي دي LED. للحصول على أحدث الأخبار يرجى زيارة غرفة أخبار سامسونج من خلال الرابط: news.samsung.com.{:}

 83 total views,  2 views today