{:en}In the market for a home in 2022? Tips on how to achieve this goal{:}{:ar}هل ترغب بشراء مسكن في عام 2022؟{:}

{:en}

  • by Tymour Fisher, General Manager – UAE for Nomad Homes

Homeownership is a staple step in most people’s lives in their 30’s. It is one of the most important personal financial decisions that anyone makes and believe it or not, it’s usually less expensive to own a home than it is to rent one. A daunting yet essential step to boost your long-term financial outlook, if one of your goals for 2022 is buying a house, is research. This could be the place where you and your family create memories to last lifetimes so being conscientious won’t hurt anyone.

Let’s look at the global market.

2021 was a banner year for the housing market, which had its strongest showing in 15 years. Prices went through the roof in the third quarter, nearly 20% compared to the same period in 2020 according to the Federal Housing Finance Agency. Home prices are widely forecasted to continue to rise this year, but not at the jaw-dropping rate of 2021.

People have more disposable income today and since the pandemic drove employees to work remotely or from home, the flexibility means that they can live somewhere that isn’t near their office. The global market suggests that it is a good time to buy but it’s also competitive.

Now, let’s look at the UAE market.

The proverbial halfway point between the east and west, particularly Dubai, is a hub of global business and trade. Real estate plays a key role in the UAE economy and has been attracting investors around the world for years. 2021 was record-breaking for the UAE, especially Dubai’s rental market which showcased a strong recovery due to a comprehensive vaccination program and the opening of international borders.

The local property market has entered a new chapter this year. As it recovers, bigger homes with outdoor facilities are gaining popularity owing to the pandemic-induced flexible working conditions. The government’s initiatives such as long-term residence, retirement, and freelance visas, have welcomed and encouraged people to stay in the country.In the market for a home in 2022? Tips on how to achieve this goal

A recent Knight Frank study revealed that in 2021, residential property prices in Dubai rose 21% to Dh1,235 per square foot in October from Dh1,021 per square foot in January. Palm Jumeirah, Arabian Ranches, JBR, The Lakes, and Emirates Hills are among those areas recommended by analysts in 2022 for investment as they recorded double-digit growth. Popular locations for apartments include Port De La Mer, Emaar Beachfront, as well as Dubai Creek.

The Dubai Land Department registered that the sector brought in Dh13.12 billion in investments over 5,352 deals in October, the best in 8 years. Of these, villas were preferred among buyers.

As the market works its way around the new normal, a report released by ValuStrat suggests that rents for residential and commercial properties would continue to rise in 2022 but at a slower pace.

Ask yourself these questions when considering homeownership.

After researching it’s time to evaluate your readiness to buy a home. The answers to these will give you a clearer picture of whether it’s the right time for you to buy a home, your approximate budget and where to look.

  • Do I have stable, long-term employment?
  • Do I have a handle on my debt?
  • Do I have decent savings?
  • Am I ready to settle down?
  • Is the market sentiment in my favour?
  • What are my other large expenses in the future?

Why buy in Dubai?

Buying a property in the UAE especially in Dubai has always been the rage, and it’s never been easier than right now. Finalize your budget, do your research on neighbourhoods and other facilities as well as the fees for buying property in Dubai. Buyers are spoilt for choice with the variety of options available across different budgets, the city’s state-of-the-art infrastructure, diversified and expanding economy, lack of property tax and high rental yields.

Understandably, this can be confusing and overwhelming to any potential home buyer. It’s comforting to have trustworthy help in the process as buyers usually need to fend for themselves. Utilizing a tool that is tailored to help buyers, like Nomad Homes is one of the best ways to approach home-buying. The platform simplifies home-buying by providing a one-stop-shop in your journey where you can search, transact and finance your dream property. It matches you to your dream house that lines up with your budget, tastes and preferences. And the best part is, you don’t have to go anywhere else to sort out the finances as they work with a trusted mortgage partner!

When it comes to a decision of this size, it’s essential to think twice, review your goals and finances, keep an eye on the market and be prepared all while having a trusty partner to bring you home.

{:}{:ar} فيما يلي يقدم لك تيمور فيشر، المدير العام، نوماد هومز، الإمارات العربية المتحدة، مجموعة من النصائح المهمة لمساعدتك على تحقيق ذلك.

يُعد شراء منزل خطوة مهمة وأساسية في حياة معظم الأشخاص في الثلاثينيات من العمر، بل ربما هو أحد أهم القرارات المالية الشخصية التي يتخذها أي شخص بغض النظر عن العمر. الأمر الذي يجهله الكثيرون هو أن امتلاك منزل في أغلب الأحيان يكون أقل تكلفة من الاستئجار. قد يكون البحث عن المنزل المناسب عملية شاقة، ولكنها خطوة ضرورية لتعزيز وضعك المالي على المدى البعيد. لهذا، إذا كان أحد أهدافك لعام 2022 هو شراء منزل، فعليك إجراء عدد من الأبحاث، فأنت على وشك شراء مسكن قد تعيش فيه أنت وعائلتك أجمل ذكريات ستدوم مدى الحياة، لذا فإن الحذر والتوخي لن يؤذيك على الإطلاق.

أولاً، دعونا نلقي نظرة على السوق العالمية.

لقد كان عام 2021 عاماً مميزاً لسوق الإسكان، حيث شهد السوق أقوى أداءٍ له منذ 15 عاماً. بالإضافة إلى ذلك، وفقاً لتقارير الوكالة الفيدرالية لتمويل الإسكان، واصلت أسعار العقارات بالارتفاع خلال الربع الثالث من العام بنحو 20٪ مقارنة بالفترة نفسها من عام 2020، ومن المتوقع أن تستمر أسعار المساكن في الارتفاع هذا العام، ولكن ليس بالمعدل المذهل الذي شهده عام 2021.

يتمتع الأفراد اليوم بدخل أعلى؛ وبما أن الوباء قد دفع الموظفين إلى العمل عن بُعد أو من منازلهم، مما نتج عن مرونة مكّنت الموظفين من العيش في أماكن ليست بالضرورة قريبة من مكاتبهم. تؤكد مؤشرات الأسواق العالمية إلى أن هذا هو الوقت المناسب للشراء، ولكنه سوق عالي التنافسية.

والآن، دعونا نلقي نظرة على سوق الإمارات العربية المتحدة.

ينظر الكثيرون إلى دبي على أنها نقطة التقاء الشرق والغرب، وهي بلا شك مركز عالمي للأعمال والتجارة. للعقارات دورٌ رئيسيٌ في توجه اقتصاد دولة الإمارات العربية المتحدة، وقد نجحت في استقطاب المستثمرين في جميع أنحاء العالم على مدى الأعوام. سجل عام 2021 أرقاماً قياسية لدولة الإمارات العربية المتحدة، خاصة سوق الإيجارات في دبي الذي شهد تعافياً قوياً بفضل حملات التلقيح الشاملة وفتح الحدود الدولية.

لقد دخل سوق العقارات في الإمارات طوراً جديداً هذا العام وشهد تعافياً ملحوظاً. ومع هذا التعافي، زاد الطلب على المساكن الكبيرة ذات المرافق الخارجية بسبب مرونة ظروف العمل من جراء الوباء، وبفضل المبادرات الحكومية التي رحّبت بالناس وشجعتهم على البقاء في البلاد مثل تأشيرات الإقامة طويلة الأمد للمتقاعدين الوافدين والتأشيرات المستقلة.In the market for a home in 2022? Tips on how to achieve this goal

كشفت دراسة حديثة أجرتها مؤسسة نايت فرانك العالمية للاستشارات العقارية أن أسعار العقارات السكنية في دبي لعام 2021 قد ارتفعت بنسبة 21٪ لتصل قيمة القدم المربع في شهر أكتوبر 1.235 درهم من أصل 1,021 درهم في شهر يناير. لعام 2022، ينصح محللو وخبراء العقارات بالاستثمار في نخلة جميرا، المرابع العربية، جميرا بيتش ريزيدنس، البحيرات ، وتلال الإمارات، حيث سجلت هذه المناطق نمواً متضاعفاً. كما تشمل المواقع التي يُنصح بها لشراءا الشقق: بورت دي لا مير، إعمار بيتشفرونت، وخور دبي.

وفقاً لدائرة الأراضي والأملاك في دبي، جلب القطاع 13.12 مليار درهم في استثمارات شملت أكثر من 5,352 صفقة في أكتوبر، وهو الأفضل في 8 سنوات؛ وقد تربعت الفلل على قائمة المساكن المفضلة للاستثمار بين قاعدة المشترين.

بينما يشهد سوق العقارات علامات تبشّر بالاستقرار في الوضع الطبيعي الجديد، يشير تقرير صادر عن “فاليو سترات” إلى أن إيجارات العقارات السكنية والتجارية ستستمر في الارتفاع في عام 2022 ولكن بوتيرة أبطأ.

والآن، اسأل نفسك هذه الأسئلة عند التفكير في شراء منزل.

بعد أن قمت بإجراء الأبحاث اللازمة، حان الوقت لتقييم استعدادك لشراء منزل. اطرح هذه الأسئلة على نفسك، وستمنحك الإجابات صورة أوضح عما إذا كان هذا هو الوقت المناسب لك لشراء منزل، التعرف على ميزانيتك، وأين يجب أن تبحث.

  • هل لدي عمل مستقر طويل الأمد؟
  • هل أنا على رأس ديوني وقادر على سدادها؟
  • هل لدي مدخرات مُعتبرة؟
  • هل أنا جاهز للاستقرار؟
  • هل اتجاهات السوق في صالحي؟
  • ما هي نفقاتي الكبيرة الأخرى في المستقبل؟

لماذا دبي إذن؟

لطالما كان شراء عقار في الإمارات العربية المتحدة، وخاصة في دبي، أمراً يتمناه الجميع، ولم يكن الأمر أسهل في أي وقت مضى منه الآن. بعد أن تضع اللمسات الأخيرة على ميزانيتك، ابدأ البحث عن المسكن المناسب في الحي المناسب، بما في ذلك التأكد من المرافق المتاحة مع المسكن ورسوم شراء العقارات في دبي. هناك خيارات لا تُحصى تلائم الميزانيات المختلفة بفضل البنية التحتية الحديثة التي تتمتع بها دبي، اقتصاد الإمارة المتنوع الذي يواصل النمو، وعدم وجود ضريبة الملكية والعائدات المرتفعة من الإيجارات.

من الطبيعي أن يكون هذا محيّراً لأي شخص على وشك أن يبدأ البحث عن منزل لشرائه، ومن الرائع أن يتلقى الشخص المساعدة والنصيحة من مصدر جديرة بالثقة بعد أن اضطر المشترون في السابق لتدبير أمورهم بأنفسهم. يُعد استخدام منصة مصممة لمساعدة المشترين، مثل نوماد هومز، أحد أفضل الطرق للبدء بالتفكير بشراء منزل. تعمل منصة نوماد  هومز على تبسيط عملية شراء منزلك وذلك بتوفير متجر شامل يمكنك من البحث عن عقار أحلامك الذي يتناسب مع ميزانيتك وذوقك وتفضيلاتك، العثور عليه، إتمام المعاملات المرتبطة بذلك، والحصول على التمويل اللازم لشرائه. ولعلّ أفضل جزء في هذه العملية هو أنك لست مضطراً للذهاب إلى أي مكان آخر للتمويل لأن نوماد هومز يعمل مع شريك رهن عقاري موثوق به.

عندما يتعلق الأمر باتخاذ قرار بهذا الحجم، من الضروري التفكير مرتين، ومراجعة أهدافك وميزانيتك، ومراقبة السوق والاستعداد لكل ذلك برفقة وجود شريك موثوق به يعمل معك، يدعمك، ويساندك في كل خطوة إلى أن تجد منزل أحلامك.{:}