{:en}The Pearl Initiative and Schneider Electric engage with Bahraini youth on the benefits of an inclusive workplace{:}{:ar}مبادرة بيرل وشنايدر إليكتريك تعرّفان طلبة جامعة البحرين على فوائد بيئة العمل الشمولية{:}

{:en}Sharjah, United Arab Emirates – The Pearl Initiative, a non-profit organisation focused on corporate accountability and transparency in the Gulf region, recently held a Business Pledge session at the University of Bahrain, engaging with more than 450 students.
During the Business Pledge sessions, prominent companies in the Gulf region pledge their commitment to continue to work responsibly and ethically, following the principles of accountability and transparency in their business practices and behaviour.

The Pearl Initiative and Schneider Electric engage with Bahraini youth on the benefits of an inclusive workplace
Schneider Electric’s Talent Acquisition Partner, Amira Amr Ali, aimed to raise awareness among the students on the importance of diversity and inclusion in the workplace to define the goals of sustainable and responsible growth for large companies.
Amira Amr commented: “It was a great opportunity to share how Schneider Electric promotes inclusion in the workplace and works towards increasingly implementing practices and measures in the recruitment process that ensure diversity in all its aspects, giving everyone a fair chance to voice their opinions and excelling in their careers.”
The session focused on tackling unconscious gender bias, highlighting the different tools and tactics that students can use to break and avoid unconscious gender bias, identifying whether or not they’re being subjected to it, and actively trying to stop these ingrained biases from influencing their decision-making and judgement.
Feedback from students included: “The session was very insightful. It awakened my curiosity to learn more about how corporate governance practices, diversity and inclusion in specific, are applied in practice by businesses in the Gulf region, and the journey and practical steps leading companies have taken to implement such initiatives in the workplace. I am looking forward to participating in future Business Pledge sessions to learn more about the other pillars of corporate governance.”
The Business Pledge programme was launched by the Pearl Initiative in 2017 during the Regional Forum for Sustainability in Action, held in partnership with the United Nations Global Compact. The programme highlights the role of the private sector in promoting responsible and sustainable growth in the Gulf through good corporate governance. The Pearl Initiative calls for business leaders to renew their commitment to adhere to ethical principles in interacting with society.
Universities or companies who wish to participate in upcoming Business Pledge sessions can reach out to the Pearl Initiative for further information.
About the Pearl Initiative
The Pearl Initiative is the Gulf region’s leading independent, non-profit organisation working to promote the business case for a corporate culture of accountability and transparency. The organisation was established in 2010 by regional business leaders in cooperation with the United Nations Office for Partnerships. The Pearl Initiative is the only private, non-profit Gulf business network to receive special consultative status from the United Nations Economic and Social Council.

The Pearl Initiative runs a series of corporate governance-related programmes, including Anti-Corruption Best Practices, Diversity in Business Leadership, Governance in MSMEs, Governance in Family Firms, Governance in Tech, and Governance in Philanthropy. The organisation also conducts locally relevant research, hosts workshops and executive education training sessions, and convenes business leaders, policy makers, students, and non-profit executives to encourage a proactive approach to implementing best practices in the workplace across the Gulf region.

With a growing network of over 40 regional and international partners, the Pearl Initiative continues to strive to be the leading business-led action-oriented platform to advance corporate governance as a key driver of competitiveness, job creation, and sustainable economic growth across the Gulf region.

For more information, please visit www.pearlinitiative.org and check out our Social Media Channels: @PearlInitiative on Facebook, YouTube, and Twitter and @ThePearlInitiative on LinkedIn and Instagram.
*Source: AETOSWire{:}{:ar}

الشارقة ، الإمارات العربية المتحدة – عقدت مبادرة بيرل ، وهي منظمة غير ربحية تركز على مساءلة الشركات والشفافية في منطقة الخليج ، مؤخرًا جلسة تعهد الأعمال في جامعة البحرين ، بمشاركة أكثر من 450 طالبًا.
خلال جلسات تعهد الأعمال ، تتعهد الشركات البارزة في منطقة الخليج بالتزامها بمواصلة العمل بمسؤولية وأخلاقية ، باتباع مبادئ المساءلة والشفافية في ممارساتها التجارية وسلوكها.
تهدف شنايدر إلكتريك ، الشريك في اكتساب المواهب ، أميرة عمرو علي ، إلى زيادة الوعي بين الطلاب حول أهمية التنوع والشمول في مكان العمل لتحديد أهداف النمو المستدام والمسؤول للشركات الكبيرة.
وعلقت أميرة عمرو قائلة: “لقد كانت فرصة رائعة لمشاركة كيف تعزز شنايدر إلكتريك الاندماج في مكان العمل وتعمل على زيادة تنفيذ الممارسات والتدابير في عملية التوظيف التي تضمن التنوع في جميع جوانبها ، مما يمنح الجميع فرصة عادلة للتعبير عن آرائهم و متفوقون في حياتهم المهنية “.

The Pearl Initiative and Schneider Electric engage with Bahraini youth on the benefits of an inclusive workplace

ركزت الجلسة على معالجة التحيز اللاواعي بين الجنسين ، وتسليط الضوء على الأدوات والتكتيكات المختلفة التي يمكن للطلاب استخدامها لكسر وتجنب التحيز اللاواعي بين الجنسين ، وتحديد ما إذا كانوا يتعرضون له أم لا ، والمحاولة النشطة لوقف هذه التحيزات المتأصلة من التأثير عليهم. اتخاذ القرار والحكم.
تضمنت ملاحظات الطلاب ما يلي: “كانت الجلسة ثاقبة للغاية. لقد أيقظ فضولي لمعرفة المزيد حول كيفية تطبيق ممارسات حوكمة الشركات والتنوع والشمول بشكل محدد في الممارسة من قبل الشركات في منطقة الخليج ، والرحلة والخطوات العملية التي اتخذتها الشركات الرائدة لتنفيذ مثل هذه المبادرات في مكان العمل. إنني أتطلع إلى المشاركة في جلسات تعهد الأعمال المستقبلية لمعرفة المزيد حول الركائز الأخرى لحوكمة الشركات. ”
تم إطلاق برنامج تعهد الأعمال من قبل مبادرة بيرل في عام 2017 خلال المنتدى الإقليمي للاستدامة في العمل ، الذي عقد بالشراكة مع الميثاق العالمي للأمم المتحدة. يسلط البرنامج الضوء على دور القطاع الخاص في تعزيز النمو المسؤول والمستدام في منطقة الخليج من خلال الحوكمة الرشيدة للشركات. تدعو مبادرة بيرل قادة الأعمال إلى تجديد التزامهم بالالتزام بالمبادئ الأخلاقية في التفاعل مع المجتمع.
يمكن للجامعات أو الشركات التي ترغب في المشاركة في جلسات تعهد الأعمال القادمة التواصل مع مبادرة بيرل للحصول على مزيد من المعلومات.
حول مبادرة بيرل
مبادرة بيرل هي المنظمة المستقلة غير الربحية الرائدة في منطقة الخليج والتي تعمل على الترويج لحالة الأعمال من أجل ثقافة مؤسسية تقوم على المساءلة والشفافية. تأسست المنظمة في عام 2010 من قبل قادة الأعمال الإقليميين بالتعاون مع مكتب الأمم المتحدة للشراكات. مبادرة بيرل هي شبكة الأعمال الخليجية الخاصة الوحيدة غير الربحية التي حصلت على وضع استشاري خاص من المجلس الاقتصادي والاجتماعي التابع للأمم المتحدة.

تدير مبادرة بيرل سلسلة من البرامج المتعلقة بحوكمة الشركات ، بما في ذلك أفضل ممارسات مكافحة الفساد ، والتنوع في قيادة الأعمال ، والحوكمة في الشركات الصغرى والصغيرة والمتوسطة ، والحوكمة في الشركات العائلية ، والحوكمة في مجال التكنولوجيا ، والحوكمة في العمل الخيري. تجري المنظمة أيضًا أبحاثًا ذات صلة محليًا ، وتستضيف ورش عمل ودورات تدريبية للتعليم التنفيذي ، وتدعو قادة الأعمال وصانعي السياسات والطلاب والمديرين التنفيذيين غير الربحيين لتشجيع اتباع نهج استباقي لتنفيذ أفضل الممارسات في مكان العمل في جميع أنحاء منطقة الخليج.

من خلال شبكة متنامية تضم أكثر من 40 شريكًا إقليميًا ودوليًا ، تواصل مبادرة بيرل سعيها لتكون المنصة العملية الموجهة نحو الأعمال التي تقودها الأعمال لتعزيز حوكمة الشركات كمحرك رئيسي للقدرة التنافسية وخلق فرص العمل والنمو الاقتصادي المستدام في جميع أنحاء منطقة الخليج. منطقة.

لمزيد من المعلومات ، يرجى زيارة www.pearlinitiative.org وإلقاء نظرة على قنوات التواصل الاجتماعي الخاصة بنا:PearlInitiative على Facebook و YouTube و Twitter وThePearlInitiative على LinkedIn و Instagram.
* المصدر: ايتوس واير

{:}