{:en}Ahmed Bin Saeed Opens Arabian Travel Market 2022{:}{:ar}أحمد بن سعيد: “دبي تعزّز تعافي حركة السفر والسياحة العالمية بفعاليات تجمع صناع القرار القطاع في المنطقة والعالم”{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates

  • Ahmed bin Saeed: Dubai continues to be at the forefront of worldwide efforts to open new growth horizons for the global travel and tourism industry
  • Middle East’s largest travel and tourism exhibition features 1,500 exhibitors, representatives from 158 global destinations, and an anticipated 20,000 attendees
  • Taking place from 9 to 12 May, this year’s event is over 85% larger than ATM 2021 in terms of floorspace

His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, President of Dubai Civil Aviation Authority, Chairman of Dubai Airports, Chairman and Chief Executive of Emirates Airline and Group and Chairman of Dubai World, today officially inaugurated Arabian Travel Market (ATM) 2022, marking the start of the 29th edition of the Middle East’s largest travel and tourism exhibition.

His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed said Dubai continues to strengthen its position at the forefront of global travel and tourism recovery by hosting global events that bring together decision-makers in the sector from across the region and the globe, contributing to worldwide efforts to open new growth horizons for the industry. Dubai’s ability to provide a safe environment for both tourism and prominent global events over the past two years and its success in overcoming the repercussions of the recent worldwide health crisis have enabled it to welcome large numbers of visitors from all over the world.Ahmed Bin Saeed Opens Arabian Travel Market 2022

Dubai provides a unique model for sustainable development that not only promotes economic progress within the nation but also stimulates growth in the region and broader global markets. The Arabian Travel Market provides a vital platform for tourism and travel industry leaders in the Middle East and across the world to connect and network with each other and discover new opportunities for growth, collaboration and success,” he said.

HH Sheikh Ahmed bin Saeed was accompanied at the inauguration by His Excellency Helal Saeed Almarri, Director General of Dubai’s Department of Economy and Tourism (DET); Vasyl Zhygalo, Portfolio Director, RX Global; Danielle Curtis, Exhibition Director Middle East, ATM; and a host of other VIPs who embarked on a tour of the show floor as the four-day event got underway in Dubai.

Taking place from Monday 9 to Thursday 12 May, this year’s event is more than 85% larger than ATM 2021 in terms of floorspace, with growth in every single region. ATM 2022 features 1,500 exhibitors, representatives from 158 global destinations, and an anticipated 20,000 attendees. The live show will be followed by ATM Virtual, which will run from Tuesday 17 to Wednesday 18 May.

Taking place at Dubai World Trade Centre (DWTC) in collaboration with DET, ATM 2022’s theme – ‘The future of international travel and tourism’ – will be reflected throughout the show. The ATM Global Stage and ATM Travel Tech Stage will host 40 conference sessions comprising 150 speakers.

New this year is the ATM Draper-Aladdin Start-up Competition, which has generated a huge buzz since its launch. The initiative will see up to 15 travel, tourism, and hospitality innovators pitch for up to USD 500,000 of funding – not to mention the opportunity to compete for an additional USD 500,000 of investment as part of the hit TV show, Meet the Drapers.

In addition, ATM 2022 will include in-depth buyer forums dedicated to India and Saudi Arabia; live interviews with aviation and hospitality experts; debates on the future of sports, city and responsible tourism; the ITIC-ATM Middle East Summit on tourism investment; digital influencer networking; best stand awards; and the return of ILTM Arabia, with its focus on the lucrative luxury travel market.

For the first time, the ARIVALDubai@ATM forum and the Global Business Travel Association (GBTA) will take place live in Dubai after joining remotely for ATM 2021.

ATM 2022 is part of Arabian Travel Week, a 10-day festival of travel and tourism events taking place in Dubai.

Those attending ATM in-person are encouraged to post using the hashtags #ImGoingtoATM and #ATMDubai.

ATM 2022 is held in conjunction with Dubai World Trade Centre and its strategic partners include Dubai’s Department of Economy and Tourism (DET) as the Destination Partner, Emirates as the Official Airline Partner and Emaar Hospitality Group as the Official Hotel Partner.

{:}{:ar}خلال افتتاح سموه معرض “سوق السفر العربي” التاسع والعشرين

  • “النموذج التنموي المُلهِم لدبي يترسّخ بإسهامات ذات انعكاسات إيجابية ملموسة إقليمياً وعالمياً”
  • مساحة الدورة الحالية من المعرض تزيد 85% مقارنة بدورة العام الماضي
  • الحدث الأكبر من نوعه في الشرق الأوسط يستقطب 1500 جهة عارضة وممثلي 158 دولة وتوقع أكثر من 20 ألف زائر من داخل وخارج الدولة

المكتب الإعلامي لحكومة دبي- 09 مايو 2022: أكد سمو الشيخ أحمد بن سعيد آل مكتوم، رئيس هيئة دبي للطيران الرئيس الأعلى لمجموعة طيران الإمارات أن دبي تسهم بصورة إيجابية ومؤثرة في تعزيز  تعافي حركة السفر والسياحة العالمية بفعاليات تجمع صُنّاع القرار القطاع في المنطقة والعالم، تمهيداً لاستعادة الصناعة العالمية عافيتها في أعقاب التحدي الذي واجهته على مدار العامين الماضيين، منوهاً سموه بالأجواء الآمنة التي توفرها دبي والتي مكنت من عقد تلك الفعاليات الكبرى بفضل نجاح استراتيجيتها في التعامل مع تبعات الأزمة العالمية وسرعة التحرك للحد من تأثيراتها، وهو ما كان له الفضل كذلك في الزيادة المتواصلة في أعداد الزوار الدوليين القادمين إليها من مختلف أنحاء العالم.

جاء ذلك خلال افتتاح سموه فعاليات الدورة التاسعة والعشرين من معرض “سوق السفر العربي”، الحدث الأضخم في قطاع السفر والسياحة في الشرق الأوسط، بمشاركة 1500 جهة عارضة وممثلين من 158 دولة، بينما من المتوقع أن يستقطب الحدث أكثر من 20 ألف زائر من داخل وخارج الدولة.

وقال سموه في هذه المناسبة: “تواصل دبي تأكيد ريادتها كنموذج تنموي ملهم بما تقدمه من إسهامات لا تتوقف عند حدود مصالحها الذاتية ولكنها تمتد إلى إحداث تأثيرات إيجابية في نطاقيها الإقليمي والعالمي.. سوق السفر العربي أحد تلك الإسهامات التي واصلت على مدار نحو ثلاثة عقود دورها كمنصة حيوية للقاء القائمين على صناعة السياحة والسفر في المنطقة والعالم، ممهدة المجال لتوسيع شبكات الشراكة فيما بينهم واكتشاف مزيد من فرص النجاح والنمو”.

­وقام سمو الشيخ أحمد بن سعيد  آل مكتوم بجولة في أروقة معرض سوق السفر العربي رافقه خلالها سعادة هلال سعيد المري، المدير العام لدائرة الاقتصاد والسياحة بدبي، وفاسيل زيجالو، مدير محفظة شركة آر إكس العالمية، ودانييل كورتيس، مديرة معرض سوق السفر العربي في الشرق الأوسط وعدد من المسؤولين وقيادات قطاع السفر والسياحة.Ahmed Bin Saeed Opens Arabian Travel Market 2022

وتعرّف سموه خلال الجولة على أبرز الأجنحة التي يضمها المعرض الذي يتم تنظيمه على مدار أربعة أيام في “مركز دبي التجاري العالمي” وحتى الخميس 12 مايو الحالي، فيما اطلع على أبرز المستجدات التي طرأت على المعرض في هذه الدورة، ومن أهمها زيادة مساحته بنسبة 85 بالمئة مقارنة بدورة السوق للعام 2021، ما يعكس القيمة المضافة للحدث كمنصة رئيسية للمساهمة في تعزيز تعافي قطاع السياحة والسفر العالمي.

كما استمع سموه إلى شرح حول محتوى الحدث الافتراضي لسوق السفر العربي 2022 والذي سيتم تنظيمه عقب اختتام الحدث الرئيسي بأسبوع، وتحديداً خلال في الفترة من 17 إلى 18 مايو 2022 بهدف توسيع دائرة الاستفادة وتمكين كافة الأطراف من المشاركة ورصد فرص نجاح جديدة.

ويُقام معرض سوق السفر العربي 2022 بالتعاون مع دائرة الاقتصاد والسياحة بدبي، تحت شعار “مستقبل السفر والسياحة الدولية”، فيما سيتضمن الحدث العديد من المؤتمرات والجلسات النقاشية التي ستتناول أهم الموضوعات وأكثرها إلحاحاً فيما يتعلق بواقع ومستقبل القطاع،  وسيستضيف كل من المسرح العالمي لسوق السفر العربي ومسرح ترافيل تيك العالمي 40 جلسة تضم 150 متحدثًا.

كما تشهد نسخة هذا العام إطلاق مسابقة سوق السفر العربي درابر- علاء الدين للشركات الناشئة، والتي ستقام على مسرح ترافيل تيك العالمي خلال معرض سوق السفر العربي 2022 والتي ستتاح الفرصة من خلالها أمام أكثر من 15 شركة ناشئة من قطاع السياحة والضيافة من حول العالم للحصول على تمويل استثماري يصل إلى نصف مليون دولار أمريكي بالإضافة إلى فرصة للظهور في برنامج تيم درابر التلفزيوني الشهير Meet the Drapers.

وتشمل أبرز فعاليات نسخة 2022 من المعرض “قمم الوجهات” التي ستسلط الضوء على أسواق المصادر الرئيسية للسياحة، وانعقاد منتدى “أرايفال دبي” الذي يجتمع فيه أبرز المتخصصين في قطاع السفر والسياحة والضيافة من جميع أنحاء العالم لاستكشاف الجيل القادم من الاتجاهات والابتكارات للأنشطة السياحية ضمن الوجهة الواحدة. وستشارك في فعاليات معرض سوق السفر العربي 2022 حضورياً من جديد “رابطة سفر الأعمال العالمية”، المنظمة الرائدة في مجال سفر الأعمال وتجارة الاجتماعات في العالم، حيث ستقدم الرابطة أحدث محتوى سفر للعمل والبحث والتعليم لدفع عجلة التعافي والانتعاش ودعم النمو في سفر الأعمال.

وسيشكل مرة أخرى معرض سوق السفر العربي 2022 جزءاً أساسياً من أسبوع السفر العربي، الذي سيقام على مدى 10 أيام من الفترة الممتدة من 9 إلى 19 مايو 2022 ويتم فيه انعقاد المعارض والمؤتمرات وجلسات الإفطار والجوائز وإطلاق المنتجات وفعاليات التواصل.

وتضم قائمة الشركاء الاستراتيجيين لـمعرض سوق السفر العربي 2022 دائرة الاقتصاد والسياحة بدبي كشريك وجهة، ومجموعة إعمار للضيافة كشريك فندقي رسمي، وطيران الإمارات كشريك طيران رسمي.

ويمكن الحصول على مزيد من المعلومات حول معرض سوق السفر العربي عبر الرابط التالي: wtm.com/atm/en-gb.html{:}