{:en}FTFT Capital #CryptoCredibitlity campaign educates and employs students{:}{:ar}حملة #CryptoCredibitlity من FTFT Capital تعلم وتوظف الطلاب{:}

{:en}DUBAI, United Arab Emirates – Nasdaq listed FTFT Capital have launched a #CryptoCredibility campaign designed to help students be more well versed with blockchain and cryptocurrencies. The campaign focuses on positively engaging students to help them gain a stronger understanding of the technology and lift their confidence.

{:en}FTFT Capital #CryptoCredibitlity campaign educates and employs students{:}{:ar}حملة  #CryptoCredibitlity من FTFT Capital  تعلم وتوظف الطلاب{:}

The campaign is the brainchild of Ola Lind, Director – FTFT Capital and Global Blockchain Business Council UAE Ambassador whose vision is to short bridge the gap between mass adoption and the current dynamics of the crypto ecosystem by providing a platform for blockchain innovation and education.

Three students have managed to secure an internship with guest speaker Ed H., founder of TakeCapital and an active GBBC member; and as a result of the first session that was held at Murdoch University Dubai led by the speaker Dr Neda Keshavarzi, Research Development Specialist at FTFT Capital Investments.

The hour-long interactive session introduced the young adults to the world of cryptocurrency, talking about the different kinds of cryptocurrencies, their uses and a brief introduction on how to get started. FTFT Capital is leveraging its employees, customers and contacts for this campaign to offer students a hands-on-immersive learning experience and the opportunity whenever possible to secure employment or internships that will allow them to learn alongside industry leaders, develop their own projects, and hone their skills and expertise in the sector.

Gearing up the rest 26% of the population
A report by YouGov showed that 68% of young adults (18-24) in the UAE are seeking to invest in cryptocurrencies in the next 5 years; however 20% of them stated that they don’t have enough knowledge about it.
And with social media often portraying cryptocurrency as a get-rich-quick scheme, it has ensnared a large number of young adults and students who, fearful of missing out, invest without adequate information or investigation.

“With major improvements taking place in the crypto and blockchain field, we want the younger generation to look at this as a full-fledged career path rather than just an investment,” said Ola Lind, Director of FTFT Capital.

Empowering the students of the $26 billion industry through hands-on-learning
With a transaction value of $26 billion, the UAE is currently the third largest Crypto market in the Middle East, after only Turkey and Lebanon. Despite the fact that the internet is packed with online learning material, there are relatively few opportunities to put your knowledge into practice. This attempt to empower students will accelerate the UAE’s development and improve their standing in the Middle East making them the main hub for blockchain and cryptocurrencies.

Through this program, FTFT Capital is harnessing the talents of their staff and their connections to provide the best experiences to the students. Along with their technical expertise, the speakers offer a personal touch to the campaign by discussing their own experiences, such as Ed’s, who first became active in the cryptocurrency industry when Bitcoin was just worth 0.6 USD.

Do you research before you invest
With so much buzz about cryptocurrencies on social media, it’s no surprise that queries about the “safest crypto investment,” “how to invest,” and “platforms to trust” began to stream in.

“I read 25 whitepapers every day” “It is absolutely indisputable that you read at least 5 whitepapers every day and familiarize yourself with the entire concept before you start investing,” said Ed H.

A bid to strengthen the Nation’s move in becoming the industry hub for Blockchain and Crypto
This move by FTFT Capital comes in support of Dubai’s bid to become the industry hub for blockchain and cryptocurrencies, urging the youth to take an active part in this vision by educating themselves about the know-how of the technology and understating its potential and risk.

About FTFT Capital
FTFT Capital Investments LLC. is a blockchain investment company, a subsidiary of the New York-based Future Fintech Group Inc. (Nasdaq: FTFT), headquartered in Dubai, UAE. The Fintech holding company pursues investments in various fintech subsidiaries by introducing unconventional technology and expertise to drive innovation and growth in the digital payment ecosystem.

For more information, please visit https://bit.ly/FTFTCapital
*Source: AETOSWire{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة – أطلقت شركة FTFT Capital، المدرجة في ناسداك حملة #CryptoCredibility والتي صممت لمساعدة الطلاب أن يكونوا أكثر دراية بتكنولوجيات البلوك تشين والعملات المشفرة، وتركز الحملة على إشراك الطلاب الإيجابي لمساعدتهم على الحصول على فهم أفضل لتلك التكنولوجيات وزيادة ثقتهم في أنفسهم.

{:en}FTFT Capital #CryptoCredibitlity campaign educates and employs students{:}{:ar}حملة  #CryptoCredibitlity من FTFT Capital  تعلم وتوظف الطلاب{:}

وتعتبر الحملة من أفكار السيد أولا ليند، رئيس شركة FTFT Capital وسفير الإمارات في مجلس الأعمال العالمي للبلوك تشين، ورؤيتهما هي سد الفجوة ما بين التبني الشامل لنظام التشفير وديناميكيات الوضع الحالي لهذا النظام من خلال توفير منصة للابتكار ولتعليم تكنولوجيات البلوك تشين.

ونجح ثلاثة طلاب في الحصول على فترة تدريب مع المتحدث الضيف إيد، مؤسس شركة TakeCapital وعضو نشط في مجلس الأعمال العالمي للبلوك تشين، وكنتيجة لأول جلسة أقيمت في جامعة مردوخ دبي و أدارتها دكتورة نيدا كيشافارزا، متخصصة تطوير الأبحاث في شركة FTFT Capital للاستثمارات.

وقدمت الجلسة التي استمرت لمدة ساعة عالم العملات المشفرة للشباب، حيث تم التحدث حول أنواع العملات المشفرة المختلفة واستخداماتها ومقدمة مختصرة حول كيفية البدء في تلك التكنولوجيات. وتعمل FTFT Capital على الاستفادة من موظفيها وعملائها والناس من ذوي الصلة في هذه الحملة تجربة غامرة للتعلم العملي، وفرصة للتوظيف أو التدريب متى أمكن ذلك للسماح للشباب للتعلم من خلال العمل جنباً إلى جنب مع رواد المجال وتطوير مشاريعهم الخاصة بهم، وصقل مهاراتهم وخبراتهم في هذا القطاع.


تهيئة 26% من باقي السكان

أظهر تقرير أصدرته YouGov أن 68% من الشباب (18 – 24) في الإمارات العربية المتحدة يريدون الاستثمار في العملات المشفرة خلال الخمسة أعوام القادمة، ولكن 20% منهم قالوا أنه لا يوجد لديهم المعرفة الكافية حولها.

ومع تصوير منصات التواصل الاجتماعي للعملات المشفرة كخطة لتحقيق الثراء في وقت قصير، ضمن هذا أن عدد كبير من الشباب والطلبة، خوفاً من ضياع الفرصة، يقومون بالاستثمار في العملات المشفرة بدون معلومات أو تحقق كافي حول الموضوع.
وقال السيد أولا ليند، رئيس شركة FTFT Capital، “مع حدوث العديد من التحسينات الرئيسية في التشفير وتكنولوجيات البلوك تشين، نريد الجيل الجديد أن ينظر لهذا الأمر كمسار وظيفي كامل بدلاً من مجرد الاستثمار.”

تمكين الطلبة في مجال يساوي 26 مليار دولار من خلال التعليم العملي

بقيمة تبلغ 26 مليار دولار، تعتبر الإمارات العربية المتحدة ثالث أكبر سوق للتشفير في منطقة الشرق الأوسط، بعد تركيا ولبنان، وبالرغم من توافر العديد من المواد التعليمية على شبكة الانترنت، توجد فرص ضئيلة نسبياً للاستخدام العملي للمعرفة. وتزيد تلك المحاولة لدعم وتمكين الشباب من سرعة تطور الإمارات العربية المتحدة وتحسين تصنيفها في الشرق الأوسط لتصبح مركزاً لتكنولوجيات البلوك تشين والعملات المشفرة.
وتعمل FTFT Capital على الاستفادة من مواهب وقدرات الموظفين العاملين بها وعلاقاتها لتقديم أفضل الخبرات للطلبة. فبجانب خبراتهم التقنية، يضيف المتحدثون لمسة شخصية للحملة من خلال مناقشة خبراتهم الشخصية مثل أيد، عندما بدأ يعمل في مجال العملات المشفرة عندما كان سعر البيت كوين 0.6 دولار فقط.

هل تحتاج للبحث قبل الاستثمار

مع وجود الكثير من المنشورات والمواد حول العملات المشفرة على منصات التواصل الاجتماعي، فلا شك أن هناك تزايد كبير في الاستفسارات حول ” الاستثمار المشفر الأكثر أمانًا” و”المنصات التي يُمكن الوثوق بها.
وقال أيد، “أقرأ أكثر من 25 دليل للمعلومات كل يوم، فهو أمر لا يقبل الجدل أن تقرأ على أقل 5 دليل للمعلومات كل يوم لكي تتعرف على المفهوم بالكامل قبل البدء في الاستثمار.”
حملة لدعم الدولة لكي تصبح مركزاً لتكنولوجيات البلوك تشين والتشفير
أن تلك الحملة التي تقيمها FTFT Capital تأتي لدعم دبي في سعيها أن تصبح مركزاً لمجال البلوك تشين والعملات المشفرة. ويشجع الشباب أن يلعبوا دوراً حقيقياً في تلك الرؤية من خلال تعليم أنفسهم حول كيفية التعامل مع تلك التكنولوجيات وفهم الإمكانيات والفرص التي تقدمها.

معلومات حول “FTFT Capital”

شركة “FTFT Capital” للاستثمارات المحدودة هي شركة استثمار في “البلوكتشين” تابعة لشركة “فيوتشر فينتك جروب”. (المدرجة في بورصة ناسداك باسم: “FTFT”) التي تأسست في نيويورك ومقرها في دبي، الإمارات العربية المتحدة. تسعى الشركة القابضة للتقنية المالية إلى تعزيز الاستثمار في العديد من الشركات التابعة في مجال التقنية المالية من خلال تقديم تقنيات غير تقليدية والخبرات اللازمة لدفع عمليتي الابتكار والنمو في أنظمة الدفع الرقمي.
* المصدر: “ايتوس واير”{:}

 63 total views,  1 views today