{:en}87% of UAE IT decision-makers agree their organizations’ enterprise data strategy is key to effective hybrid workforce: Cloudera Report{:}{:ar}تقرير “كلاوديرا”: 87٪ من صانعي القرار في مجال تقنية المعلومات في دولة الإمارات يرون أن استراتيجية البيانات لمؤسساتهم هي البوابة للوصول إلى نظام فعّال للعمل المختلط{:}

{:en}United Arab Emirates, Dubai – Cloudera, the hybrid data cloud company, has released the findings of a global research report that exposes how a majority of UAE-based businesses are increasingly adopting data-driven strategies for an effective hybrid workforce.
The research revealed that organizations with mature enterprise data strategies in place for at least 12 months are more likely to report higher profit growth at an average of 5.97%, according to the report.

87% of UAE IT decision-makers agree their organizations’ enterprise data strategy is key to effective hybrid workforce: Cloudera Report
Created in association with technology market research firm, Vanson Bourne, the new report examines the correlation between the maturity of an organization’s enterprise data strategy and its business performance. It also explores the impact of the ongoing Covid-19 pandemic and its uncertainties on businesses.
“This report is an eye-opener and a clear indicator of what organizations need to focus on in a bid to enhance their competitiveness in their respective industries. It is encouraging to see that more SDMs in the region are now looking at data differently and strategically. Organizations in the UAE demonstrate uptake of mature enterprise data strategies, optimized for hybrid and multi-cloud environments. These strategies have, in turn, helped them to significantly generate better business outcomes,” said Karim Azar, Regional Director, Middle East & Turkey, Cloudera.
Hybrid is the future for UAE
At the market level, 88% of UAE-based IT decision-makers (ITDMs) agree that their current strategy is key to their business resiliency. The report also found that 87% of ITDMs in the UAE also agree that having an enterprise data strategy in place can help their organization adopt a hybrid workforce more effectively.
A further 79% of ITDMs believe that their organizations’ technology and infrastructure could be improved in order to meet their existing and/or future data strategy needs. According to the report, 42% of businesses in the UAE, on average, are dedicating time and resources to cloud migration and strategy.
Globally, 96% of SDMs whose organizations’ enterprise data strategies have been in place for more than a year reported that the way data is handled and managed has positively impacted their organizations’ performance, and close to two-thirds (64%) reported stronger levels of resiliency from the presence of a mature data strategy. Both SDMs and ITDMs share similar views, recognizing data as a strategic business resource, but these groups have differing opinions on operational processes and implementation.
Driving workforce diversity
In terms of enhancing workforce diversity and its overall impact on organizations, an overwhelming 97% of ITDMs in the UAE believe that data and analytics are important to ensure successful and effective Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) initiatives. Eighty-five percent of UAE-based organizations agree that DEI initiatives contribute to an organization’s success. This, according to the report, demonstrates that utilizing data and analytics can yield phenomenal benefits rather than simply increasing profit margins or gaining a competitive advantage in any industry.
Covid-19 impact
On average, 58% percent of the UAE workers worked remotely during the Covid-19 peak period compared to 35% before the pandemic. The trend is, however, expected to stabilize with 46% expected to work remotely by Q1 2023.
Forty-three percent of ITDMs reported that spending had remained the same since the start of the pandemic in terms of supporting changing work environments (e.g. hybrid working) and to support the workforce, with only 14% reporting a decrease in spending.
‘Cloudera Enterprise Data Maturity Research Report’, the market research survey polled 2,100 ITDMs (1oo in the UAE) and 1,050 SDMs (50 in the UAE) in businesses including with more than 1,000 employees across a variety of industries.

About Cloudera
At Cloudera, we believe data can make what is impossible today, possible tomorrow. Cloudera taught the world the value of big data, creating an industry and ecosystem powered by the relentless innovation of the open-source community. We empower our customers, leaders in their industries, to transform complex data into clear and actionable insights. Through our hybrid data cloud platform, organizations are able to build their data-driven future by getting data – no matter where it resides – into the hands of those that need it.
Learn more at Cloudera.com.
For more information, please visit https://www.cloudera.com/
*Source: AETOSWire{:}{:ar}

الإمارات العربية المتحدة ، دبي – أصدرت شركة Cloudera ، شركة سحابة البيانات المختلطة ، نتائج تقرير بحثي عالمي يكشف كيف تتبنى غالبية الشركات التي تتخذ من الإمارات العربية المتحدة مقراً لها بشكل متزايد استراتيجيات تعتمد على البيانات من أجل قوة عاملة مختلطة فعالة.
وكشف البحث أن المنظمات التي لديها استراتيجيات بيانات مؤسسية ناضجة لمدة 12 شهرًا على الأقل من المرجح أن تسجل نموًا أعلى في الأرباح بمتوسط ​​5.97٪ ، وفقًا للتقرير.
تم إنشاء التقرير الجديد بالاشتراك مع شركة أبحاث السوق التكنولوجية ، Vanson Bourne ، ويفحص العلاقة بين نضج إستراتيجية بيانات المؤسسة للمؤسسة وأداء أعمالها. كما يستكشف تأثير جائحة Covid-19 المستمر وشكوكه على الشركات.

87% of UAE IT decision-makers agree their organizations’ enterprise data strategy is key to effective hybrid workforce: Cloudera Report

“هذا التقرير هو مؤشر واضح على ما تحتاج المنظمات للتركيز عليه في محاولة لتعزيز قدرتها التنافسية في الصناعات الخاصة بهم. من المشجع أن نرى أن المزيد من SDM في المنطقة ينظرون الآن إلى البيانات بشكل مختلف واستراتيجي. تظهر المنظمات في الإمارات العربية المتحدة استيعابها لاستراتيجيات بيانات المؤسسة الناضجة ، المحسّنة للبيئات المختلطة ومتعددة السحابة. وقال كريم عازار ، المدير الإقليمي لمنطقة الشرق الأوسط وتركيا ، كلوديرا: “لقد ساعدتهم هذه الاستراتيجيات بدورها على تحقيق نتائج أعمال أفضل بشكل كبير”.
الهجين هو مستقبل الإمارات
على مستوى السوق ، يوافق 88٪ من صانعي القرار في مجال تقنية المعلومات في الإمارات العربية المتحدة على أن استراتيجيتهم الحالية هي المفتاح لمرونة أعمالهم. كما وجد التقرير أن 87٪ من ITDMs في الإمارات العربية المتحدة يوافقون أيضًا على أن وجود استراتيجية بيانات مؤسسية يمكن أن يساعد مؤسساتهم على تبني قوة عاملة مختلطة بشكل أكثر فعالية.
يعتقد 79٪ من ITDMs أنه يمكن تحسين التكنولوجيا والبنية التحتية لمنظماتهم من أجل تلبية احتياجات استراتيجية البيانات الحالية و / أو المستقبلية. ووفقًا للتقرير ، فإن 42٪ من الشركات في الإمارات العربية المتحدة ، في المتوسط ​​، تخصص الوقت والموارد للترحيل والاستراتيجية السحابية.
على الصعيد العالمي ، أفاد 96٪ من SDMs التي كانت استراتيجيات بيانات المؤسسة الخاصة بمؤسساتها مطبقة منذ أكثر من عام أن الطريقة التي يتم بها التعامل مع البيانات وإدارتها قد أثرت بشكل إيجابي على أداء مؤسساتهم ، وأفاد ما يقرب من الثلثين (64٪) أنها أقوى مستويات المرونة من وجود استراتيجية بيانات ناضجة. تشترك كل من SDM و ITDM في وجهات نظر متشابهة ، وتعترف بالبيانات كمورد أعمال استراتيجي ، لكن هذه المجموعات لديها آراء مختلفة حول العمليات التشغيلية والتنفيذ.
قيادة التنوع في القوى العاملة
فيما يتعلق بتعزيز تنوع القوى العاملة وتأثيرها العام على المؤسسات ، يعتقد 97٪ من ITDMs في دولة الإمارات العربية المتحدة أن البيانات والتحليلات مهمة لضمان نجاح وفعالية مبادرات التنوع والإنصاف والشمول (DEI). يوافق خمسة وثمانون بالمائة من المؤسسات التي تتخذ من الإمارات العربية المتحدة مقراً لها على أن مبادرات مبادرة التنمية الاقتصادية تساهم في نجاح أي مؤسسة. يوضح هذا ، وفقًا للتقرير ، أن استخدام البيانات والتحليلات يمكن أن يؤدي إلى فوائد استثنائية بدلاً من مجرد زيادة هوامش الربح أو اكتساب ميزة تنافسية في أي صناعة.
تأثير Covid-19
في المتوسط ​​، عمل 58٪ من العمال الإماراتيين عن بعد خلال فترة الذروة Covid-19 مقارنة بـ 35٪ قبل الوباء. ومع ذلك ، من المتوقع أن يستقر الاتجاه حيث من المتوقع أن تعمل نسبة 46٪ عن بُعد بحلول الربع الأول من عام 2023.
أفاد 43٪ من ITDMs أن الإنفاق ظل كما هو منذ بداية الوباء من حيث دعم بيئات العمل المتغيرة (مثل العمل المختلط) ودعم القوى العاملة ، حيث أبلغ 14٪ فقط عن انخفاض في الإنفاق.
“Cloudera Enterprise Data Maturity Report” ، استطلاع لأبحاث السوق شمل 2100 ITDM (1oo في الإمارات العربية المتحدة) و 1050 SDM (50 في الإمارات العربية المتحدة) في الأعمال بما في ذلك مع أكثر من 1000 موظف في مجموعة متنوعة من الصناعات.

حول كلوديرا
في Cloudera ، نعتقد أن البيانات يمكن أن تجعل المستحيل اليوم وغدًا ممكنًا. قام Cloudera بتعليم العالم قيمة البيانات الضخمة ، وإنشاء صناعة ونظام بيئي مدعوم بالابتكار المستمر لمجتمع المصادر المفتوحة. نحن نمكّن عملائنا ، القادة في صناعاتهم ، من تحويل البيانات المعقدة إلى رؤى واضحة وقابلة للتنفيذ. من خلال النظام الأساسي السحابي للبيانات المختلطة ، يمكن للمؤسسات بناء مستقبلها المستند إلى البيانات من خلال الحصول على البيانات – بغض النظر عن مكان وجودها – في أيدي أولئك الذين يحتاجون إليها.
تعرف على المزيد في Cloudera.com.
لمزيد من المعلومات ، يرجى زيارة https://www.cloudera.com/
* المصدر: ايتوس واير

{:}