{:en}Ariston Group meets stakeholders at Expo 2020 Dubai during the week dedicated to Marche region{:}{:ar}اجتماع مجموعة أريستون مع الجهات المعنية في إكسبو 2020 بدبي خلال الأسبوع المخصص لمنطقة ماركي{:}

{:en}

23 Feb 2022, Dubai – Ariston Group, a global player in sustainable comfort solutions for hot water and space heating, is thrilled to announce that through its Middle East branch, it organised a convention in the futuristic venue of Expo 2020 – Dubai Exhibition Centre. The event was dedicated to the excellence of the Marche Region – the region in the center of Italy where the company was born. The week dedicated to the Marche region is being celebrated in the Italian Pavilion from the 20th to the 26th of February 2022.

Thanks to the support of the Marche Region, Marche Week at Expo 2020 was an international stage to highlight the excellence, creativity and sustainability characterizing both scientific and business communities in the Marche region, of which Ariston Group is a proud representative across the world.

The two-days Ariston Group’s event was organised in an agile format to smartly fit to our guests’ interests:

  • On February the 23rd: over a seminar addressed to institutional stakeholders, Ariston Group’s representatives presented the latest “Made in Italy” cutting-edge solutions aimed at reducing energy consumption and environmental impact, while outlining the milestones that have characterized the success of the Group born over 90 years ago in Fabriano, Marche.
  • On February the 24th: the event will focus on showcasing the latest Ariston high-quality products – including electric storage water heaters and renewable solutions – to a group of commercial stakeholders who will then have the opportunity to discuss the features of the products with some representatives of the Group.Ariston Group meets stakeholders at Expo 2020 Dubai during the week dedicated to Marche region

We would like to thank the Marche Region and the Chamber of Commerce of Marche Region for supporting us in being present in such an iconic moment, allowing us to show our contribution to spread the Italian excellence all over the world, while highlighting our mission, which is sustainable comfort for everyone”, states Emanuele Stano, Executive Vice President Middle East, Africa and Russia.

The event was the occasion to have a closer look at the over 90-year history of innovation and decade-long profitable growth that Ariston Group has built on its distinctive traits: strong corporate governance practices, integrity, customer orientation and sustainability, as well as an unwavering spirit of entrepreneurship. Staying true to these pillars, the Group has over time invested extensively in R&D, supply chain effectiveness and manufacturing footprint, gaining a global leading position in providing sustainable solutions for thermal comfort.

Ariston has been holding a leading position in the water heating market in the Middle East for over 40 years. It was introduced in the Arabian Gulf in the early 80s, even before it began to evolve into a global brand with the launch in China and Russia in the 1990s.

We are extremely glad to share this moment with our main stakeholders from the Middle East in this emblematic place where people of all nationalities meet and discuss important challenges such as sustainable development. Creating value in a responsible way is our core mission when doing business because in Ariston’s DNA there is the ability to combine comfort for people with sustainable use of resources for the planet”, says Alberto Torner Martin, Head of Middle East, Turkey and Caucasus. “Sustainable technology, entrepreneurship since our origins back in 1930 and being Italian: these are the elements that distinguish us, not only in our approach to business, but above all in the projects and products that represent concrete opportunities for the Middle East“.

About Ariston Group

Ariston Group is a global leader in sustainable solutions for hot water and space heating, components and burners. In the first 9 months of 2021, the Group reported 1.95 € bn revenues, about 7,700 employees, representative offices in 42 countries, 23 production sites and 25 research and development centers in 4 continents. Ariston Group is listed on Euronext Milan since November 2021. Ariston Group demonstrates its commitment to sustainability through the development of renewable and high efficiency solutions, such as heat pumps, water heating heat pump, hybrid solutions and solar thermal systems. The Group also stands out for its continuous investment in technological innovation, digitalization and advanced connectivity systems. The Group offers a full range of products, solutions and services mainly under the global brands Ariston and ELCO, and operates under iconic local brands such as Calorex, NTI, HTP, Chaffoteaux, ATAG, Racold as well as Thermowatt and Ecoflam in the component and burner business.

{:}{:ar}- يسر مجموعة أريستون، وهي شركة عالمية لها دور فعال في تقديم حلول مريحة مستدامة من أجل الحصول على مياه ساخنة وتدفئة داخلية لكل المساحات، من خلال فرعها في الشرق الأوسط أن نظمت مؤتمراً فى موقعها المستقبلي في معرض إكسبو 2020 – مركز دبي للمعارض.  خصص هذا الحدث لجعل منطقة ماركي – الواقعة في وسط إيطاليا ومحل ميلاد الشركة – أكثر تميزاً. يتم الاحتفال بالأسبوع المخصص لمنطقة ماركي في الجناح الإيطالي من 20 إلى 26 فبراير 2022.

بفضل دعم منطقة ماركي، كان أسبوع ماركي في إكسبو 2020 منصة دولية لتسليط الضوء على التميز والإبداع والاستدامة التي تتسم بها الأوساط العلمية والتجارية في منطقة ماركي، والتي تفخر مجموعة أريستون بتمثيلها في جميع أنحاء العالم.

نظم الحدث الخاص بمجموعة أريستون على مدار يومين بشكل مرن ليتناسب بشكل ذكي مع اهتمامات ضيوفنا:

  • في 23 فبراير: خلال ندوة موجهة إلى أصحاب المصالح المؤسسية، سيقدم ممثلو مجموعة أريستون أحدث الحلول المتطورة “المصنوعة في إيطاليا” والتي تهدف إلى تقليل استهلاك الطاقة والتأثير على البيئة، مع تحديد المعالم التي أدت الى تميز المجموعة منذ ميلادها قبل أكثر من 90 عامًا في فابريانو، ماركي.
  • في 24 فبراير: سيركز الحدث على عرض أحدث منتجات أريستون عالية الجودة – بما في ذلك سخانات المياه ذات التخزين الكهربائي والحلول المتجددة – لمجموعة من أصحاب المصلحة التجاريين الذين ستتاح لهم الفرصة بعد ذلك لمناقشة ميزات المنتجات مع بعض ممثلي المجموعة.

“نود أن نشكر منطقة ماركي وغرفة تجارتها لدعمنا بالتواجد في مثل هذه اللحظة المميزة، الأمر الذي يسمح لنا بإظهار مساهمتنا في نشر التميز الإيطالي في جميع أنحاء العالم، مع تسليط الضوء على مهمتنا، وهي راحة مستدامة للجميع “، صرح بذلك إيمانويل ستانو، نائب الرئيس التنفيذي لمنطقة الشرق الأوسط وإفريقيا وروسيا.Ariston Group meets stakeholders at Expo 2020 Dubai during the week dedicated to Marche region

هذا الحدث كان بمثابة الفرصة لإلقاء نظرة عن كثب على تاريخ الشركة العظيم الذي دام لأكثر من 90 عامًا من الابتكار والنمو فقد حفرت مجموعة أريستون على مدى عقد من الزمن بملامحها المميزة: ممارسات حوكمة الشركات القوية، والنزاهة وتوجيه العملاء والاستدامة فضلاً عن روح ريادة الأعمال التي لا تتزعزع. مع الحفاظ على وفائها لهذه الركائز، استثمرت المجموعة بمرور الوقت بشكل مكثف في البحث والتطوير، وفعالية سلسلة التوريد وبصمة التصنيع، واكتسبت مكانة عالمية رائدة في توفير حلول مستدامة للراحة الحرارية.

تحتل أريستون مكانة رائدة في سوق تسخين المياه في الشرق الأوسط منذ أكثر من 40 عامًا. تم تقديمه في الخليج العربي في أوائل الثمانينيات حتى قبل أن يبدأ في التطور إلى علامة تجارية عالمية مع إطلاقه في الصين وروسيا في التسعينيات.

“نحن سعداء للغاية بمشاركتنا هذه اللحظة مع أصحاب المصلحة الرئيسيين من الشرق الأوسط في هذا المكان الرمزي حيث يلتقي الناس من جميع الجنسيات ويناقشون تحديات مهمة مثل التنمية المستدامة. فإن خلق القيمة وتحمل مسئولية هي مهمتنا الأساسية عند ممارسة الأعمال التجارية بحسب قول ألبرتو تورنر مارتن، رئيس قسم الشرق الأوسط وتركيا والقوقاز آن الحمض النووي لأريستون يتأصل فيه القدرة على الجمع بين راحة الأشخاص والاستخدام المستدام لموارد الكوكب. “التكنولوجيا المستدامة وريادة الأعمال منذ نشأتنا في عام 1930 وكوننا إيطاليين: هذه هي العناصر التي تميزنا، ليس فقط في

نهجنا في التعامل مع الأعمال التجارية، بل وفي المقام الأول في المشاريع والمنتجات التي تمثل فرصاً ملموسة للشرق الأوسط”.

حول مجموعة اريستون:

مجموعة أريستون هي شركة عالمية رائدة في حلول ومكونات وشعلات التدفئة وتسخين المياه عالية الكفاءة. في عام 2020، سجلت المجموعة مبيعات بقيمة 1.66 مليار يورو وبيع 7.5 مليون منتج؛ تضم المجموعة 7400 موظف و70 شركة تشغيل و 6 مكاتب تمثيل في 42 دولة و 26 موقع إنتاج في 15 دولة و 25 مركز خبراء في البحث والتطوير في 16 دولة وتقوم ببيع منتجاتها في 150 دولة حول العالم. تقدم المجموعة مجموعة كاملة من المنتجات والأنظمة والخدمات تحت العلامات التجارية العالمية الرئيسية أريستون وELCO، وتدير العلامات التجارية الوطنية الرائدة مثل Chaffoteaux و ATAG و Racold و Calorex و NTI و HTP بالإضافة إلى Ecoflam و Thermowatt في الشعلات والمكونات. تُظهر اريستون ثيرمو التزامها بكفاءة الطاقة من خلال تطوير الحلول القائمة على مصادر الطاقة المتجددة (مثل المضخات الحرارية المائية وسخان المياه بالمضخات الحرارية والحلول الهجينة والحرارة الشمسية)، وتحسين كفاءة المنتجات مثل الغلايات وسخانات المياه والاستثمار المستمر في الابتكار لتطوير أنظمة توصيل متطورة بشكل مستمر. يتمثل هدف مجموعة أريستون في النظر إلى مستقبل الراحة الحرارية وتقديم المزيج المثالي من الجودة وتوفير الطاقة والعناية بالبيئة.

 {:}