{:en}Abu Dhabi to host the first Amazon UNIVERSITY Esports Masters in the MENA region{:}{:ar}أبوظبي تستضيف أول دوري لأبطال جامعة أمازون للرياضات الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا{:}

{:en}

■        Universities from KSA, UAE, Egypt, and Morocco will participate in a live event hosted by Pixel Gaming in the UAE capital city, from July 14-17

■        Students will compete in League of Legends and VALORANT, and the winners will share the total prize pool of $10,000

Dubai, UAE, May 17, 2022 – Amazon UNIVERSITY Esports Masters MENA Series (Amazon UEM) is officially kicking off its first edition in the history of this region with a live event to be hosted by Pixel Gaming headquarters (Al Quana Shopping Center, Abu Dhabi), from July 14th-17th. University teams from KSA, UAE, Egypt, and Morocco will participate in the event taking place in the UAE capital city.

These countries have shown rapid growth and high demand for modern games, and are steadily becoming some of the best markets to support and enhance the gaming industry. The shortlisted teams will be competing with each other in Riot Games’ most important titles: League of Legends and VALORANT.Abu Dhabi to host the first Amazon UNIVERSITY Esports Masters in the MENA region

Organized by MENATech Entertainment, Amazon UEM is the most important event for the academic esports environment worldwide, giving students the chance to compete internationally and represent their institution and country. The qualifiers for this competition take place in April and May, and the eight best teams from the MENA region will venture towards the Grand Finals, to be held live in July.

Amazon UEM MENA will not only crown its first edition’s Champions, but it will also provide students with the opportunity to get a share of the competition prize pool, which will reach $10,000 (i.e. $5,000 for the winner of each competition). These Grand Finals will be broadcasted live, in English and Arabic, and will include other activities, such as viewing parties with local streamers and influencers.

Gaming’s growing importance in the region

Gaming revenues have skyrocketed, according to a report by Statista, since as of January 2021, Saudi Arabia, UAE, Egypt and Morocco yielded millions of dollars in revenue from the gaming industry. Saudi Arabia has taken the lead with over USD 680 million, followed by UAE with USD 280 million, in revenue. As the number of gamers continues to rise across the MENA region, more businesses are looking to meet the expectations of this large audience.

Mario Pérez, MENATech Entertainment’s CEO, feels “proud” to see how the first Amazon UEM MENA final is now a reality, after they started operations in the region in October 2021. “We can only thank our partners, Amazon, and Riot Games, who have helped us make the dream of all gamers in the region possible. These Finals, and other events to be announced in the next few months, are just the beginning of a beautiful story that we will build together with one goal: turning MENA into a point of reference in the esports ecosystem worldwide”.

The Amazon UNIVERSITY Esports Masters MENA Series is made possible by the support of outstanding partners, such as the most important publisher, Riot Games, who has collaborated with GGTech in university competitions worldwide from the very beginning; Amazon, who names the tournament and contributes to upscaling the competition towards new levels; and sponsors who accompanied us through this first-year competition in each market as Doritos & Clear in KSA and Lifebuoy in the UAE.

About GGTech Entertainment

GGTech Entertainment Group brings the world of video games and electronic sports closer to society promoting values such as integration, sportsmanship, teamwork and the desire to improve, and using entertainment as motivation to learning. GGTech Entertainment is committed to interactive environments, specialized in the development, production and commercialization of video games. Also investing in generating content with new technologies such as virtual reality, augmented reality and mixed reality. More information: www.ggtech.es.

{:}{:ar}■ ستشارك نخبة من جامعات المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة ومصر والمغرب في البطولة من 14 إلى 17 يوليو، في بطولة تستضيفها شركة Pixel Gaming في العاصمة الإماراتية أبوظبي، وسيتم بثها مباشرة.
 خلال هذا البطولة، سيتنافس الطلاب على لعبتيّ ليغ أوف ليجيندز (League of Legends) وفالورانت (VALORANT )، ليتقاسم الفائزون مجموعة من الجوائز بقيمة 10,000 دولار أمريكي.

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 17مايو 2022 – تنطلق رسمياً اليوم، ولأول مرة في تاريخ المنطقة، النسخة الأولى من دوري أبطال جامعة أمازون للرياضات الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا (Amazon UEM)، في بطولة تستضيفها شركة بيكسيل للألعاب (Pixel Gaming) في مقرها الرئيسي في مركز القناة للتسوق، أبوظبي من 14 إلى 17 يوليو، وسيتم بثها مباشرة لمحبي الألعاب الإلكترونية. هذا وستشارك في البطولة التي ستقام في العاصمة الإماراتية أبوظبي فرق جامعية من المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة ومصر والمغرب.
تأتي هذه البطولة في أعقاب النمو السريع الذي تشهده الألعاب الإلكترونية والطلب المتزايد عليها في تلك الدول، مما يجعلها ضمن أفضل الأسواق التي تدعم تطوير الألعاب ونشرها. هذا وستتنافس الفرق المدرجة في القائمة النهائية للفوز بأبرز ألعاب ريوت غيمز التالية: ليغ أوف ليجيندز (League of Legends) وفالورانت (VALORANT).Abu Dhabi to host the first Amazon UNIVERSITY Esports Masters in the MENA region
تجدر الإشارة إلى أن دوري أبطال جامعة أمازون للرياضات الإلكترونية، الذي تنظمه مينا تيك للترفيه، يُعتبر أهم بطولة تُبث مباشرة للرياضات الإلكترونية الأكاديمية في جميع أنحاء العالم، مما يمنح الطلبة الفرصة للمنافسة دولياً وتمثيل جامعاتهم وبلدانهم. ستقام التصفيات المؤهلة لهذه المسابقة في شهري أبريل ومايو، وستخوض أفضل ثمانية فرق في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا مجموعة من المنافسات المؤهلة إلى النهائيات الكبرى التي ستجرى في شهر يوليو.
بالإضافة إلى تتويج أبطال النسخة الأولى لدوري جامعة أمازون للرياضات الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، ستوفر هذه البطولة للطلاب فرصة الحصول على حصة من مجموع جوائز المنافسة، التي تصل قيمتها إلى 10,000 دولار (5,000 دولار للفائز في كل مسابقة). سيتم بث هذه النهائيات الكبرى على الهواء مباشرة، باللغتين العربية والإنجليزية، وستتضمن أنشطة أخرى، مثل عرض حفلات بحضور نخبة بارزة من أشهر الستريمرز والمؤثرين على منصات التواصل الاجتماعي.
تزايد الاهتمام بالألعاب الإلكترونية في المنطقة
وفقاً لتقرير صادر عن ستاتيستا (Statista)، ارتفعت عائدات صناعة الألعاب بشكل كبير، حيث حققت المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة ومصر والمغرب عائدات تُقدّر بملايين الدولارات من صناعة الألعاب، اعتباراً من يناير 2021. احتلت المملكة العربية السعودية الصدارة بإيرادات تزيد عن 680 مليون دولار أمريكي، تليها الإمارات العربية المتحدة، إذ بلغت عائداتها 280 مليون دولار أمريكي. وبفضل تواصل ارتفاع أعداد اللاعبين في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، تطمح مختلف الشركات المتخصصة في الألعاب الإلكترونية إلى دخول هذا المجال لتلبية توقعات هذا الجمهور الكبير واستقطابه.
وبهذه المناسبة، عبر السيد ماريو بيريز، الرئيس التنفيذي لشركة مينا تيك للترفيه، عن شعوره بالفخر والاعتزاز برؤية نهائيات بطولة جامعة أمازون للرياضات الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا تصبح حقيقة على أرض الواقع، بعد أن بدأت الشركة أعمالها في المنطقة في أكتوبر 2021. وأضاف، “لا يسعنا إلا أن نتقدم بالشكر والامتنان لشركائنا، أمازون وريوت غيمز، لدورهم الفاعل في مساعدتنا على تحقيق حلم جميع اللاعبين ومحبي الألعاب الإلكترونية في المنطقة. هذه النهائيات، بالإضافة إلى الفعاليات والأنشطة الأخرى التي سيتم الإعلان عنها في الأشهر القليلة المقبلة، عبارة عن رحلة جميلة ننطلق فيها معاً نحو هدف واحد: تحويل منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا إلى نقطة مرجعية في مجال الرياضات الإلكترونية في جميع أنحاء العالم.”
لقد أصبح دوري أبطال جامعة أمازون للرياضات الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ممكناً بفضل دعم الشركاء البارزين، مثل ريوت غيمز، الناشر الأكثر شهرة الذي تعاون مع GGTech للترفيه منذ البداية على إطلاق مسابقات جامعية في جميع أنحاء العالم، وشركة أمازون، التي يعود الفضل لها بتسمية البطولة والمساهمة في تعزيز مستوى المنافسة ورفعها نحو مستويات جديدة، وجميع الرعاة الرسميين الذين رافقونا في أول بطولة، مثل دوريتوس وكلير في المملكة العربية السعودية، ولايفبوي في الإمارات العربية المتحدة.

عن مجموعة GGTech للترفيه
تهدف GGTech إلى تقريب عالم ألعاب الفيديو والرياضات الإلكترونية من المجتمع وذلك بتعزيز القيم المختلفة مثل التآلف والروح الرياضية والعمل الجماعي والرغبة في الارتقاء بالمهارات والقدرات واستخدام الترفيه كحافز للتعليم. تلتزم “GGTech للترفيه” بالبيئات التفاعلية وتتخصص بتطوير وإنتاج وتسويق ألعاب الفيديو، كما تحرص على الاستثمار في إنشاء محتوى مبتكر بتقنيات جديدة مثل الواقع الافتراضي والواقع المعزز والواقع المختلط. للاطلاع على المزيد، الرجاء زيارة الموقع الإلكتروني: www.ggtech.es{:}