{:en}French broadcast and audiovisual industry back at CABSAT to showcase leading-edge solutions{:}{:ar}صناعة البث والسمعي-البصري الفرنسية تسجل مجددا حضورها في معرض كابسات لعرض حلولها الرائدة{:}

{:en}

Dubai World Trade Centre –May 17-19, 2022

United Arab Emirates – May 2022 – Six months after the last edition, the French broadcast and audiovisual industry makes a strong comeback to CABSAT with 13 major companies, under Choose France label, to showcase their latest innovations and technologies to leading investors, partners, and buyers from the region.

The exhibition had attracted 14,500 visitors from 110 countries including 80% from the Middle East in October 2021

As the leading and recognized event in the region for the satellite, media, and entertainment industry, CABSAT is taking place this year from May 17 to 19 in Dubai. It will host a French pavilion focused on leading media technology and service providers that offers enhanced visibility and increased productivity for all media and content professionals.

The French participation in the show is organized as every year by Business France in partnership with the CNC (Centre National du Cinéma et de l’Image animée), French entity in charge of supporting, regulating, promoting, and distributing French movies, while protecting film heritage.French broadcast and audiovisual industry back at CABSAT to showcase leading-edge solutions

Next-generation technologies and solutions to be showcased at French pavilion

It’s a tradition: in the French pavilion, solutions aligning to new market trends and addressing challenges will be exhibited. Easy Broadcast will present its turnkey OTT services for streaming and on-demand video content. Gorse & Co, specialized in marketing and commercial strategies and having a worldwide presence among more than 30 TV channels and Apps for all genres: sports, movies, series, documentaries… Quadrille a leader in multicast content delivery, that can deliver any type of content over-the-air using any broadcast network including, satellite, terrestrial, and cable.

“The Middle East is witnessing a significant growth in digital media consumption that taps into two main drivers: in one hand, a young, tech-savvy and extremely well-connected population and, in the other hand, a media and entertainment industry that prioritized the digital space during pandemic that led to a surge in on-demand services and personalized experience. As the regional industry is looking to upgrade its broadband infrastructure to cater specific needs and interests of users, French specialists in the audiovisual, broadcast, filming and satellite industry can provide with the right solutions to help create relevant and impactful content” commented Etienne Savin, Unit Manager Telecom/Broadcast at Business France.

France at the heart of audiovisual innovation

Historically a pioneer in the deployment of HD networks, France has one of the largest fiber coverages in the world, and in view of the Olympic Games in 2024, it is planning to activate Ultra HD. France has an extensive experience in several key areas of OTT services for direct access to audiovisual content – streaming, replay, VoD or catch-up TV. Its number of active IPTV customers is the highest in Europe (more than the next five European nations combined!) and its number of VoIP subscribers is the second highest in Europe. This historical asset allows France to have a fabric of competitive SMEs and ETIs that offer broadcasting prices among the lowest in Europe within a wide scope of services as evidenced by the diversity of the French exhibiting companies.

CABSAT will be the perfect occasion to meet in-person with French media professionals who are willing to discuss key priorities of the industry, share their expertise and develop synergies with regional partners:

BROADPEAK, ATEME, DALET, EASY BROADCAST, FIGHTING SPIRIT, FRANCE 24, GORSE & CO, INA, QUADRILLE, VECTRACOM, VIACCESS-ORCA, WINMEDIA, WIZTIVI.

The full catalogue of exhibitors is available here: https://bit.ly/Cabsat22-CatalogueFrance

About Business France:

Business France is the national agency supporting the international development of the French economy, responsible for fostering export growth by French businesses, as well as promoting and facilitating international investment in France. It promotes France’s companies, business image and nationwide attractiveness as an investment location, and runs the VIE international internship program.

About Choose France:

Choose France is a registered trademark of the French government that promotes the economic attractiveness of France internationally.

{:}{:ar}مركز دبي التجاري العالمي – 17-19 مايو 2022

الإمارات العربية المتحدة – مايو 2022 – بعد ستة أشهر من مشاركة مميزة في النسخة الماضية من المعرض الدولي للإعلام الرقمي واتصالات الأقمار الاصطناعية “كابسات”، يعود قطاع البث والسمعي -البصري الفرنسي ليسجل حضوره من جديد وبقوة في هذه الفعالية الرائدة من خلال مشاركة 13 شركة كبرى، تحت علامة “ اختاروا فرنسا “، لعرض أحدث ابتكاراته وتقنياته أمام كبار المستثمرين والشركاء والمشترين من المنطقة

يذكر أن المعرض كان قد استقطب 14,500 زائرا من 110 دولة بما في ذلك 80٪ من الشرق الأوسط خلال طبعته الماضية التي أقيمت في شهر أكتوبر من العام 2021.

تقام الطبعة الحالية للعام 2022 من المعرض الدولي للإعلام الرقمي واتصالات الأقمار الاصطناعية “كابسات” الذي يمثل الحدث الأضخم في المنطقة في مجال البث الرقمي والبرامج والأقمار الاصطناعية، تقام في الفترة من 17 إلى 19 مايو في مركز دبي التجاري العالمي، وستشهد مشاركة أبرز الشركات والعلامات المرموقة، فضلاً عن استضافة أجنحة العديد من الدول بمن فيهم جناحًا فرنسيًا يركز على تقنيات الوسائط ومزودي الخدمات الرائدين الذين يقدمون رؤية معززة وإنتاجية متزايدة لجميع المتخصصين في وسائل الإعلام والمحتوى.

هذا، وسيتم تنظيم المشاركة الفرنسية في المعرض كما كل عام من قبل وكالة بيزنس فرانس بالشراكة مع المركز الوطني للسينما والصورة المتحركة (CNC)، الجهة الفرنسية المسؤولة عن دعم، تنظيم، الترويج وتوزيع الأفلام الفرنسية وحماية التراث السينمائي. 

الجناح الفرنسي يعرض تقنيات وحلول الجيل القادم

إنه تقليد في الجناح الفرنسي، أن يتم عرض حلول تتماشى مع أحدث اتجاهات السوق لمعالجة التحديات الراهنة في المجال. في هذا الإطار، ستقدم شركة ” إيزي برودكاست” -Easy Broadcast خدمات التقنية الهجينة لبث المحتوى التلفزيوني (OTT) ومحتوى الفيديو عند الطلب. ومن جهتها ستقدم شركة “غورس آند كو”- Gorse & Co، المتخصصة في الاستراتيجيات التسويقية والتجارية التي تتمتع بحضور عالمي في أكثر من 30 قناة تلفزيونية وتطبيق لجميع أنواع المحتويات: الرياضة، الأفلام، المسلسلات، الأفلام الوثائقية … أما شركة “كادري” – Quadrille الرائدة في تقديم محتوى البث المتعدد، والتي يمكنها تقديم أي نوع من المحتوى عبر الأثير باستخدام أي شبكة بث بما في ذلك، الأقمار الصناعية والشبكات الأرضية والكابلات.French broadcast and audiovisual industry back at CABSAT to showcase leading-edge solutions

تعليقا على هذه المشاركة، قال إتيان سافين، مدير وحدة الاتصالات / البث لدى بيزنس فرانس:” تشهد منطقة الشرق الأوسط نموًا كبيرًا في استهلاك الوسائط الرقمية الذي يعود لعاملين رئيسيين: من ناحية، فئة الشباب الذين يتمتعون بالبراعة والتمكن التكنولوجي والاستخدام الواسع للوسائل الرقمية والانترنت، ومن ناحية أخرى، صناعة الإعلام والترفيه التي أعطت الأولوية للفضاء الرقمي خلال الجائحة التي أدت إلى زيادة الإقبال على الخدمات حسب الطلب والتجربة الشخصية. وبما أن الصناعة الإقليمية تتطلع إلى ترقية بنيتها التحتية ذات النطاق العريض لتلبية الاحتياجات والاهتمامات المحددة للمستخدمين، يمكن للمتخصصين الفرنسيين في مجال صناعة السمعيات البصرية والبث والتصوير والأقمار الصناعية توفير الحلول المناسبة للمساعدة في إنشاء محتوى ذي صلة ومؤثر”.

فرنسا في قلب الابتكار السمعي -البصري 

بتاريخها الرائد في مجال نشر شبكات “الاتش دي”- HD، تمتلك فرنسا واحدة من أكبر تغطيات الألياف البصرية في العالم، وهي تخطط لتفعيل شبكات ” ألترا اتش دي” بمناسبة استضافة الألعاب الأولمبية في عام 2024. كما تتمتع فرنسا بخبرة واسعة في العديد من المجالات الرئيسية لخدمات الـ”أو تي تي- OTT للوصول المباشر إلى المحتوى السمعي والبصري – البث أو إعادة التشغيل أو الـ “في أو دي” – VoD أو خدمة الـ”كاتش أب تي في”- catch-up TV. ويعد عدد عملاء “آي بي تي في”- IPTV النشطين لديها الأعلى في أوروبا (أكثر من الدول الأوروبية الخمس التالية مجتمعة!) وعدد مشتركي الـ”في أو آي بي”- VoIP ثاني أعلى عدد في أوروبا. تسمح هذه العوامل لفرنسا أن يكون لديها نسيج من الشركات الصغيرة والمتوسطة التنافسية التي تقدم أسعار بث من بين الأدنى في أوروبا ضمن نطاق واسع من الخدمات كما يتضح من تنوع الشركات الفرنسية العارضة.

وسيمثل معرض كابسات المناسبة المثالية للالتقاء شخصيًا مع المتخصصين الفرنسيين في مجال الإعلام الذين سيسعدون بمناقشة الأولويات الرئيسية لهذه الصناعة، ومشاركة خبراتهم وتطوير أوجه التعاون مع الشركاء الإقليميين:

برودبيك، أتيم، دالي، إيزي برودكاست، فايتنج سبيريت، فرنسا 24، غورس اند كو، آي ان ايه، كادري، فيكتراكوم، -فيا كسيس- أوركا، وينميديا، ويزتيفي.

الكتالوج الكامل للعارضين متاح من خلال الرابط: https://bit.ly/Cabsat22-CatalogueFrance

نبذة عن بيزنس فرانس:

بيزنس فرانس هي الوكالة الوطنية التي تدعم التنمية الدولية للاقتصاد الفرنسي، وهي مسؤولة عن تعزيز نمو الصادرات من قبل الشركات الفرنسية، فضلاً عن تشجيع وتسهيل الاستثمار الدولي في فرنسا. تروج لشركات فرنسا وصورتها التجارية وجاذبيتها على الصعيد الوطني كموقع استثماري، كما تدير برنامج التدريب الدولي VIE.

نبذة عن “ اختاروا فرنسا“:

” اختاروا فرنسا ” هي علامة تجارية مسجلة للحكومة الفرنسية تعمل على تعزيز الجاذبية الاقتصادية لفرنسا على المستوى الدولي.{:}