{:en}Pearson acquires leading online language learning platform{:}{:ar}بيرسون تستحوذ على منصة إلكترونية رائدة لتعليم اللغات{:}

{:en}

May 12, 2022 – Pearson, the world’s leading learning company, today announced it has acquired Mondly, a global online language learning platform. The acquisition will allow Pearson to offer a full range of ways for people to learn and prove their English skills – adding online self-study to its existing diagnosis and learning tools and assessment portfolio.

Mondly is one of the world’s leading online language learning players, offering consumers high quality learning in English and 40 other languages via its app, website, virtual reality and augmented reality products. Mondly delivers language courses for both professional and personal learning in a combination of more than 1300 language pairs and is consistently ranked as one of the highest rated educational language apps in the app store. It also offers enterprise solutions through MondlyWORKS and has built an award-winning app that helps children learn languages – MondlyKIDS.

“Today’s acquisition marks another step in our digital strategy, giving us an exciting foothold in the fast growing direct-to-consumer English learning market and building yet more connectivity across the entire Pearson portfolio,” said Andy Bird, chief executive of Pearson.

“Mondly is a fast growing and profitable business that expands our reach and scale in the language learning market and drives growth for the company. This acquisition is strategically important to the Group as well as being accretive and driving shareholder returns.”

“Mondly’s mission has always been to make language learning fun, easy and accessible to everyone. We are excited to be joining forces with Pearson, the world’s leading learning company, to help us achieve our goal on a much larger scale. Together we will work to shape the future of learning languages, ” said Alex Iliescu, CEO and co-founder of Mondly. {:en}Pearson acquires leading online language learning platform{:}{:ar}بيرسون تستحوذ على منصة إلكترونية رائدة لتعليم اللغات{:}

Pearson expects this acquisition to accelerate revenue growth from 2023 onwards for our English Language Learning division and continues to expect mid-teens margins for the division by 2025.

The acquisition enables the company to offer a fully integrated market proposition. It also provides synergies and cross-selling opportunities across the portfolio, such as offering the opportunity to bundle English with upskilling and reskilling products through Pearson’s Workforce Skills division. The Mondly team, including the founders, will join Pearson’s English Language Learning division.

About Pearson

At Pearson, our purpose is simple: to add life to a lifetime of learning. We believe that every learning opportunity is a chance for a personal breakthrough. That’s why our c.20,000 Pearson employees are committed to creating vibrant and enriching learning experiences designed for real-life impact. We are the world’s leading learning company, serving customers in more than 200 countries with digital content, assessments, qualifications, and data. For us, learning isn’t just what we do. It’s who we are. Visit us at https://plc.pearson.com/

About Mondly

Mondly is a leading language learning platform that has been named “Regional App of the Year” by Facebook, “App of the Day” by Apple, and “Editors’ Choice” by Google Play. Launched in 2014, it quickly became a leading app in the mobile space. According to Statista, Mondly is currently in the Top 5 language learning apps worldwide by number of downloads.

{:}{:ar}12 مايو 2022 – أعلنت بيرسون، شركة التعليم العالمية الرائدة، اليوم عن استحواذها على موندلي (Mondly)، المنصة العالمية البارزة لتعليم اللغات أونلاين. سيمكّن هذا الاستحواذ شركة بيرسون من تقديم مجموعة مثالية من الطرق المتكاملة لتعليم اللغات، وتطوير مهارات الطلبة التعليمية وصقلها، بالإضافة إلى توفير ميزة الدراسة الذاتية أونلاين وإضافتها إلى أدوات التشخيص والتعلم وخدمات التقييم التي تقدمها بيرسون حالياً.

تُعتبر موندلي منصة إلكترونية رائدة عالمياً لتعلم اللغات أونلاين، حيث يتعلم المستخدمون اللغة الإنجليزية بأساليب تتميز بأعلى معايير الجودة باللغة الإنجليزية، بالإضافة إلى فرصة تعلم 40 لغة أخرى سواءً عبر تطبيق موندلي، موقع الشركة الإلكتروني، الواقع الافتراضي أو منتجات الواقع المعزز. كما تقدم موندلي دورات لتعليم اللغة للتعلم المهني والشخصي في مزيج يضمّ أكثر من 1,300 زوج لغوي. هذا وتحظى موندلي بتصنيف متميز على أنها التطبيق الحائز على أعلى وأفضل التقييمات في متجر التطبيقات. كما تقدم موندلي حلولاً خاصة مصممة للشركات والمؤسسات من خلال “MondlyWORKS”، وقامت بتصميم تطبيق MondlyKIDS، التطبيق الحائز على عدة جوائز لمساعدة الأطفال على تعلم اللغات.

وبهذه المناسبة، علّق السيد آندي بيرد، الرئيس التنفيذي لشركة بيرسون، قائلاً: “يمثل هذا الاستحواذ المهم خطوة أخرى لنا لتنفيذ استراتيجيتنا الرقمية، مما يعزز مكانتنا في سوق تعلم اللغة الإنجليزية سريع النمو ويمكنّنا من الوصول مباشرة للمستخدمين عبر مجموعة متنوعة من الخدمات المتميزة والفاعلة لتعلم اللغة.”

وأضاف، “موندلي شركة ناجحة قد حققت نمواً سريعاً. يساعدنا هذا الاستحواذ على توسيع نطاقنا في سوق تعلم اللغة ودفع عجلة نمو بيرسون. يُعتبر هذا الاستحواذ في غاية الأهمية للمجموعة من الناحية الاستراتيجية، فضلاً عن قيمته التراكمية ودوره في زيادة عائدات المساهمين.”{:en}Pearson acquires leading online language learning platform{:}{:ar}بيرسون تستحوذ على منصة إلكترونية رائدة لتعليم اللغات{:}

ومن جهته، صرح أليكس إليسكو، الرئيس التنفيذي والمؤسس الشريك في موندلي قائلاً: “لقد كانت مهمة موندلي دائماً هي تسهيل تعلم اللغة وجعله أمراً ممتعاً وسهلاً ومتاحاً للجميع. نحن متحمسون للغاية لضم جهودنا مع بيرسون، شركة التعليم العالمية الرائدة، لنعمل معاً على تشكيل مستقبل تعلم اللغات ومساعدتنا على تحقيق هدفنا على نطاق أوسع.”

تتوقع بيرسون أن يؤدي هذا الاستحواذ إلى تسريع نمو الإيرادات اعتباراً من عام 2023 فصاعداً لقسم تعلم اللغة الإنجليزية في الشركة، مع توقع هوامش مشجعة للمجموعة بحلول عام 2025.

يمكّن هذا الاستحواذ بيرسون من تعزيز مكانتها في السوق وتقديم خدمات متكاملة تماماً، كما يوفر فرص مثالية للتعاون وبيع الخدمات المُدمجة عبر محفظة الشركة، مثل إتاحة الفرصة لدمج تعلم اللغة الإنجليزية مع منتجات تحسين المهارات وإعادة صقلها من خلال قسم مهارات القوى العاملة في بيرسون. هذا وسينضم فريق موندلي، بما في ذلك مؤسسو المنصة، إلى قسم تعلم اللغة الإنجليزية في بيرسون.

عن بيرسون

هدفنا في بيرسون بسيط: إضفاء الحياة إلى التعلم مدى الحياة. نؤمن في بيرسون أن كل فرصة للتعلّم هي فرصة لتحقيق قفزة نوعية وشخصية لكل متعلّم. لهذا، يلتزم موظفونا البالغ عددهم 20,000 موظفاً بتطوير وتقديم تجارب تعليمية حيوية وشيقة مصممة للتأثير على الحياة الواقعية. نحن الشركة التعليمية الرائدة في العالم، حيث نخدم عملاءنا في ما يقرب من 200 دولة وذلك بتقديم المحتوى الرقمي والتقييمات والمؤهلات والبيانات. بالنسبة لنا، التعلم ليس مجرد عمل نقوم به، بل هو صميمنا وجوهرنا. تفضلوا بزيارتنا على الموقع:  https://plc.pearson.com/

عن موندلي

موندلي منصة عالمية رائدة لتعلم اللغات. حصلت المنصة على لقب “التطبيق الإقليمي للعام” من قِبل فيسبوك، و “تطبيق اليوم” من قِبل أبل، و “اختيار المحررين” من جوجل بلاي. تم إطلاق تطبيق موندلي في عام 2014، وسرعان ما أصبح التطبيق الرائد للأجهزة المحمولة. وفقاً لشركة “ستاتيستا”، يُعدّ تطبيق موندلي حالياً ضمن أفضل 5 تطبيقات لتعلم اللغات في جميع أنحاء العالم من حيث عدد التنزيلات.{:}