{:en}Tourism arrivals in Mauritius on rise in first quarter{:}{:ar}ارتفاع عدد السياح الوافدين إلى موريشيوس خلال الربع الأول من العام{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates – The Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) gears up for a busy summer season as the island records a surge in tourism arrivals during the first quarter of 2022.

Tourism arrivals in Mauritius on rise in first quarter
Citing recent figures from the Central Statistics Office of Mauritius, MTPA authorities reveal that more than 160,000 tourists have already visited the island in the first quarter of 2022, including thousands of GCC travellers.
Authorities expect tourist numbers to increase substantially over the coming weeks for travellers from the GCC in particular, as travel restrictions are further eased, and its tailor-made holidays with its partners at dnata Travel continue to grow in popularity.
Arvind Bundhun, Director of the Mauritius Tourism Promotion Authority, commented: “The rising number of travellers arriving in Mauritius is testimony to its effective vaccination strategy and the highest standards of safety across the country that have helped restore confidence in our guest travellers.
“It is becoming easier for travellers to plan their Mauritius holidays. The requirement for pre-departure PCR testing has been lifted, easing a travellers’ journey, at a perfect moment, just before the summer. Our GCC guests can enjoy an even easier booking and travelling experience for summer breaks with our partner dnata Travel.”
Emily Jenkins, General Manager of dnata Travel Leisure, added: “With demand for travel at a high, Mauritius has quickly entered dnata Travel’s top five most booked international holiday destinations for GCC travellers. We predict this trend will only continue, as travel restrictions ease, while travellers continue to choose Mauritius and make the most of our unmissable travel offers with Mauritius Tourism.”
dnata Travel’s Mauritius holiday packages designed for GCC travellers include discounted hotel stays and added extras, with journeys designed for families, couples, and based in All-Inclusive resorts, across some of the island’s most unique and exciting locations.

Arvind Bundhun concluded: “We welcome our GCC guests to spend their summer holidays with us and explore the undiscovered and unique sides of Mauritius.”
For more information on dnata Travel’s Mauritius holiday packages working with the Mauritius Tourism Promotion Authority, please access dnataTravel.com, call or WhatsApp 800 DNATA (36282), or visit the dnata Travel experts in-store.
*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة – تستعد هيئة موريشيوس للترويج السياحي (MTPA) لموسم صيفي مزدحم، حيث سجّلت الجزيرة زيادة كبيرة في عدد السيّاح الوافدين إليها خلال الربع الأول من عام 2022.

واستناداً إلى الأرقام التي صدرت مؤخراً عن مكتب الإحصاء المركزي في موريشيوس، كشفت الجهات المختصة في هيئة موريشيوس للترويج السياحي أن أكثر من 160 ألف سائح قاموا بالفعل بزيارة الجزيرة في الربع الأول من عام 2022، بمافي ذلك آلاف المسافرين من دول مجلس التعاون الخليجي.

Tourism arrivals in Mauritius on rise in first quarter

هذا وتتوقع السلطات أن تشهد أعداد السياح زيادة ملموسة خلال الأسابيع المقبلة من المسافرين من دول مجلس التعاون الخليجي على وجه الخصوص، حيث تم التخفيف من حدة القيود المفروضة خلال السفر بشكل أكبر، ومع استمرار زيادة شعبية عطلاتها المصممة خصيصاً مع شركائها في شركة “دناتا” للسفريات.

وقال آرفيند بوندهون، مدير هيئة موريشيوس للترويج السياحي في معرض تعليقه على الأمر: “يشكّل العدد المتزايد للمسافرين الذين يصلون إلى موريشيوس شهادة على استراتيجية التلقيح الفعالة ضج فيروس كورونا ومعايير السلامة العالية المعمول بها في جميع أنحاء البلاد والتي ساعدت ضيوفنا المسافرين على استعادة الثقة في زيارة بلدنا.

وأضاف: “أصبح من الأسهل على المسافرين التخطيط لعطلاتهم في موريشيوس. فقد تم إلغاء شرط إجراء اختبار ’كوفيد-19‘ (’بيه سي آر‘) قبل المغادرة، مما يسهل رحلة المسافرين في وقت مثالي، قبل الصيف مباشرة. يستطيع ضيوفنا من دول مجلس التعاون الخليجي الاستمتاع بتجربة حجز وسفر أسهل لقضاء الإجازات الصيفية مع شريكنا ’دناتا‘ للسفريات”.

من جانبها، قالت إميلي جنكينز، المديرة العامة لشركة “دناتا” للسفريات والعطلات: “في ظل ارتفاع الطلب على السفر، دخلت موريشيوس بسرعة ضمن قائمة الوجهات الخمس الأكثر حجزاً لقضاء العطلات الدولية في ’دناتا‘ للسفريات بالنسبة للمسافرين من دول مجلس التعاون الخليجي. ونتوقع أن يستمر هذا الاتجاه مع تخفيف قيود السفر، في حين يواصل المسافرون اختيار موريشيوس والاستفادة القصوى من عروض السفر التي لا تُفوَّت مع موريشيوس للسياحة”.

وتشمل حزمات العطلات في موريشيوس من “دناتا” للسفريات والمصممة للمسافرين من دول مجلس التعاون الخليجي إقامات فندقية مخفضة وزيادات إضافية، مع رحلات مصممة للعائلات والأزواج في المنتجعات ذات الخدمات الشاملة، في المواقع الأكثر تميزاً وإثارة في الجزيرة.

واختتم آرفيند بوندهون حديثه بالقول: “نرحب بضيوفنا من دول مجلس التعاون الخليجي لقضاء عطلاتهم الصيفية معنا واستكشاف الجوانب الفريدة وغير المكتشفة في موريشيوس”.

للمزيد من المعلومات حول حزمات العطلات في موريشيوس من “دناتا” للسفريات والتي تعمل مع هيئة موريشيوس للترويج السياحي، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني dnataTravel.com أو الاتصال أو إرسال رسالة عبر تطبيق “واتساب” على 800 DNATA (36282)، أو زيارة خبراء “دناتا” للسفريات في المكتب.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}